Apple po Jobsovej smrti údajne začal trestať zamestnancov, ktorí nahlasovali chyby v produktoch

Po smrti Steva Jobsa sa Apple predsa len zmenil. Príkladom toho je predstavenie až troch rôznych iPhonov, z čoho dva sa navzájom kanibalizujú v oblasti ceny aj hardvéru. Bývalí zamestnanci tvrdia to isté a dodávajú, že Apple sa zmenil k horšiemu.

Spoločnosť sa podľa prepusteného zamestnanca po Jobsovej smrti obrátila chrbtom voči zákazníkom aj vlastným zamestnancom. Prepustený zamestnanec, ktorý žaluje Apple pre nečakané prepustenie a následné neplatenie tantiemov za patenty, pod ktorými je podpísaný, je istý Darren Eastman. V Appli začal pracovať v roku 2006 a odvtedy si ho Steve Jobs dokázal obľúbiť. Dokonca až natoľko, že ho dal zamestnať v momente, kedy zavŕšil vysokoškolské štúdium. Medzi jeho nápadmi nájdeme napríklad eMac, teda lacnejší počítač určený pre školy, ako aj patent na funkciu Find my iPhone.

Eastman počas súdneho sporu uviedol, že Jobs chcel, aby ho zamestnanci informovali o nevyriešených problémoch v pripravovaných produktoch. Bolo to priam pravidlom, pretože Steve Jobs nechcel uviesť na trh produkty s nevyriešenými bugmi a nedostatkami. To sa ale po jeho smrti v roku 2011 zmenilo.

“Mnohí talentovaní zamestnanci, ktorý venovali časť svojho života Applu, si dnes prechádzajú disciplinárkami a prepúšťaním za hlásenie problémov, za to, čo sa počas Jobsovho vedenia od nich očakávalo. Bratríčkovanie a dedikovaná snaha ignorovať kvalitatívne problémy u dnešných a budúcich produktoch sa stala jednou z priorít v snahe o ignorovanie zákonov a minimalizáciu daní.

Dodržiavať zákon a platiť za to, čo je úprimne platiť treba, je dnes v Appli tabu, a súdne pohľadávky a platba akýchkoľvek daní predstavuje hlavnú frustráciu terajšieho vedenia Applu. Upozornenie pána Cooka na problémy (čo predtým Jobs vítal) neprinesie buď žiadnu odozvu, alebo vyhrážky zo strany vášho priameho nadriadeného. Neexistuje tu zodpovednosť a snaha robiť dobrú vec je rýchlo potrestaná,” tvrdí Eastman.

Eastman tvrdí aj to, že Apple v roku 2014 prepustil manažéra, ktorý na veľkom zasadnutí kritizoval projekt, ktorý by stál milióny dolárov a tisícky hodín práce, ale nepriniesol by žiaden významný úspech pre firmu. Už krátko po tom o svoj post prišla dcéra tohto manažéra za to, že nahlásila plesnivé steny v budove, v ktorej pracovala. Samotní vlastníci budovy potvrdili, že ide o nevyriešiteľný problém, napriek tomu Apple pleseň zakryl premaľovaním stien, predĺžil si nájomnú zmluvu a zamestnancov znovu poslal pracovať na toto miesto.

Spoločnosť sa tiež mala previniť taktickým prepúšťaním zamestnancov tesne pred koncom fiškálneho roku, čím vlastne zamestnancov zbavili možnosti získať akcie a prémie ako odmenu za celý odpracovaný fiškálny rok. Akcie boli následne pridelené iným zamestnancom a manažérom ako bonus za dodržiavanie týchto praktík. Zároveň to bolo pre Apple praktickejšie, pretože šetril ako na mzdách, tak na daniach.

Bývalý zamestnanec Applu tvrdí, že Apple sa zmenil z úprimnej spoločnosti na priemerného zamestnávateľa zneužívajúceho pracovnú silu v honbe za ziskom. Na dôkaz toho, že Apple nerešpektuje opravu problémov tvrdí, že riešenia problémov, s ktorými Eastman robil, Apple neopravil, dokým sa zákazníci nezačali súdiť. “Často tak dochádza k potupným amatérskym chybám, ktoré sa predtým jednoducho nemohli stať. Vychádzajúce updaty často nie sú testované a môžu prinášať oveľa vážnejšie problémy, než tie, ktoré opravujú – niekedy je dokonca funkcionalita aplikácie či renderovanie vizuálu nemožné až do vydania ďalšieho updatu,” uviedol na súde.

