Nové Porsche 911 používa iba CarPlay, Google totiž pýta príliš veľa dát

S masovým rozšírením smartfónov v posledných rokoch sa ich silný vplyv pomaly začal prejavovať aj v iných odvetviach – a asi nenájdeme lepší príklad, ako práve automobily. Väčšina výrobcov áut sa do svojich najnovších modelov rozhodla zakomponovať rozhrania, pomocou ktorých môžete svoj telefón ovládať priamo na palubnej doske – CarPlay od Applu a taktiež konkurenčné Android Auto od Googlu.

A práve tu sa znovu vynára odveká otázka, ktorá tieto dve spoločnosti v súčasnosti najviac odlišuje – zbieranie dát a citlivých informácií. Stránka Motor Trend v prvých dojmoch z nového Porsche 911 Carrera a Carrera S informuje, že auto podporuje len riešenie od Applu, nie však kvôli technologickým obmedzeniam. Porsche údajne vyjadrilo nesúhlas s podmienkami, ktoré Google od výrobcov požaduje.

Konkrétne ide o zber vybraných dát a ich následné odosielanie na serveri Googlu – dáta ako rýchlosť vozidla, poloha škrtiacej klapky, teplota oleja a chladiacej kvapaliny, či otáčky motora. Porsche tvrdí, že práve takéto údaje robia ich autá špeciálnymi a rozhodne sa s nimi nechcú deliť s multimiliardovou spoločnosťou, ktorá zhodou okolností taktiež vyvíja svoje vlastné vozidlo. Apple na druhej strane so svojim CarPlay nepožaduje takmer nič – vedieť chce len, či je auto pri používaní CarPlay v pohybe, alebo nie.

carplay_hero

Google sa už na tému stihol vyjadriť a hovorkyňa divízie Android Auto poprela niektoré fakty, ktoré boli na stránke publikované. Spoločnosť nezbiera všetky spomínané údaje, vrátane polohy škrtiacej klapky a teploty oleja, no kompletný zoznam toho, čo sa na servery odosiela, zverejniť odmietla. Dáta sú pritom používané výhradne na zlepšenie služieb, či rôzne bezpečnostné funkcie (napríklad zablokovanie klávesnice počas jazdy) a používatelia sú s ich odberom oboznámení pri spárovaní telefónu s autom.

Napriek tomu si však táto skutočnosť pýta otázku, nakoľko si ľudia vážia svoje súkromie (a spoločnosti zas súkromie svojich zákazníkov), a nakoľko sú ochotní s ním dôverovať veľkým gigantom ako Apple a Google. A s nástupom nových výrobkov – inteligentných áut a domácich spotrebičov, ktoré sú navzájom čoraz väčšmi prepojené, je táto otázka dôležitejšia ako kedykoľvek predtým.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť