Každý deň je víkend – Spotify reflektuje zmenu v správaní používateľov

Súčasná situácia, kedy sa väčšine ľudí výrazne zmenil režim dňa, sa prejavuje asi vo všetkých oblastiach nášho života. Jednou z nich je aj počúvanie hudby.

Víkendová prevádzka

Podľa oficiálnych informácií si streamovacia platforma Spotify všimla výraznú zmenu v spôsobe ako a kedy ľudia jej služby využívajú. Najviac je to viditeľné ráno – ako spoločnosť uvádza, každý deň teraz pripomína víkend.

Ľudia začínajú svoj deň neskôr, nemusia sa presúvať do zamestnania alebo školy. Prácu aj štúdium riešia z domu a tak odpadá počúvanie počas ranného cestovania. Logicky preto poklesla aj miera využívania apiek pre počúvanie v aute či prostredníctvom wearables zariadení.

Optimisti

Napriek tomu, že sa Spotify podarilo dosiahnuť vytýčené ciele v zisku, značka priznáva, že pandémia bude mať dopad aj na niektoré oblasti jej biznisu. Najvýraznejšie sa aktuálna situácia prejavila asi pri reklamnom obsahu. Ekonomická neistota má za následok to, že značky sú menej ochotné investovať do reklamy. Príjmy z reklamy tak nedosiahli hodnoty z prognóz. Celkovo je však streamovací gigant optimistický a verí, že s prijatím adekvátnych opatrení (ako napríklad spomalenie prijímania nových zamestnancov) sa mu podarí túto krízu prekonať.

V súčasnosti Spotify počúva mesačne takmer 290 miliónov aktívnych poslucháčov a 130 miliónov predplatiteľov – oba segmenty narástli o slušných 31%.

zdroj: The Verge

cover: Howard Bouchevereau

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Apple predstavil iPad Pro (M5)

Apple dnes predstavil nielen čip M5, ale aj nový iPad Pro, ktorý ním disponuje. Dostupný bude už tradične v 11- a 13-palcových konfiguráciách.
pokračovanie článku

Apple predstavil nový čip M5

Apple dnes poobede predstavil procesor novej generácie M5. Oproti predošlej generácii prináša až štvornásobný nárast grafického výkonu pri práci s AI.
pokračovanie článku

Apple predstaví základný MacBook Pro M5 v predstihu pred výkonnejšími modelmi

Už skôr sa objavila informácia, že Apple zvažuje do budúcna stratégiu postupného uvádzania novej generácie produktov. Reč bola v tom čase o iPhone, kde sa hovorilo o možnosti uvedenia iPhonu Pro, Air či Fold približne pol roka pred bežným modelom. Zdá sa, že Apple chce teraz túto stratégiu vyskúšať pri MacBooku Pro.