Chystané AR/VR okuliare od Applu majú ponúknuť dva 8K displeje

Koncept rozšírenej reality pred niekoľkými rokmi načal Google, ktorého produkt však nie celkom odpovedal predstavám ľudí. Až neskôr jeho víziu realizoval Microsoft s headsetom HoloLens, u ktorého sa dnes pracuje na druhej generácii.

Microsoft ju chcel pôvodne uviesť na trh ešte minulý rok. Spoločnosť však nemá žiadnu konkurenciu a preto sa rozhodla, že sa zameria skôr na inovácie a ich zdokonaľovanie, než aby sa ponáhľala s uvedením nedorobeného produktu len preto, aby vyšiel čím skôr. Výsledok však má podľa doterajších informácií stáť za to. HoloLens 2 by mali totiž prejsť na ARM procesor, mali by ponúknuť LTE konektivitu a hovorí sa o prítomnosti AI koprocesoru pre precíznejšie lokálne analyzovanie priestoru. Ďalej má ponúknuť systém s krycím menom Oasis a dlhšiu výdrž batérie aj napriek tomu, že budú „Always On“.

HoloLens

Microsoft však môže mať predsa len dôvod na to, aby si pohol. Svoj vlastný headset totiž pripravuje Apple. Prototyp T288 má mať dvojicu 8K displejov a má kombinovať AR aj VR. Nebude závislý na iPhone ani Macu, bude sa však pripájať bezdrôtovo k centrálnemu hubu pomocou 60GHz WiGig technológie s krátkym dosahom. Srdcom hubu má byť výkonný 5nm procesor od Applu, ktorý je výkonnejší než čokoľvek, čo je momentálne k dispozícii. Má ísť totiž o čip, ktorý Apple vyvíja do budúcich Mac počítačov.

Čaro headsetu má spočívať jednak v bezdrôtovosti (hovorí sa o použití 802.11ay štandardu) a v jednoduchosti. Kým HTC Vive alebo Oculus Rift vyžadujú montáž dodatočných kamier, HoloLens a Windows Mixed Reality headsety majú dôležité kamery zahrnuté priamo v tele. V ich prípade sa jedná o verejnosti neprístupné technológie Kinect V4 a V5, pričom tie sú evolúciou starého Kinectu z čias Xbox 360. Za pôvodnou technológiou stojí izraelská firma PrimeSense, ktorú v roku 2013 kúpil Apple. Jeho headset má podľa insidera fungovať na rovnakom princípe.

Zariadenie by malo bežať na systéme rOS alebo realityOS, ktorý bude vychádzať z jadra iOS, ale bude využívať rôzne metódy vstupu ako sú dotykové plochy, hlas alebo gestá hlavou.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

V roku 2024 vytvorilo 77 herných spoločností na Slovensku 83 hier

Slovenský herný priemysel pokračoval aj v roku 2024 v konsolidácií a miernom poklese. V minulom roku dosiahli spoločnosti tvoriace digitálne hry na našom území spoločne obrat 67,85 miliónov EUR. Momentálne na Slovensku pôsobí 77 herných spoločností, ktoré zamestnávajú 982 profesionálov, čo je o 35 menej oproti roku 2023.
pokračovanie článku

Blender je vo vývoji pre iPad Pro

Populárny modelársky nástroj Blender po rokoch konečne mieri na iPad Pro. Vyzerá to teda, že tablet od Apple bude konečne vhodnou voľbou pre 3D grafikov, ktorí sa nechcú obmedzovať iba na počítač.