Pozrite si reakcie Rdio a Spotify na predstavenie Apple Music

Tim Cook počas pondelkovej keynote s hrdosťou prezentoval novú službu Apple Music ako dalšiu kapitolu v histórii hudby. Nakoľko sa jeho slová naplnia uvidíme koncom júna, kedy služba uzrie svetlo sveta. Jej skutočný dopad na hudobný priemysel sa však ukáže až v nasledujúcich mesiacoch, možno rokoch. Konkurenčné spoločnosti ale nespia a vítajú Apple v preplnenom trhu rôznymi spôsobmi.

Prvý sa ozval CEO švédskeho Spotify, Daniel Ek, ktorý vyjadril svoj názor už počas samotnej prezentácie. Pri zmienke konkurenčných služieb zverejnil výstižný tweet obsahujúci len dve slová: Oh ok. Tweet bol pritom v okamihu po zverejnení zmazaný. Spotify sa k Apple Music zatiaľ verejne nevyjadrilo, na svojom blogu však uviedlo zaujímavé čísla ohľadom počtu predplatiteľov. Za premium účet si platí už 20 miliónov používateľov, čo je dvojnásobný nárast oproti rovnakému obdobiu za minulý rok. Celkový počet aktívnych používateľov tatkiež závratne stúpol, zo 40 miliónov až na 75 miliónov.

Zdroj: The VergeKreatívnejšie išlo na vec Rdio, ktoré na svojom Twitter účte zverejnilo obrázok s nadpisom Welcome, Apple. Seriously. Sarkastický nadpis možno pôsobí na prvý pohľad nevinne, no ide o čistý odkaz na rovnakú kampaň, ktorú Apple viedol v 80tych rokoch proti IBM. Reklama s textom Welcome, IBM. Seriously. sa objavila v roku 1981 vo Wall Street Journal po tom, ako IBM po vzore Applu vydal svoj prvý osobný počítač. Role sa však obrátili a  Rdio je teraz malým hráčom bojujúcim proti gigantickej korporácii. Ako jedna z menších streamovacích spoločností má pred sebou však ťažkú cestu napred.

tweet od Rdio

Zdroj: @Rdio

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť