App Store trhá rekordy, počas sviatkov zákazníci minuli viac ako miliardu dolárov

An Apple logo hangs above the entrance to the Apple store on 5th Avenue in the Manhattan borough of New York City, July 21, 2015. REUTERS/Mike Segar/Files

Apple dnes prostredníctvom tlačovej správy oznámil, že tohtoročná sviatočná sezóna v App Store bola zatiaľ najúspešnejšia vôbec. V dvojtýždňovom intervali medzi 20. decembrom a 3. januárom zákazníci na nákup aplikácií a hier minuli celkom 1,1 miliárd amerických dolárov.

Prvý sviatok vianočný a Nový rok taktiež stanovili nové denné rekordy, len prvého januára 2016 zákazníci na nákupy utratili až 144 miliónov dolárov. Podľa viceprezidenta marketingu Phila Schillera celkové predaje aplikácií za uplynulý rok prekonali hranicu 20 miliárd dolárov. App Store v Spojených štátoch pomohol vytvoriť takmer 2 milióny pracovných pozícií, z toho 1,4 milióna zameraných priamo na vývoj aplikácií a iné práce mimo IT sektora podporované ekosystémom.

Od spustenia App Storu v roku 2008 spoločnosť stihla vyplatiť vývojárom takmer 40 miliárd dolárov. Apple si z každého predaja berie províziu 30 %, to znamená, že za rok 2015 utržili za predaj aplikácií čistý zisk vyše 6 miliárd dolárov. A tieto čísla budú v budúcnosti určite len rásť, minulý rok sa totiž App Store rozšíril na dve nové platformy – Apple Watch a Apple TV. Podľa stránky AppShopper je v obchode momentálne 1,6 milióna rôznych aplikácií.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Apple predstavil iPad Pro (M5)

Apple dnes predstavil nielen čip M5, ale aj nový iPad Pro, ktorý ním disponuje. Dostupný bude už tradične v 11- a 13-palcových konfiguráciách.
pokračovanie článku

Apple predstavil nový čip M5

Apple dnes poobede predstavil procesor novej generácie M5. Oproti predošlej generácii prináša až štvornásobný nárast grafického výkonu pri práci s AI.
pokračovanie článku

Apple predstaví základný MacBook Pro M5 v predstihu pred výkonnejšími modelmi

Už skôr sa objavila informácia, že Apple zvažuje do budúcna stratégiu postupného uvádzania novej generácie produktov. Reč bola v tom čase o iPhone, kde sa hovorilo o možnosti uvedenia iPhonu Pro, Air či Fold približne pol roka pred bežným modelom. Zdá sa, že Apple chce teraz túto stratégiu vyskúšať pri MacBooku Pro.