Južná Kórea nariadila Apple a Google zmeniť pravidlá App Store

Úrady v Júžnej Kórei nariadili Apple a Google zmeniť súčasné pravidlá pre zákazníkov nakupujúcich cez App Store. V prvom rade chcú úrady dosiahnuť prehodnotenie pravidla, podľa ktorého nemajú zákazníci v App Store nárok na vrátenie preňazí za zakúpené aplikácie. Nákupy v App Store boli až na špeciálne výnimky neodvolateľné, a ak ste už raz do nejakej aplikácie investovali, o peniaze ste nenávratne prišli, bez možnosti aplikáciu vrátiť. Úrady taktiež vyžadujú, aby Apple zákazníkov priamo upozornil na zmeny v zmluvných podmienkach. Apple údajne zváži aj celosvetovú platnosť zmien. Otázne je, či má ísť o nový automatizovaný systém, alebo bude Apple vracať peniaze len na špeciálnu žiadosť. Ak však máte pocit, že ste boli napríklad kúpou aplikácie podvedení, môžete využiť možnosť “Nahlásiť problém” a skúsiť získať peniaze späť touto cestou.

Chýba vám možnosť vrátenia aplikácií? Považujete nemožnosť vrátenia či opätovného predaja pri digitálne predávanom obsahu za nevýhodu alebo samozrejmosť?

komentáre
  1. Mne sa zdá, že Apple už s tým trošku pohol a je to lepšie ako kedysi. Asi pred 2 týždnňami som si kúpil 2 aplikácie (jenda pre iPad + jedna pre iPhone) ktoré mali spolu komunikovať – v podstate ako hra na 2 zariadeniach. Keď sa mi nepodarilo spojiť cez BT pozrel som sa do ich popisov v Apps Store lepšie a zistil som, že už dávnejšie neboli aktualizované a posledný podporovaný iOS bol uvedený ako verzia 3 a viac.
    Rozhodol som sa teda podať žiadosť o vrátenie peňazí / reklamáciu, alebo ako to nazvať. Za aplikáciu pre iPhone, ktorá stála asi 01 € mi okamžite prišiel potvrdzujúci refund mail a vrátenie iPad aplikácie za cca 3,5 € čakalo na schválenie, ktroré prebehlo asi za 1-2 dni.
    S okamžitým vrátením mám ešte jednu skúsenosť z pred pár mesiacov.
    Celkovo si teda myslím, že už to nie je také zlé ako kedysi.

    Inak možnosť vrátenia považujem za samozrejmosť napríklad v rámci niekoľkých minút, hodín či dní. Prípadne by bolo fajn to mať závisle na tom, koľko času ubehlo od kúpy a podľa toho by sa účtoval nejaký “storno” poplatok, napríklad po viac ako 24 hodinách, by vrátili len 50 % z ceny. Optimálnu dobu vidím ako jednu až dve hodiny – keďže napríklad po kúpe nevhodnej aplikácie človek nemusí mať k dispozícií Mac/PC a nie som si istý, či sa to dá urobiť priamo cez iOS zariadenie.
    Je tu nevýhoda samozrejme v tom, že mnoho ľudí by si takto aplikáciu mohlo kúpiť, raz použiť (napr. navigácia na cestu na jeden deň) a následne vrátiť. Preto by som zaviedol tie storo poplatky ako akúsi ochranu vývojárov pred takýmto špekulantským používaním. Samozrejme by muselo byť zabezpečené aj to, aby sa vrátená aplikácia či už automaticky zmazala z telefónu, alebo nedala spustiť. (Posledný bod takto možno funguje, len s tým nemám skúsenosť – vždy, keď niečo vrátm, najprv to mažem, keďže je to app, ktorú nechcem.)

    0
    0
  2. Osobne by som možnosť vrátenia prijal, často krát kupujem aplikácie “na slepo” len podľa nejakých videí a recenzií, čo sa ani len neblíži reálnej skúsenosti a nie každá aplikácia ponúka lite/trial verziu na riadne otestovanie.

    0
    0
  3. Neviem, ja som dvakrat reklamoval aplikaciu zakupenu v Mac Appstore pre problem s kompatibilitou s Mavericks a v oboch pripadoch mi boli vratene peniaze ihned. Jednoznacne by som vsak privital moznost trial verzii minimalne v Mac Appstore, nakolko kupit si zaplikaciu za 90 EUR bez moznosti vyskusania je celkom riziko.

    0
    0
  4. Ja nakupujem a vraciam aplikacie pravidelne. Ked nieco nefunguje ako ma, alebo sa mi apka po vyskusani nepaci, poziadam cez Report a Problem o vratenie penazi. Fakt neviem preco sa to tu riesi Korea. U nas to funguje a funguje to minimalne 2 roky :)
    Vyhoda oproti minulosti je v tom, ze dnes uz nic nemusite “dovysvetlovat” e-mailom. Staci par kliknuti a 2-3 dni pockat, kym peniaze nabehnu spat na ucet.

    0
    0
Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Apple vydal iOS 16.0.2

Iba pár dní po vydaní veľkej aktualizácie iOS 16 prichádza prvá menšia aktualizácia, opravujúca chyby aj na najnovších zariadeniach.