Final Cut Pro X – Vydaný

Domov Diskusné Fóra Tipy, triky, modding v Mac OS X Final Cut Pro X – Vydaný

Zobrazuje sa 20 príspevkov - 21 až 40 (z celkového počtu 64 )
  • Autor
    Príspevky
  • #269918
    Anonymný
    Neaktívny

    na internete sa mi to hladat nechce. myslel som si ze od toho je forum, ze sa na nieco spytam a dostanem odpoved od niekoho kto ju vie.
    aspon na inych forach to tak funguje.

    #269922
    madmann
    Účastník (Participant)

    nuda10000
    Lens ti predsa odpovedal na to čo si sa pýtal a aj tak si si neodpustil tú “milú” poznámku o tom, že sú tu magori a bla bla bla. ok, nebudeme z toho robiť ďalší flame, od toho tu je dzinda, no ten má dovolenku. :)

    #269934
    Karol
    Účastník (Participant)

    Nechcem sa do nikoho navážať tak ani nebudem :). Len by som si rád prečítal nejaké tie postrehy k novej verzii a nie nejaké absolútne bezvýznamne ….. Ďakujem

    #269937
    Lens
    Účastník (Participant)

    Tak ako karol napisal.

    #269950
    petiar
    Účastník (Participant)

    Nekŕmte trollov! Ďakujem. :-)

    #269971
    igores
    Účastník (Participant)

    rozmyslam o kupe, vie to niekto porovnat napr. s adobe premiere pro, alebo after effects? je to nieco na podobnej urovni alebo sa mylim? vdaka za odpovede

    #269992
    PoP
    Účastník (Participant)

    Final Cut Pro X
    absolutne prekopany program, neviem co ma spolocne s predchadzajucimi verziami. asi nic.
    nove prostredie – zjednodusene, nove nastroje. mam pocit z neho ako ked clovek presadne z auta s manualnou prevodovkou do automatu.
    – ziadny multicam
    – funguje max na 2 monitoroch /FCP7 funguje za pomoci black magic video karty na 3 x 24”, FCP X na 3×24” som este neodskusal – ale zacinam pochypovat
    – velmi zaujimava praca s magnetickou timeline-ou. treba dost sledovat co mate na ploche lebo to preskakuje hore – dole ale nastastie sa tracky nechtiac nepremazu – bude to chciet hodne cviku sa v timeline naucit orientovat
    – neexistuje linearne delenie trackov v timeline s moznostou ich nastavovania ako je to bezne vo vsetkych strihovych softoch, tymto sa FCP X dost odlisuje. pracuje sa tu skorej v jednotlivych skupinach videi
    – je potrebne sa cely software nanovo naucit :/
    – vylepseny kluc /blue, green screen/
    – nove efekty – konecne s nahladmi ako funguju, plati to aj pre prechody
    – jednoduchsia uprava zvuku, moznost upravovat audiokeyframe aj realtime pocas playback! /ako u sony vegas, alebo zvukovych soft./
    – jednoduchsia a rychlejsia uprava obrazu – crop, move,… s keyframe nad dannym videom v timeline
    – pocitadlo preratanej sceny… aspon viete co sa deje na pozadi softweru a kolko to bude asi trvat.
    zatial mi celkovo program pride jednoduchsi ako predosla verzia /zeby viac infantilny/ ale zas rychlejsi a efektivnejsi na jednodusie strihanie
    – projekt vytvoreny v FCP 7 NIEJE mozne naimportovat do FCP X! /predpokladam ze to bude prave kvoly novej magnetickej timeline/
    – zatial ziadna podpora tretich stran – co je pochopitelne kedze software vcera vydali
    – velmi jednoducha instalacia ako pri iOS zariadenia cez iTunes, len je otazne na kolko pocitacov sa tato licencia vztahuje vramci jedneho AppStore account :/

