Nové Porsche 911 používa iba CarPlay, Google totiž pýta príliš veľa dát

S masovým rozšírením smartfónov v posledných rokoch sa ich silný vplyv pomaly začal prejavovať aj v iných odvetviach – a asi nenájdeme lepší príklad, ako práve automobily. Väčšina výrobcov áut sa do svojich najnovších modelov rozhodla zakomponovať rozhrania, pomocou ktorých môžete svoj telefón ovládať priamo na palubnej doske – CarPlay od Applu a taktiež konkurenčné Android Auto od Googlu.

A práve tu sa znovu vynára odveká otázka, ktorá tieto dve spoločnosti v súčasnosti najviac odlišuje – zbieranie dát a citlivých informácií. Stránka Motor Trend v prvých dojmoch z nového Porsche 911 Carrera a Carrera S informuje, že auto podporuje len riešenie od Applu, nie však kvôli technologickým obmedzeniam. Porsche údajne vyjadrilo nesúhlas s podmienkami, ktoré Google od výrobcov požaduje.

Konkrétne ide o zber vybraných dát a ich následné odosielanie na serveri Googlu – dáta ako rýchlosť vozidla, poloha škrtiacej klapky, teplota oleja a chladiacej kvapaliny, či otáčky motora. Porsche tvrdí, že práve takéto údaje robia ich autá špeciálnymi a rozhodne sa s nimi nechcú deliť s multimiliardovou spoločnosťou, ktorá zhodou okolností taktiež vyvíja svoje vlastné vozidlo. Apple na druhej strane so svojim CarPlay nepožaduje takmer nič – vedieť chce len, či je auto pri používaní CarPlay v pohybe, alebo nie.

carplay_hero

Google sa už na tému stihol vyjadriť a hovorkyňa divízie Android Auto poprela niektoré fakty, ktoré boli na stránke publikované. Spoločnosť nezbiera všetky spomínané údaje, vrátane polohy škrtiacej klapky a teploty oleja, no kompletný zoznam toho, čo sa na servery odosiela, zverejniť odmietla. Dáta sú pritom používané výhradne na zlepšenie služieb, či rôzne bezpečnostné funkcie (napríklad zablokovanie klávesnice počas jazdy) a používatelia sú s ich odberom oboznámení pri spárovaní telefónu s autom.

Napriek tomu si však táto skutočnosť pýta otázku, nakoľko si ľudia vážia svoje súkromie (a spoločnosti zas súkromie svojich zákazníkov), a nakoľko sú ochotní s ním dôverovať veľkým gigantom ako Apple a Google. A s nástupom nových výrobkov – inteligentných áut a domácich spotrebičov, ktoré sú navzájom čoraz väčšmi prepojené, je táto otázka dôležitejšia ako kedykoľvek predtým.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
Apple Intelligence
pokračovanie článku

Apple pripravuje generačný skok v označení svojho softvéru

Apple v minulosti využíval rímsku číslicu "X" nielen na oslavu jubilejnej iterácie svojho produktu, ale zároveň takáto verzia priniesla zásadné zmeny. Stačí si spomenúť nielen na iPhone X, ale aj na Mac OS X alebo profesionálny softvér Final Cut Pro X a Logic Pro X. S blížiacim sa 20. výročím iPhonu sa spoločnosť chystá na ďalšiu zásadnú zmenu v označovaní svojich produktov.
pokračovanie článku

iPhone 17 Air bude najtenší mobil od Apple, obdrží externú batériu

Zdá sa, že štvrtý variant iPhonu je prekliaty. Dve generácie mini modelov mali len nízku popularitu, a za nimi nasledujúce modely Plus mali údajne ešte nižšiu popularitu. Firma tak po troch generáciách plánuje vyradiť z portfólia aj tieto a na miesto "štvorky" nastúpi iPhone 17 Air.
pokračovanie článku

Apple vyvíja novú verziu Xcode s Claude AI

Apple v súčasnosti robí všetko preto, aby dobehol zvyšok technologického segmentu v oblasti umelej inteligencie. Keďže sa však firma nemôže spoliehať na terajšiu podobu Siri a Apple Intelligence, musí spolupracovať s inými firmami.