Phil Schiller sa vyjadruje k 16GB iPhonom, novému MacBooku a veľkosti batérií v zariadeniach

V Apple sfére dôverne známy bloger, John Gruber, vyspovedal počas konferencie WWDC šéfa marketingu a produktov Applu, Phila Schillera. Videozáznam rozhovoru bol streamovaný naživo a čoskoro by sa mal objaviť ako záznam na Gruberovom blogu Daring Fireball, no The Verge zatiaľ prináša súhrn najzaujímavejších častí rozhovoru. Gruberové otázky smerovali hlavne na časté výtky zo strany zákazníkov a komunity: prečo Apple stále predáva 16GB iPhone, aký je správny pomer medzi batériou a tenkosťou zariadení a zmienka padla v neposlednom rade aj o novom jedno-portovom MacBooku.

Phil Schiller a John Gruber. Zdroj: The VergeSchiller odpovedal podľa očakávaní defenzívne a nič z budúcich plánov spoločnosti neprezradil, no súčasne upresnil filozofiu za niektorými kontroverznými stratégiami. Tvrdí, že nie každý zákazník potrebuje vo svojom telefóne viac ako 16GB miesta a súčasné trendy cloudových úložísk v tomto smere zásadne pomáhajú šetriť miesto. Peniaze, ktoré Apple ušetrí na menších pamätiach môže následne uplatniť pri použití kvalitnejších komponentov, ako napríklad fotoaparátu. Konkurencia však už dávnejšie ponúka základné modely svojich telefónov s 32GB úložiskom a bolo by tak sklamaním, keby to najnovší iPhone a iPad na jeseň nedorovnali. Naposledy sa úložný priestor základného iPhonu zvýšil ešte v roku 2009 pri modeli 3GS.

Otázka padla aj ohľadom neustálej snahy spoločnosti stenšovať svoje nové produkty, niekedy aj na úkor lepšej výdrže batérie. V tomto ohľade je to podľa Schillera o robení správnych kompromisov – zvýšením kapacity batérie by sa značne zvýšila aj váha zariadení a čas potrebný na jej nabitie. Pri každom produkte sa snažia zvážiť dané pre a proti a myslí si, že v tomto smere trafili ten správny balans. Zároveň priznáva, že zariadenia ako najnovší MacBook, ktorý kvôli svojej hrúbke obetoval takmer všetky porty, nie sú určené pre každého. Schiller však chce vidieť Apple, ktorý sa nebojí riskovať a popostrčiť svojich zákazníkov do budúcnosti, aj napriek súčasným kompromisom. Do budúcnosti, v ktorej už nebude nutné do svojho notebooku pripájať externé zariadenia.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

V roku 2024 vytvorilo 77 herných spoločností na Slovensku 83 hier

Slovenský herný priemysel pokračoval aj v roku 2024 v konsolidácií a miernom poklese. V minulom roku dosiahli spoločnosti tvoriace digitálne hry na našom území spoločne obrat 67,85 miliónov EUR. Momentálne na Slovensku pôsobí 77 herných spoločností, ktoré zamestnávajú 982 profesionálov, čo je o 35 menej oproti roku 2023.
pokračovanie článku

Blender je vo vývoji pre iPad Pro

Populárny modelársky nástroj Blender po rokoch konečne mieri na iPad Pro. Vyzerá to teda, že tablet od Apple bude konečne vhodnou voľbou pre 3D grafikov, ktorí sa nechcú obmedzovať iba na počítač.