    Motion 5
    pride mi zbytocne prerobene prostredie, viem ze to chceli cele zladit s FCP X, ale je to dost tmave.
    – symbolicka cena
    – nativny export do ios zariadeni, youtube, vimeo…
    – o nieco vylepseny rendering na viacerych procesoroch, aj ked sa to nevyrovna FCP X :/, moznost si vypomoct dalsim pocitacom pri renderigu /nemam to este odskusane/
    – zial program je napisany ako single window, takze ak mate 2×24”display tak pobezi iba na jednom, co nuti uzivatela kupit si 1x 27”
    – viacej previazana spolupraca s Final Cut Pro X – prechody, efekty…
    – nenasiel som moznost nastavenia: 8, 16, 32 bit, asi to bude zial uz automatizovane podla nastaveneho projektu a kvality platna ako aj podla druhu exportovaneho formatu
    – vpodstate sa velke zmeny v Motion 5 neodohrali
    – projekt vytvoreny v Motion 4 ide naimportovat do Motion 5

    zatial tieto nove postrehy
    /Mac Pro 2×2,26 quad, 6GB RAM, 2×24 display, SnowLeopard/

    #270013
    raul
    Moderátor

    PoP: lepsie alebo horsie je to?

    #270015
    PoP
    Účastník (Participant)

    je to dost individualne…mam take zvlastne pocity z FCP X
    pokusim sa nieco postrihat a potom sa vyjadrit k praci
    Motion nieje velka zmena – potesi kusok vacsia podpora procesora pri renderu, ale zas neviem ako sa nastavuje farebna hlbka – ak sa vobec da… a to dost odrazda :/

    #270026
    Adrian91
    Účastník (Participant)

    Nezdá sa Vám, že Apple umelo posunul Final Cut Pro na prvé miesto? Je možné, aby pár hodín/minút po vydaní bez oznámenia bol na prvom mieste za takú sumu? To isté aj v USA. Ďalej údajne zrušili hodnotenie v americkom app na tuto aplikáciu, pretože väčšia časť hodnotenia mala jednu hviezdičku a negatívne komentáre :D

    #270273
    PoP
    Účastník (Participant)

    Final Cut Pro X – nové iMovie Pro alebo predčasne narodený program

    Podľa dostupných informácií a vlastných skúseností ide podľa mňa o “predčasne” vypustený program.
    FCP X je úplne nová séria, ktorá začína ako Final Cut Pro X 1.0, takže to nieje pokračovanie pôvodnej FCP 7. Podobnosť s programom iMovie je skorej len ideová. Oba fungujú pod úplne iným jadrom. Keďže boli vývojári pri prechode na 64bit platformu nútený celý program odznova prepísať tak “vytvorili” úplne nový s novou filozofiou. Aj toto je dôvod prečo sa projekty vytvorené v predošlej verzii FCP 7 nedajú importovať do FCP X. Podľa mňa zahrala nemalú rolu aj nový druh timeline. FCP X ako aj Motion 5 sú navrhnuté ako single window aplikácie (program bežiaci LEN na jednom monitore) s výnimkou, že u FCP X je možne si na druhý monitor vypustiť náhladové okno alebo importované videá. Dôvodom má byť prichádzajúcim OSX Lion. Tvorcovia už pri návrhu rátali stým že väčina autorov nahráva svoje práce na digitálne média a to hlavne “nemechanické” tj karty, disky… FCP X ešte dokáže naimportovať videomateriál cez firewire. Iný spôsob natívne nepodporuje, iba ak za pomoci tretích strán.

