Týždenný súhrn špekulácií: Hudobná (r)evolúcia z dielne Applu

Špekulácií o audionovinkách pribúda.

Koniec týždňa, koniec ďalšieho kola správ o špekulácií. Tentoraz sme sa dozvedeli veľa noviniek o iPhone, ale zdá sa, že prednosť mali najmä AV produkty z dielne spoločnosti Apple alebo jej dcérskej firmy Beats. Reč padla najmä na slúchadlá, ale aj na menší HomePod či renesanciu vo svete podcastov, ktorým Apple doposiaľ nevenoval väčšiu pozornosť.

iPhone 12: Hardvérové špekulácie

Špekulácie o nových iPhonoch sa objavujú prakticky od začiatku roka, na konci ktorého sa začnú predávať. Výnimkou nie je ani iPhone 12, u ktorého sa začínajú leakeri zhodovať, že vyjde v štyroch verziách. Reč je o modeloch iPhone 12, 12 Max, 12 Pro a 12 Pro Max. A dnes k nim máme nové podrobné informácie.

iPhone 12 a iPhone 12 Max by mali ponúkať duálny zadný fotoaparát s rozlíšením do 64 megapixelov. Predný fotoaparát u oboch modelov by mal byť 12-megapixelový, čo je niekoľkonásobne viac, než koľko majú webkamery na najnovších Macoch. Takisto môžeme očakávať, že telefóny prinesú podporu 5G pripojenia (Sub-6GHz) a čip A14 Bionic v kombinácii so 4GB RAM.

Pokiaľ ide o displeje, základný iPhone 12 má disponovať 5,4″ displejom s rozlíšením 2340×1080 a 475ppi, o ktorého výrobu sa postará Samsung. iPhone 12 Max má pre zmenu ponúknuť 6,1″ displej s rozlíšením 2532 x 1170 bodov pri 460ppi od výrobcu BOE/LG Display. Oba modely budú podporovať 8-bitové farby, teda nebudú podporovať HDR.

Cena má byť 649 / 749 dolárov pri 128GB modeloch a 749 / 849 dolárov pri 256GB modeloch.

Čo sa týka iPhonu 12 Pro a iPhonu 12 Pro Max, tam bude mať výrobu displejov na starosti Samsung. Tentoraz pôjde o 10-bitové HDR displeje s uhlopriečkou 6,1″ (2532×1170) a 6,7″ (2778×1284). Zariadenia majú mať trojitý zadný fotoaparát s LiDAR skenerom, ako aj 6GB RAM. Tiež má podporovať dve verzie 5G pripojenia, Sub-6GHz a mmWave.

Tento model má byť dostupný až v 512GB verziách, ceny sa majú pohybovať v závislosti od 999 až po 1399 dolárov. (MacRumors)

iPhone 12 Feature List

HomePod mini

Zdá sa, že menší HomePod nebude len ďalšou verziou produktu, ale jeho priamou náhradou. Alebo, v horšom prípade, sa môže blížiť definitívny koniec produktu. Dávnejšie sa totiž objavila informácia, že Apple nie je spokojný s predajmi reproduktoru a vytvoril divíziu, ktorá má jediný cieľ: zachrániť tento produkt.

Dobre informovaný novinár Mark Gurman sa napokon vyjadril, že Apple sa snaží zbavovať skladových zásob. Zamestnanci Applu mali doposiaľ možnosť kúpiť si dva kusy s 50% zľavou, teraz si už ale môžu kúpiť 10 kusov s 50% zľavou. Navyše, americký Best Buy vypredával reproduktor s 33% zľavou, miesto 300 dolárov si ho záujemcovia mohli kúpiť len za 200. Nehovoriac o tom, že rok po vydaní Apple znížil cenu produktu o 50 dolárov, z pôvodných 350 dolárov.

AirPods Studio vyrobené vo Vietname

Pri audiotechnike ešte nejaký čas zostaneme. Behom týždňa sa totiž objavilo viacero správ, ktoré súvisia so zvukovým hardvérom a softvérom z dielne Applu. Nie je to len o novom, menšom a lacnejšom HomePode, ale aj o veľkých over-ear slúchadlách AirPods Studio, ktoré majú byť vyrábané vo Vietname. Zhodli sa na tom Ming-Chi Kuo aj server The Information.

