Apple Glasses budú využívať prostredie okolo nás pre dotykové ovládanie

Naznačuje to nový patent.

Pôvodne sa AR/VR headset z produkcie Apple mal objaviť už tento rok, no pravdepodobnejší sa javí rok 2021 či dokonca 2022. Okrem dátumu však ostávajú pomerne nejasné aj bližšie detaily ohľadom funkcionality, ktorú by malo zariadenie ponúkať.

Trochu svetla na vec teraz vrhol patent, v ktorom sa hovorí o podobnom princípe, aký dnes využívame napríklad na našich iPhonoch pri interakcii s AR. Ibaže namiesto ťuknutia na displej by sme s nasadenými Apple okuliarmi mohli ťuknúť… napríklad na dosku stola, na ktorú by sa premietali prvky z UI.

Detekcia dotyku by mala prebiehať na termálnej báze. To znamená, že by okuliare dokázali snímať zmenu teploty, ktorá nastala v mieste, kde sme sa konkrétneho povrchu dotkli. To by potom headset vyhodnotil ako dotyk a ponúkol možnosti interakcie.

zdroj: MacRumors

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

V roku 2024 vytvorilo 77 herných spoločností na Slovensku 83 hier

Slovenský herný priemysel pokračoval aj v roku 2024 v konsolidácií a miernom poklese. V minulom roku dosiahli spoločnosti tvoriace digitálne hry na našom území spoločne obrat 67,85 miliónov EUR. Momentálne na Slovensku pôsobí 77 herných spoločností, ktoré zamestnávajú 982 profesionálov, čo je o 35 menej oproti roku 2023.
pokračovanie článku

Blender je vo vývoji pre iPad Pro

Populárny modelársky nástroj Blender po rokoch konečne mieri na iPad Pro. Vyzerá to teda, že tablet od Apple bude konečne vhodnou voľbou pre 3D grafikov, ktorí sa nechcú obmedzovať iba na počítač.