    Knižnica naimportového materiálu je velmi prehľadná, lepšia ako u predošlej verzie. V okne vedľa timeline sa nachádza celá súpiska “použitého” materiálu vrátane prechodov, odkial po nakliknutí ich zobrazí v timeline, čo veľmi urýchly vyhľadávanie. Najväčšia zmena v práci nastala práve v princípe ovládania a funkčnosti časovej osi. Apple ju nazval magnetic timeline a ozaj je magneticko- gumenná. Podobnú časovú os som ešte nikde nevidel, niesu tu horizontálne línie. Materiál je v dinamických skupinách, ktoré sa pri práci – presúvaní nepremažú, ale odskakujú od seba. Na prvý pohľad je to chaos, ale hneď ako človek pochopí princíp práce, tak sa zrazu otvoria nové možnosti. Dôležité je uvedomiť si, že je tu základná línia príbehu okolo ktorej sa “ovešaju” ostatné videá. Najprv som hľadal väčšiu paletku nástrojov, no nenašiel som. Ovládanie je intuitívne a potrebné nástroje sa ponúkajú sami tam, kde je ich treba alebo za pomoci pomocných klaves (alt, shift,…) Strihač si vystačí so zopár základnými klav. skratkami. K dispozícii je presná editácia v mieste strihu priamo na timeline. Obazové efekty ako aj zvukové sa pridávajú priamo do danného videa nad ktorým sa vyroluje paletka ovládania s keyframe – je to veľmi prehľadné a rýchle. Zvukové stopy sa dajú upravovať aj realtime počas playback. Prerobená a veľmi jednoduchá je aj úprava obrazu, orezávanie, rotácia… priamo v náhľadovom okne i za pomoci beziérových kriviek. S náčočnejšími effektami, titulkami… je nutné sa prepnúť do MOTION 5. V FCP X sa práve počíta s aktívnejším využívaním grafického programu Motion 5 a mali by pri projektoch tvoriť jeden celok ( ale sú aj samostatne funkčné a použiteľné).

    Po pár desiatok minút zoznamovania sa so software-om je ovládanie rýchle, intuitívne a svižné. Super je renderovanie na pozadí, ktoré sa vždy aktivuje ak sa myšou nehýbe, štandardne po 5 sekundách (dá sa to nastaviť). Centrálny indikátor pekne znázorňuje stav renderu graficky ako aj percentuálne. K dispozícii je niekoľko obazových, zvukových efektov a prechodov. Apple očakáva efekty aj od tretích strán, ale oni ich musia ešte prepísať do nového 64 bit prostredia. Taktiež podpora výstupu na externý referenčný monitor sa očakáva od tretích strán. Momentálne FCP X nepodporuje export do OMF /ten sa da dokúpiť napr od Auto Duck-za nemalé peniaze/, ale apple pracuje na update. XML a EDL tiež nieje podporená FCPX a podľa všetkého ani nebude, keďže pracujú na novom systéme (ževraj modernom a premakanom). Multicam zatial nieje k dispozícii ale taktiež sa naňom pracuje (otázne je, či to apple nerobí naschvál aby jednotlivé moduly mohol spenažiť cez app store). Mnohé iné funkcie apple len plánuje integrovať do FCP X.
    Veľkým prínosom je vypustenie funkcie SAVE, lebo program to robí za vás po každom kroku.
    Apple stavila na “digitálnu” budúcnosť čomu nasvädčuje aj export z projektu. Je možné video priamo poslať na iOS zariadenie (iPhone, iPad), youtube, vimeo ale aj vyrobiť kvalitný render v Apple ProRes 4444, XDCAM HD422 (50 Mbps) ako aj obrázkové sequencie. Je tu náznak renderu i na viacerých kompoch, ale ešte som ho nemal možnosť vyskúšať. FCP X využíva plnú silu procáku (aj virtuálne jadrá).

    Mne osobne sa program po začiatočných rozpakoch začína viac a viac pačiť, len dúfam že dopracujú niektoré klúčové funkcie a pridá sa čo najväčšie množstvo tretích strán.

    Bol som kúsok dlhší …ale hádam to niekomu pomože.

    #270276
    R
    Účastník (Participant)

    Díky za hodnotné informácie. Som zvedavý na nový Logic, pravdepodobne Logic Pro X.

