Reklamná agentúra Chitika vydala štatistické údaje o prístupe na internet z tabletov a mobilných telefónov v USA a Kanade medzi 1. a 27. decembrom 2012. Zamerala sa na porovnanie pred a po 25. decembri, teda dátume, kedy väčšina domácností v týchto krajinách rozbalila svoje vianočné darčeky.
Z prieskumu tabletov vyplýva, že iPad je naďalej zďaleka najrozšírenejší talbet v týchto krajinách, pričom takmer 80 % všetkých prístupov tabletov na internet bolo zaznamenaných práve z neho. Prekvapením je však jeho výrazný pokles po 25. decembri, až o 7,1 % a naopak posilnenie podielu Kindle Fire o celé 3,01 %. Všetky údaje si môžete pozrieť na nasledujúcich grafoch:
Zdroj: Chitika.
Podľa údajov Chitika prieskum vychádza zo stoviek miliónov prístupov, ktoré firma zaznamenala na svojej internetovej reklamnej sieti.
komentáre
To je celkem logické, né každá rodina má na iPady, takže koupí radši levnější alternativu. Rodič, který tomu nerozumí si myslí, že je iPad naprosto to samé co ostatní tablety.
Ale to je jasné, keď ten podiel klesol od 25. do 27. decembra. Vtedy si totiž všetci rozbalili svoje darčeky a skúšali ich funkcie, medzi ktorými je aj prístup na internet, preto sú tie dáta asi v takom pomere, v akom sa tie zariadenia predali v predvianočnom období.
Je štatisticky dokázané, že pužívatelia Androidových tabletov ich používajú čím ďalej tým menej, až nakoniec zvyknú skončiť niekde v šuflíku, zatiaľ čo iPad sa zvykne používať pravidene. Takže myslím, že ten podiel iPadu opäť porastie.
Pavel: njn, iPad je prave o dost viac nez ine tablety a hlavne pre 95% populacie :D pre tych 5% geekov, ktory si rootuju, hackuju a maju kopu casu na bezbrehe upravovanie a hrajkanie sa, je stale lepsie Android, alebo Ubuntu :D
a problem je aj ten ze ipadov bolo doste velky nedostatok, ja osobne som ich mal u resellera 43 rezervacii a nedokazal som ich naplnit