Ten na margo celej veci dodal, že výrobu budú mať na starosti firmy Goertek a Luxshare a produkt začnú dodávať Applu v júni alebo júli. Slúchadlá majú, podobne ako Beats Studio3, disponovať technológiou potláčania šumu, dostupné však majú byť v dvoch prevedeniach a s možnosťou úpravy dizajnu.

Beats Studio 3

Powerbeats Pro v letných farbách

Reči o nových farbách Powerbeats Pro sa objavili už minulý týždeň, keď sa na čínskom internete objavila fotografia štyroch krikľavo farebných verzií slúchadiel, ktoré Apple predáva za 250 dolárov. Že môžeme naozaj očakávať štyri nové variácie, potvrdzuje aj nemecký server WinFuture.de. Na fotografiách, ktoré zverejnil, však slúchadlá nemajú až tak živé farby.

Slúchadlá majú byť vydané vo farebných prevedeniach Lava Red (lávová červená), Cloud Pink (oblakovo ružová), Glacier Blue (ľadová modrá) a Spring Yellow (jarná žltá). Slúchadlá obsahujú čip Apple H1. Plnú galériu nájdete priamo na serveri WinFuture.

iPhone 12 bez slúchadiel v balení. iPhone 13 bez…?

Uprostred týždňa zverejnil Ming-Chi Kuo celkom kontroverzné tvrdenie a ak to Apple naozaj spraví, bude mať dôvod hovoriť o odvahe presne tak, ako to spravil pri iPhone 7. Vtedy sa kalifornský gigant dostal pod paľbu internetu po tom, čo oznámil, že má kuráž odstrániť z telefónu 3,5mm audio jack. A užívatelia by už čoskoro mali prísť aj o samotné slúchadlá EarPods v balení produktu.

Spoločnosť chce údajne prestať dodávať slúchadlá ako súčasť balenia telefónov, pretože vidí rastúci záujem o slúchadlá AirPods. A verí, že tým, že prestane k telefónu dodávať slúchadlá, ešte zvýši dopyt po AirPods. Kuo dodáva, že v druhom štvrťroku 2020 predpokladá rekordný pokles predajov o 29% kvôli pandémii a zatvoreným obchodom v rôznych častiach sveta.

Kuo tiež vraví, že Apple pracuje na tretej generácii slúchadiel, ktoré majú vyjsť v prvom polroku 2021. Neočakáva žiadnu zmenu v dizajne produktu, iba vylepšený hardvér. A pokiaľ ide o produkt, ktorý sa označuje celkom hlúpym označením AirPods Pro Lite, Ming-Chi Kuo si myslí, že pôjde skôr o nové slúchadlá zo série Beats.

Colombo či Seinfeld v Apple TV+

Situácia so službou Apple TV+ sa dnes má tak, že platením koncesionárskych poplatkov získate prístup k výrazne väčšej ponuke televízneho obsahu. Bohužiaľ, služba dnes ponúka menej ako 30 seriálov a filmov, ktoré si dokopy udržujú celkom priemerné hodnotenie 7,1/10 (IMDb) a najvýraznejším projektom je The Morning Show.

Isto, dá sa argumentovať aj tým, že služba je v obehu len pár mesiacov a aby toho nebolo málo, Apple bol ochotný darovať užívateľom, ktorí si kúpili nové zariadenie, službu na celý rok zadarmo. Navyše samotný Apple argumentoval, že služba chce staviať na originálnej tvorbe, nie na skupovaní starších či aktuálnych populárnych seriáloch.

Paradoxne však to je vec, ku ktorej sa Apple bude musieť vzhľadom k situácii uchýliť. Pandémia ochromila aj filmársky priemysel a zatiaľ čo výroba nových seriálov/filmov prebieha veľmi pomaly alebo vôbec, TV+ a ďalšie služby fungujú ďalej. A argument “COVID-19” neobstojí, ak chce Apple ľuďom ukázať, prečo majú dať prednosť TV+ pred HBO GO alebo Netflixom.

Špičky Applu to vedia a kvôli tomu sa mali stretnúť s niektorými z najväčších hollywoodskych štúdií, aby si od nich mohol vypožičať či rovno kúpiť niektoré staršie seriály a filmy. Takéto rokovania sú však behom na dlhú trať a je otázne, či výsledok rokovaní uvidíme v uspokojivej miere už tento rok. Pre väčšinu užívateľov by to mohol byť dôvod, prečo sa k službe vrátiť. Podľa dostupných informácií malo službu predplatených asi 10 miliónov užívateľov, no aktívne ju využívala len menej ako polovica. (Bloomberg)

Originálne podcasty

Ďalším spôsob, ako chce Apple zvyšovať popularitu služby Apple TV+, je pomocou podcastov. Bloomberg tvrdí, že Apple chcel vytvoriť viacero podcastov, ktoré by propagovali jeho videoslužbu. Poslucháči sa tak mohli dozvedieť pikošky zo zákulisia alebo zachytiť exkluzívne rozhovory s hviezdami seriálov a filmov v ponuke TV+.