Darren Eastman požaduje od Applu opätovné pridelenie 735 akcií, na ktoré mal nárok (s hodnotou ~165 000$), 326 400 dolárov za spôsobené škody, 32 640 dolárov na úrokoch (10%) a vyriešenie problémov s vlastníctvom patentov.

komentárov
  1. S Apple po smrti Jobsa (nech mu je zem ľahká) je to ako s červivým jablkom – najskôr začne hniť len zvnútra, na povrchu sa zdá, že sa nič nedeje. Postupom času sa ale hniloba začne pomaly ale isto objavovať aj na povrchu (na vydaných produktoch . viď cenová politika, displej na iPhone XR, chýbajúci splitscreen view na iPhonoch, chýbajúci adaptér pre quick charge pri iPhonoch za 1000+ eur, TouchBar bez fyzickej klávesy Esc, pomalé FaceID po vydaní iP X, ohýbanie iP 6, Touch Disease na iP6, uvedenie zastaralého iP 8, x rokov neupdatované Macy, na ktoré sa kašle, 5 rokov starý stále predávaný Mac Pro s hardwarom z roku 2013, pritom predávaný za pôvodnú cenu, MacBook Air s hnusným TN displejom z roku 2012 a procesorom z roku 2015, MacMini – škoda reči, iPad Pro – klávesnica za vyše 100eur bez podsvietenia, router zrušili úplne, displeje začali predávať radšej od LG s dizajnom vedľa Apple produktov ako päsť na oko, tragická kvalita USB-C portov na MacBokoch Pro, nefungujúci dookola sa kaziaci Butterfly mechanizmus na MB Pro 2016-17 – síce je na to opravný program, ale dajú tam aj tak tú starú klávesnicu, ktorá sa jedného pekného blízkeho dňa pokazí znova aj tak, na iMacu Pro odstránili zadné vrátka, aby nedaj Bože si niekto nepridal pár GB RAM navyše, na MB Pro už je SSD radšej soldered in, verzia bez TouchBaru nedostala upgrade 2018, asi je už mŕtva) Čo zachraňuje reputáciu Apple v mojich očiach sú iPady, Apple Pencil, Watch Series 4 a AirPods – tieto veci momentálne nemajú žiadnu konkurenciu. To ale nič nemení na tom, že môžu nastaviť cenu akú chcú a produkt sa bude kupovať. Ale ak sa nezmení prístup, tak jablko nakoniec zhnije úplne.

    0
    0
  2. mam svoje skusenosti. Bol problem s novym mesanym 5s a dal som ho samozrejme reklamovat. Zamietli mi reklamaciu nakolko bol dole na lavej strane takmer neviditelny sram, asi od stolu. NEUVERITELNE ! telefon sa sekal. vypadavala siet, aktualizacie nepomohli. kedze to bol uz moj snad 10 iPhone, tak som tam zavolal kdesi do Prahy a spravil peklo. vymenili mi telefon za doplatok 176 Eur !!! Apple ma zakaznikov za dojne kravy. Boli problemy potom s iPhone 6 , 6s+ a dnes mam X. Ziadne reakcia firmy ze mi mrznu sms, cakajte na aktualizaciu, prehliadka a diagnostika v servise 350 Eur. Keby mi nedal operator X-ko za euro kvoli velkym pausalom tak urcite si uz normalne ZIADEN iphone nekupim. Nie je problem s peniazmi ale pristup je skutocne neuveritelne nefer k zakaznikom. Apple naozaj maze a nereaguje na nic co akokolvek ukazuje na zhorsujucu sa kvalitu vyrobkov. model 5 bol posledny dobry telefon, teraz vzdy uz len trpnem co mi po aktualizacii prestane fungovat alebo co zmenili. Ak kupovat, urcite inu znacku, dne s je vela dobrych telefonov v postate to iste a za menej, ak mate dobry vztah s operatorom tak ostante v Apple, nakolko operator reklamuje a tym ste usetreny ponizujucich procesov v Apple servisoch. Uplne suhlasim s predchadzajucim prispevkom, Apple to nakoniec tak prepali ze my i-ovce prebehneme do ineho kosiara a nikto sa uz nevrati spat. Nevadia i ceny ked to funguje a firma sa stara prikladne o zakaznikov, ale ked ziskavate pocit ze ste dojna krava tak to uz zacina vnutri kysnut a je len otazkou casu ked dojde trpezlivost.

