Nový iOS a iPadOS vyjdú 24. marca – čo ponúknu?

Čakanie na novú verziu systémov je po nekonečnom beta testingu na konci. Pre iPadOS sú na ceste zásadné zmeny.

Okrem už známych noviniek ako redizajn lišty v apke Mail či zdieľa súborov cez iCloud, prináša iPadOS 13.4 aj podporu pre trackpad. Ten bude na novej generácii iPadov hrať veľkú rolu.

Čerstvo predstavený update Apple tabletu s prívlastkom Pro prišiel spolu s novou Magic Keyboard, ktorá po novom disponuje trackpadom a je kompatibilná aj s iPadom Pro z roku 2018. Klávesnice sú dostupné pre oba uhlopriečkové varianty iPadu – 11 aj 12,9 palcový. 

Podpora ovládania pomocou trackpadu sa tak stáva oficiálnou systémovou funkciou. Kurzor sa na displeji zariadenia objavuje ako kruh, ktorým je možné zvýrazňovať veci v rámci rozhrania, stláčať tlačidlá či vyberať text. Nejde pritom o klasický kurzor ako ho poznáme z počítačov. Je to skôr hybrid šípky z desktopu a focus enginu z Apple TV.

Trackpad ovláda aj gestá, ktoré sú používateľom Mac zariadení dôverne známe – vďaka nim môžete napríklad plynule prechádzať medzi apkami, prejsť do Slideover multitaskingu či vyvolať Control Center.

Apple hovorí, že väčšina aplikácií bude s trackpad ovládaním kompatibilná natívne – prvá je na rade sada nástrojov iWork. Pripravené sú aj nové API, ktoré vývojárom umožnia tvoriť apky s novou funkcionalitou.

zdroj: 9to5Mac

komentáre
Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

iOS 18 bude zrejme podporovať tieto zariadenia

Tak ako každý rok, aj v 2024 nás čaká nová verzia operačného systému iOS. A ako tomu už býva, s rastúcimi nárokmi sa čas od času stane, že Apple ukončí podporu niektorých starších zariadení.
pokračovanie článku

Tajomstvo úspechu slúchadiel AirPods

Keď Apple v roku 2016 predstavil prvé bezdrôtové slúchadlá AirPods, odprezentoval ich s veľkou skromnosťou a venoval im len 5 minút času na pódiu. Bolo to veľmi neobvyklé, pretože nové produkty boli zvyčajne sprevádzané veľkolepými prezentáciami a masívnou mediálnou kampaňou. Aj napriek tejto skromnosti sa malé biele slúchadlá stali fenoménom a jednými z najpredávanejších v histórii. Aké je ich tajomstvo úspechu?