    #270279
    Lens
    Účastník (Participant)

    PoP. pochvalen bud:) Vdaka velmi pekne za naozaj uzitocne informacie. Duafam ze je pravda tpo ze sa budu funkcie pridavat lebo FInal cut 6-7 som mal rad ale pocase som dosiel do moemntu kedy som si povedal. Ale do riti toto je uz kus stare, toto sa uz takto nerobi nikde… V sucastnosti ma najma svte rendering (nie na pozadi) a strane by som uvital multicam typu edius a renderovania na viacerych kompoch by bolo viac ako potrebne…

    Mas moznost vyskusat strih videa z DSLR a teda 1920×1080 25P H264 .mov? Zvlada to realtime?

    #270287
    PoP
    Účastník (Participant)

    Final Cut Pro X mieri hlavne medzi indie/nezavyslich/, low budget filmarov… a z toho prave vyplyva priama podpora H264.mov z DSLR a real time strih. /Odskusam v pondelok/. Je pravda že teraz FCP X podporuje 4K; ale to neviem odskusat; čo by mohlo osloviť aj “väčších” filmarov.
    Určite odporučam vyskušať pracu s magnetic timeline, ale nieje to na 10 minut… chce kúsok viacej času pochopit ju.

    Cena softwaru naozaj nieje vysoka. Prídavné softwary Motion5 a Compresor su ozaj symbolicke. Ale neviem na kolko mac-ov plati licencia z jedneho appstore account. Napr. ked chcem strihat na viacerych kompoch alebo renderovat. Vie niekto povedať?

    #270381
    stevo.bodor
    Účastník (Participant)

    PoP: konečne som našiel niekoho kto sa vyzná …

    Prosím poraď, prečo sa nedá automaticky nastaviť pri editácií aby mi zvuk napríklad v rozhovoroch automaticky “hádzal” do pravej stopy a ruchy do ľavej? Takisto som zbadal, že FCPX beží oveľa, ale oveľa pomalšie ako FinalCut express. Sledujem fóra a nikto sa na to nesťažuje, všetci píšu o vysokej rýchlosti … kde môže byť problém?

    Parametre: 2,4Ghz Intel i5
    4 GB ram ddr3 1067
    Intel graphics, NVIDIA Gforce

    #270391
    Lens
    Účastník (Participant)

    pop: Tak dnes som stiahol. Este som ho nepresmatral do detajlov ale zatial hovorim yes! imovie som nikdy nepouzival preto mi robi trosku problem preorientovat sa na na eventy a v akom suvise su s projektami a kde co ukladat.

    Zatial plusy co som zbadal (mozem sa mylit ak ano ta opravte)
    -Vdaka eventom a autosave odpada zdlhave a nezmyselnenastavovania scratch diskov a projektu.
    -super je monitoring a nastavovanei renderingu ktory sa da zapnut, pozastavit vypnut,
    -+ su moznosti pri importe filov ako copy files to event folder co pred tym neexistovalo
    – Takisto crate proxy a optimalized media. Zatial to nemam poskusane ale uvidim co to spravi.
    -Nevyskusana ale zaujima funkcia je ten stabilizer a rolling shuter. Uvidim co to realne spravi s videom a ako sa to lisi od camera smooth.
    -Naozaj si dali zalezat na umiestneni ovladacich prvkov tak ako pisal pop. AK niekde som a nieco potrebujem tak akonahle si na to spomeniem zistim ze je to 2cm od kurzoru.
    -KONECNE timeline zacina 00:00:00:00
    -Problemove waveformy su zmenene a nesposobuju absolutne ziadne lagovanie pri skrolovani timeliny
    -Nastaveni nei je vela ale zato umoznuju dost vela. video na timeline aj waveformy sa daju nastavit presne, nie len v odskokoch.
    -Vylepsena praca s textom a titulkami.
    -fade zvuku sa da nastavit priamo na timeline , netreba pridavat ”effect”
    – … a este vela vel vylepseni ktore clovek poobjavu

    – Co vidim ako minus je:
    -Nekompatibilita s predchadzajucou verziou.
    -trochu tmave prostredie( Mohli dat na vyber viacero )
    – Urcite sa toho najde takziez viac ale za tu hodinku skusania som nenarazil na zavazny problem.

