Dodávatelia majú obavy, či bude dopyt po novom iPhone taký, ako očakáva Apple

Phone 14 je tu o pár týždňov a z reťazca dodávateľov už zaznievajú prvé náznaky neistoty ohľadom jeho úspešnosti

Nie je to veľa, Apple?

Obavy dodávateľov sú späté s obdobím bezprostredne po predstavení novinky. Ide teda o záverečný kvartál aktuálneho roku a úvodný štvrťrok 2023. V tomto rozpätí sa očakáva najvyšší dopyt po iPhone 14, ktorého masová výroba aktuálne začína.

Apple minulý týždeň navýšil pôvodný objem objednávok pre vyššie spomínané obdobie o 5% na 95 miliónov zariadení. Výrobcovia si kladú otázku, či bude skutočný dopyt po novinke reflektovať prognózy Apple alebo je kalifornská spoločnosť prehnane optimistická.

Nová cenovka pre high-end

Dôvodom na obavy dodávateľského reťazca je okrem iného aj vyššia cena pre Pro modely smartfónu, o ktorej šušká. Tohtoročná generácia high-end iPhonov má byť podľa týchto hypotéz drahšia približne o 15%. Objavilo sa však aj nové info týkajúce sa kapacity úložiska v základnej konfigurácii. To by malo narásť na 256GB, čím by vlastne nešlo o cenový skok ale iba prispôsobenie ceny parametrom nového základného modelu.

Rozhodnutie posunúť objem ukladacieho priestoru v zariadení je zároveň celkom pragmatický s ohľadom na očakávaný upgrade kamery so 48MP vrátane možnosti nakrúcať videá v 8K.

zdroj: DigiTimes

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Apple predstavil iPad Pro (M5)

Apple dnes predstavil nielen čip M5, ale aj nový iPad Pro, ktorý ním disponuje. Dostupný bude už tradične v 11- a 13-palcových konfiguráciách.
pokračovanie článku

Apple predstavil nový čip M5

Apple dnes poobede predstavil procesor novej generácie M5. Oproti predošlej generácii prináša až štvornásobný nárast grafického výkonu pri práci s AI.
pokračovanie článku

Apple predstaví základný MacBook Pro M5 v predstihu pred výkonnejšími modelmi

Už skôr sa objavila informácia, že Apple zvažuje do budúcna stratégiu postupného uvádzania novej generácie produktov. Reč bola v tom čase o iPhone, kde sa hovorilo o možnosti uvedenia iPhonu Pro, Air či Fold približne pol roka pred bežným modelom. Zdá sa, že Apple chce teraz túto stratégiu vyskúšať pri MacBooku Pro.