Apple Watch Series 3 dominujú trhu so smarthodinkami

Modely Apple Watch Series 3 s LTE ovládli trh mobilných smarthodiniek od ich vydania v septembri minulého roka.

Podľa údajov spoločnej výskumnej firmy Canalys, ovládali Apple Watch konkrétne v prvom štvrťroku roku 2018 približne 59 percent celosvetového mobilného smartwatchového trhu. Canalys senior analytik Jason Low hovorí, že mobilné dátové schopnosti sú kľúčom k úspechu rady Apple Watch Series 3:

Kľúčom k úspechu spoločnosti Apple s ich najnovším modelom Apple Watch Series 3 je počet hodiniek s funkciou LTE, ktoré dokázali vtlačiť do rúk spotrebiteľov. Prevádzkovatelia vítajú dodatočné príjmy z predaja týchto zariadení. Zoznam operátorov, ktorí predávajú LTE Apple Watch, sa každý mesiac zvyšuje.

Dodal, že spoločnosť Apple využila nedostatok konkurencie v mobilnom smartwatch trhu:

Zatiaľ čo ekosystém Apple má silnú ponuku LTE hodiniek, nedostatok podobných produktov v ekosystéme Androidu je očividný. Ak sa spoločnosť Google rozhodne využiť túto príležitosť s hodinami Pixel Watch, začala by veľmi „potrebná“ súťaž v tejto oblasti.

Existuje niekoľko inteligentných smarthodiniek Wear OS s dostupným LTE, ako napríklad LG Watch Sport, LG Watch Urbane a Huawei Watch 2, no podpora aplikácií tretích strán a aktualizácie softvéru sú v porovnaní s Apple Watch nevýrazné.

Spoločnosť Canalys odhaduje, že objednávky Apple Watch dosiahli v tomto štvrťroku 3,8 milióna kusov vrátane modelov, ktoré nemajú cellurar. I keď množstvo konkurentov ponúka lacnejšiu variantu týchto smarthodniek, Apple Watch sa stále držia na vrchole.

Napríklad čínska spoločnosť Xiaomi expedovala v tomto štvrťroku približne 3,7 miliónov kusov zariadení. Canalys ale konštatuje, že viac ako 90 percent týchto objednávok predstavovali Mi Bands, ktoré sa v Spojených štátoch pohybovali vo výške 20 až 25 dolárov.

Cena Apple Watch sa začína na 299 dolároch pre Series 1 a 399 dolárov a viac pri Series 3 s LTE. Apple nespraví z Apple Watch samostatnú kategóriu tak ako to robí s iPhonom, či iPadom. Namiesto toho sa Apple Watch objavujú v kategórií „Ostatné produkty“, kde sa nachádza aj Apple TV, AirPods, Beats, iPod, HomePod a ostatné príšlušenstvo.

Generálny riaditeľ Apple, Tim Cook nepriamo naznačil, že príjmy Apple Watch dosiahli nový rekord v prvom štvrťroku 2018:

Apple Watch majú za sebou ďalší veľký štvrťrok. Výnosy vzrástli medziročne silným dvojciferným číslom na nový rekord v štvrťroku. Milióny zákazníkov využívajú zariadenie Apple Watch, aby im pomohli zostať aktívni, zdraví a pripojení, a tak z nich urobili najlepšie predávané smarthodinky na svete.

Podľa slov vedúceho výskumného pracovníka IDC Franscisco Jerenima, sa Apple Watch stali tak populárne, že v posledných troch mesiacoch roku 2017 ich celosvetové objednávky prekonali prvýkrát všetky hodinky švajčiarskej značky.

komentáre
  1. Opravte ma, ale nie je to tak, že series 3 sú verzia bez LTE a verzia s LTE?
    (alebo všetky 3ky majú LTE?)

    0
    0
Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Apple predstavil iPad Pro (M5)

Apple dnes predstavil nielen čip M5, ale aj nový iPad Pro, ktorý ním disponuje. Dostupný bude už tradične v 11- a 13-palcových konfiguráciách.
pokračovanie článku

Apple predstavil nový čip M5

Apple dnes poobede predstavil procesor novej generácie M5. Oproti predošlej generácii prináša až štvornásobný nárast grafického výkonu pri práci s AI.
pokračovanie článku

Apple predstaví základný MacBook Pro M5 v predstihu pred výkonnejšími modelmi

Už skôr sa objavila informácia, že Apple zvažuje do budúcna stratégiu postupného uvádzania novej generácie produktov. Reč bola v tom čase o iPhone, kde sa hovorilo o možnosti uvedenia iPhonu Pro, Air či Fold približne pol roka pred bežným modelom. Zdá sa, že Apple chce teraz túto stratégiu vyskúšať pri MacBooku Pro.