Spoločnosť sa však chce napokon angažovať v podcastoch aj z iného dôvodu. V tomto segmente sa dalo len ťažko hovoriť o nejakej konkurencii, ale odkedy Spotify začalo do svojej ponuky integrovať podcasty, Apple si uvedomil dôležitosť vlastnej platformy. Chce ju tak začať zásobovať vlastným a exkluzívnym obsahom. V podstate aj môže: exkluzívne audiorelácie sú niečo iné (a lacnejšie) než exkluzívne albumy od Beyoncé alebo Eminema.

Glass a špeciálna edícia

Jon Prosser, youtuber z kanálu Front Page Tech, zverejnil niekoľko detailov o pripravovaných okuliaroch spoločnosti Apple. Podľa neho by okuliare mali niesť názov Apple Glass (Glass) a budú stáť 499 dolárov. Kompatibilné budú aj s dioptrickými šošovkami, ktoré majú byť dostupné zadarmo pri kúpe produktu. Leaker vraví, že okuliare budú napokon párované s iPhonom podobne ako Apple Watch.

Súčasné prototypy ponúkajú LiDAR Scanner a bezdrôtové nabíjanie, ako aj displeje na oboch očiach, kým Google Glass ponúkali displej len pre pravé oko. Spoločnosť mala v pláne predstaviť okuliare na jesennom iPhone evente ako One More Thing, ale kvôli opatreniam v súvislosti s COVID-19 sa môžu plány zmeniť. Tak či onak, spoločnosť by rada začala predávať okuliare na jeseň 2021 alebo začiatkom roka 2022.

Vec, v ktorej sa ale Prosser nestretol s nadšením iných velikánov v leakerskej komunite, je tvrdenie, že Apple údajne chystá Steve Jobs Heritage edíciu okuliarí. Tie by mali vychádzať z ikonického dizajnu okuliarov zakladateľa Applu. Malo by ísť údajne o podobne limitovanú a exkluzívnu edíciu, akou bola prvá generácia Apple Watch Edition z 18-karátového zlata.

Raketový vzostup a tvrdý pád jedného leakera?

Mark Gurman z Bloombergu na margo celej veci povedal len: “Naozaj musím hovoriť, že toto (a spolu s tým aj ďalšie správy o AR okuliaroch, ktoré sa objavili za uplynulý týždeň) je kompletný výmysel?”. Tento komentár nenechal chladného Prossera, ktorý mu na Twitteri odpovedal so slovami, že má Gurmanovi rešpekt a teší sa na budúci rok.

Mark Gurman na to dodal len, že sa pracuje na dvoch zariadeniach: hybridnom headsete (N301), ktorý zrejme Apple plánuje predstaviť až budúci rok a vydať v roku 2022. Druhým produktom sú samotné AR okuliare s kódovým označením N421. Tie vraj nemáme očakávať skôr, než na konci roka 2022 alebo až v roku 2023.

A aká môže byť realita? Kredibilita Jona Prossera z kanálu Front Page Tech rástla raketovou rýchlosťou po tom, ako pravdivo odhalil informácie o viacerých produktoch, ktoré Apple tento rok uviedol na trh. Medzi produktami, ktoré unikli s podozrivo presnými informáciami, zahviezdil najmä nový iPhone SE. To mohol byť pre Apple dostatočný dôvod, prečo s Prosserom a jeho informátormi vstúpil do informačnej vojny.

Vzhľadom k tomu, že Prosser získal ohromujúce množstvo podrobností o produktoch, ktoré Apple plánuje uviesť prakticky až o dva roky, je vysoko pravdepodobné, že špeciálny tím Applu v snahe zistiť, kto predáva interné informácie ďalej, podstrčil podozrivým osobám vymyslené informácie. Keďže každý pracovník má k dispozícii iné falošné informácie, k Prosserovi sa mohli dostať detaily od konkrétnych osôb, ktoré Apple dokáže na základe zverejnených informácií identifikovať. Šach-mat. ♟

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť