V Mapách od Apple pribudnú reklamy

Od budúceho roku by sme sa v natívnej navigácii od Apple mali dočkať reklamného obsahu.

Byť medzi prvými

Informoval o tom Mark Gurman z Bloombergu. Podľa reportéra už prebieha vývoj pre implementáciu novinky do aplikácie. Nemalo by pritom ísť o tradičnú reklamu v podobe bannerov, ktoré dobre poznáme z webových stránok. Skôr by mala byť reklama v Mapách plateným výsledkom vo vyhľadávaní.

Ak napríklad používateľ zadá kľúčové slovo pizza, môže sa mu v rámci prvých výsledkov zobraziť odkaz na konkrétnu prevádzku, ktorá si za toto privilégium zaplatí. Podobný typ “vyhľadávacích” reklám ponúkajú aj iné nástroje pre navigáciu – napr. Waze či Google Maps.

Chystaná expanzia

Tento typ reklám pritom nie je novinkou ani pre kalifornské jablko. Propagovanie aplikácií cez reklamy vo vyhľadávaní je možné napríklad v App Store. Apple sa podľa Gurmana chystá výrazným spôsobom rozšíriť svoju ponuku reklamného priestoru. Divízia značky, ktorá sa tým zaoberá, prináša Apple ročne príjmy vo výške 4 miliárd dolárov a jej šéf Todd Teresi chce túto sumu zdvihnúť na 10 miliárd.

zdroj: Bloomberg

komentár
  1. Super, super, nevieme sa dockat. Prosim Apple, urobte to cim skor. A este by bolo perfektne aby boli reklamy aj v celom macOS – navrhujem kazdych 10 minut prerusit pracu uzivatela a pustit fullscreen reklamu na nejaky uzasny produkt – to by sa nam krasne nakupovalo…

    4
    0
Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
WWDC 24
pokračovanie článku

Apple ohlásil WWDC 2024!

Ukazuje sa, že úniky spojené s informáciami zo sveta Applu majú niečo do seba. Nedošlo však k ohláseniu nových iPadov, ale tohtoročnej konferencie WWDC '24.
Gemini
pokračovanie článku

Kto prinesie vyspelú AI na iOS 18? Apple to nebude

Koncom minulého roka sa objavila správa, podľa ktorej Apple plánuje priniesť rozšírenú AI funkcionalitu na iPhone a ďalšie zariadenia. Výraznou premenou by si mala prejsť Siri, digitálna asistentka, ktorá už skôr zaostávala za konkurentmi, vo svete GPT je však ešte archaickejšia.