    Objavil som share monitor http://cl.ly/0K0j1s3f3r0I2T0S0L0i neviem ako som ho zapol ale je tam evidnentne parovanie pocitacov.

    Stave.bodor. : nerozumiem uplne problemu a dovodu preco automaticky. Ako to myslis. Mas to v dvoch stopach? Co sa tyka rychlosti tak to netusim. Mne to ide dost svizne a to mam 2.8 C2D.

    pop: Skusim zaciatkom tyzdna zohnat 4K a trochu ho zatazit :)

    #270393
    PoP
    Účastník (Participant)

    Dobra sprava: uz je prvy balik Plugin-ov pre FCP X a Motion5 od Noise industries http://www.noiseindustries.com/

    uz ked sme pri efektoch zabudol som napisat ze efekty priamo vidite v palete, pri prechode misou vam zobrazia co sa bude v obraze diat. A ked mate vysvietene video ktore chcete efetkovat tak sa vam to zobrazuje priamo v nahladovom okne. nieco podobne plati aj pre zvukove efekty a mozete ich priamo hadzat do zvukovej stopy aj pocas prehravania :) Nastavenia zvukovych efektov sa zobrazuju v malych popup oknach – nato si treba asi zvyknut. Nemyznu ked odskocite od zvuku treba ich vypinat.

    Stefan.bodor: delit zvuky do L, R treba pri spravodajstve :) popravde povedane neskusal som este nic so zvukmi okrem strihu. ale ked tak rozmyslam tak bude treba asi duplikovat zvukovu stopu danneho videa a v jednotlivych stopach rozhodit do L a R. v pondelok vyskusam
    co sa tyka Final Cut Express, tak asi preto nikto neriesi rychlost lebo vtom nerobia… tj. ani ja som to neskusal, bo prioritne vsetkym ide o FCP X. Vcom ti ide pomalsie oproti FC E?

    #270395
    Lens
    Účastník (Participant)

    Jo: Nahlady su aj pri prechodoch co fajn lebo podla nazvu clovek moze len typovat o aky prechod sa jedna.
    Dalsia zaujimava anapomocna vec su presety pri nastaveni color adjustment a moznost ulozit si nastavenia.
    Nenasli ste niekde krivky? Take ake su v PS pod cmd+M

    #270403
    stevo.bodor
    Účastník (Participant)

    Lens, PoP:

    Vo Final Cut Express som si na timeline označil stopu do ktorej som vkladal, prepisoval. Ak bola vybrata stopa a1 zvuk sa prehraval vlavo, teda tam kde mal a zaroven bola utisena prava strana stopy teda ruchy. (nezalezi na tom, do ktorej stopy sa vkladalo video) Takto je to spravne. Prava strana potom fungovala naopak – ruchy sa prehravali vpravo, pricom zvuk zlavej stopy bol stlmeny. A ano, ide mi o spravodajstvo (nahravame dve stopy priamo v kamere stopa “a” mikrofon stopa “b” ruchovy mikrofon.

    A ta rychlost —-trha obraz, chladenie sa okamzite spusta, obcas trhne aj mys – proste mne to ide ako stara sunka :-/////

    Takze, kto ma napad? :-)

    #270407
    PoP
    Účastník (Participant)

    stevo.bodor

    …ja ta chapem a aj sa snazim nato prist ako by sa to dalo urobit. v FCP X totiz niesu stopy a tak tazko niektorej priradit ze ma hrat v L alebo R ak to neurobis po jednom. este sa nato pozriem ako by sa to dalo vyriesit.
    no a k rychlosti, tak mozno by ti pomohla nova funkcia strihania v proxy files. Na konci si FCP X vyrenderuje projekt z originalu. este som to neskusal ale hrdia sa tym ze to vie.

Zobrazuje sa 20 príspevkov - 21 až 40 (z celkového počtu 64 )
  • Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.