Apple Watch Series 3 dominujú trhu so smarthodinkami

Modely Apple Watch Series 3 s LTE ovládli trh mobilných smarthodiniek od ich vydania v septembri minulého roka.

Podľa údajov spoločnej výskumnej firmy Canalys, ovládali Apple Watch konkrétne v prvom štvrťroku roku 2018 približne 59 percent celosvetového mobilného smartwatchového trhu. Canalys senior analytik Jason Low hovorí, že mobilné dátové schopnosti sú kľúčom k úspechu rady Apple Watch Series 3:

Kľúčom k úspechu spoločnosti Apple s ich najnovším modelom Apple Watch Series 3 je počet hodiniek s funkciou LTE, ktoré dokázali vtlačiť do rúk spotrebiteľov. Prevádzkovatelia vítajú dodatočné príjmy z predaja týchto zariadení. Zoznam operátorov, ktorí predávajú LTE Apple Watch, sa každý mesiac zvyšuje.

Dodal, že spoločnosť Apple využila nedostatok konkurencie v mobilnom smartwatch trhu:

Zatiaľ čo ekosystém Apple má silnú ponuku LTE hodiniek, nedostatok podobných produktov v ekosystéme Androidu je očividný. Ak sa spoločnosť Google rozhodne využiť túto príležitosť s hodinami Pixel Watch, začala by veľmi „potrebná“ súťaž v tejto oblasti.

Existuje niekoľko inteligentných smarthodiniek Wear OS s dostupným LTE, ako napríklad LG Watch Sport, LG Watch Urbane a Huawei Watch 2, no podpora aplikácií tretích strán a aktualizácie softvéru sú v porovnaní s Apple Watch nevýrazné.

Spoločnosť Canalys odhaduje, že objednávky Apple Watch dosiahli v tomto štvrťroku 3,8 milióna kusov vrátane modelov, ktoré nemajú cellurar. I keď množstvo konkurentov ponúka lacnejšiu variantu týchto smarthodniek, Apple Watch sa stále držia na vrchole.

Napríklad čínska spoločnosť Xiaomi expedovala v tomto štvrťroku približne 3,7 miliónov kusov zariadení. Canalys ale konštatuje, že viac ako 90 percent týchto objednávok predstavovali Mi Bands, ktoré sa v Spojených štátoch pohybovali vo výške 20 až 25 dolárov.

Cena Apple Watch sa začína na 299 dolároch pre Series 1 a 399 dolárov a viac pri Series 3 s LTE. Apple nespraví z Apple Watch samostatnú kategóriu tak ako to robí s iPhonom, či iPadom. Namiesto toho sa Apple Watch objavujú v kategórií „Ostatné produkty“, kde sa nachádza aj Apple TV, AirPods, Beats, iPod, HomePod a ostatné príšlušenstvo.

Generálny riaditeľ Apple, Tim Cook nepriamo naznačil, že príjmy Apple Watch dosiahli nový rekord v prvom štvrťroku 2018:

Apple Watch majú za sebou ďalší veľký štvrťrok. Výnosy vzrástli medziročne silným dvojciferným číslom na nový rekord v štvrťroku. Milióny zákazníkov využívajú zariadenie Apple Watch, aby im pomohli zostať aktívni, zdraví a pripojení, a tak z nich urobili najlepšie predávané smarthodinky na svete.

Podľa slov vedúceho výskumného pracovníka IDC Franscisco Jerenima, sa Apple Watch stali tak populárne, že v posledných troch mesiacoch roku 2017 ich celosvetové objednávky prekonali prvýkrát všetky hodinky švajčiarskej značky.

komentáre
  1. Opravte ma, ale nie je to tak, že series 3 sú verzia bez LTE a verzia s LTE?
    (alebo všetky 3ky majú LTE?)

    0
    0
Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
Apple Intelligence
pokračovanie článku

Apple pripravuje generačný skok v označení svojho softvéru

Apple v minulosti využíval rímsku číslicu "X" nielen na oslavu jubilejnej iterácie svojho produktu, ale zároveň takáto verzia priniesla zásadné zmeny. Stačí si spomenúť nielen na iPhone X, ale aj na Mac OS X alebo profesionálny softvér Final Cut Pro X a Logic Pro X. S blížiacim sa 20. výročím iPhonu sa spoločnosť chystá na ďalšiu zásadnú zmenu v označovaní svojich produktov.
pokračovanie článku

iPhone 17 Air bude najtenší mobil od Apple, obdrží externú batériu

Zdá sa, že štvrtý variant iPhonu je prekliaty. Dve generácie mini modelov mali len nízku popularitu, a za nimi nasledujúce modely Plus mali údajne ešte nižšiu popularitu. Firma tak po troch generáciách plánuje vyradiť z portfólia aj tieto a na miesto "štvorky" nastúpi iPhone 17 Air.
pokračovanie článku

Apple vyvíja novú verziu Xcode s Claude AI

Apple v súčasnosti robí všetko preto, aby dobehol zvyšok technologického segmentu v oblasti umelej inteligencie. Keďže sa však firma nemôže spoliehať na terajšiu podobu Siri a Apple Intelligence, musí spolupracovať s inými firmami.