    0
    0
  3. treska – Práve za tú objektivitu treba Macblog oceniť. Keď sa niekto tvári, že nemá žiadne chyby, tak to speje k jeho zániku.

    0
    0
  4. otázna je objektivita celého článku, keďže sa jedná o prepusteného zamestnanca, ale aj zlá reklama, je reklama :-)

    0
    0
  5. Objektivitu článku je možné overiť pohľadom na posledné predstavené produkty, pohľadom na portfólio ponúkaných produktov (či je kvalita a najmä výbava adekvátna voči cene), pohľadom na kvalitu iOS a Mac aktualizácií a hlavne na prístup k zákazníkom.

    0
    0
  6. @ Adomm1234 – presne! Staci sa len pozret na kvalitu HW, SW a celkove smerovanie Applu za posledne obdobia/roky a porovnat s obdobim za Jobsa a nikto nemusi skumat objektivnost clanku, atd. Mam rad Apple a prave preto treba povedat pravdu, aj ked sa nepocuva dobre :-(

    0
    0
  7. @Jake, pomalé face ID?!???!?!?
    To ako vážne?
    Ukáž mi mobil čo má rýchlejšie face ID. Mne funguje max do pol sekundy, možno ešte rýchlejšie. Asi potrebuješ dovolenku ????
    S reklamáciách neviem ako to funguje teraz, ale za celé obdobie čo som reklamoval 2x iPad tak reklamácia bola okamžitá. Do 3h mi volali zo servisu a povedali že nič nenašli, ale vymenia za nový kus. Toto bolo cca 5r dozadu. Od vtedy žiadna reklamácia zo žiadnym Apple zariadením. Mám kolegu v prácu ktorý má tiež permanentne pokazený mobil a kúpil si preto iPhone, lebo mne ho ešte pokazený nevidel. Po pár mesiacoch sa mu pokazilo nabíjanie a neskôr že mu nejde internet. Skorej by som povedal že niektorý ľudia si myslia že mobil je z betónu a neviem čo možné s ním robia, ale pokial sa normálne správaš k elektronike, tak sa nemá čo pokašlať. A keď sa aj niečo pokašle, stačí staré dobre preinštalovanie a všetko ide ako má. Ale to by ludia museli vedieť ako na to. Česť výnimkám.

    0
    0
  8. Mirec: Mne sa v zarucnej dobe pokazil ssd disk v 15″ mbp s touchbarom. Kedze je napevno na doske tak menili celu dosku. Trvalo to 26 dni. Opakujem, v zarucnej dobe.

    Dalsi program maju na vymenu displeya pre retinove mbp. Mimochodom od roku 2012 nevedia dat retinam display bez tej chyby.

    A dalej menia na nich aj klavesnicu. Znova za ten stary model bez silikonovej podlozky. Takze je otazka casu, kedy po kusoch mi vymenia kazdy diel. K spolahlivemu 13″ mbp 2009 z cias Steva Jobsa to ma daleko.

    0
    0
  9. Po Jobsovom odchode je proste po kvalite a Apple je len otázka času kedy ich so sebou stiahne kvantita nakoľko kvalita je minulosť. Kto vie o čom píšem má šťastie kto nie tak má smolu a nikdy nemal nové produkty v rukách. Česť pamiatke a kvalite pán Jobs.

    0
    0
Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

iOS 18 bude zrejme podporovať tieto zariadenia

Tak ako každý rok, aj v 2024 nás čaká nová verzia operačného systému iOS. A ako tomu už býva, s rastúcimi nárokmi sa čas od času stane, že Apple ukončí podporu niektorých starších zariadení.
pokračovanie článku

Tajomstvo úspechu slúchadiel AirPods

Keď Apple v roku 2016 predstavil prvé bezdrôtové slúchadlá AirPods, odprezentoval ich s veľkou skromnosťou a venoval im len 5 minút času na pódiu. Bolo to veľmi neobvyklé, pretože nové produkty boli zvyčajne sprevádzané veľkolepými prezentáciami a masívnou mediálnou kampaňou. Aj napriek tejto skromnosti sa malé biele slúchadlá stali fenoménom a jednými z najpredávanejších v histórii. Aké je ich tajomstvo úspechu?