Divákom sa nové reklamy Applu nepáčia

Reklamná kampaň Applu sa najnovšie sústredí priamo na samotnú spoločnosť a na to, ako produkty s logom jablka zlepšujú každodenný život ich majiteľov. Najnovšie dáta firmy Ace Metrix, ktorá sa zaoberá analýzou efektivity televíznych reklám, však ukazujú, že divákom sa nová kampaň nepáči. Ankety sa zúčastňuje minimálne 500 televíznych divákov a najnovšia reklama vysielaná v televízii získala nízke skóre len 489. Toto skóre je nižšie ako priemer (542) a výrazne nižšie ako skóre predchádzajúcich kampaní Applu, ktoré často prekonali aj 700 bodov.

Ako vnímate novú kampaň Apple vy? Kde vidíte hlavné príčiny v jej slabom prijatí?

komentárov
  1. Reklama sa mi páči veľmi. To, že nie je vysielaná na Slovensku, je veľká škoda (neviem, ako v ČR). V Nemecku som ju zachytil hneď a oči sa mi rozblyštali :-D

    0
    0
  2. Slabé prijatie je pochopiteľné, keďže táto kampaň nie je pre určená nikomu inému ako Apple samotnému. Je asi naivné očakávať, že priemerný konzument ju prijme, pretože jej vlastne nechápe. Ale zmysel kampaň má, to nepochybne.

    0
    0
  3. Apple by sa mal po Jobsovy hlavne spamatat a prestat nad sebou samym masturbovat a neustale pripominat svoju jedinecnost ktoru zacina stracat. To co ludi zaujima je spickovy produkt za primeranu cenu, nie predrazeny priemer, lebo ho o chvilu Samsung uplne zadupe do zeme.

    0
    0
  4. spotrebitelia si stale myslia, že ide o megapixle, megabity, megahertze a inche. Podla vykladov uzitocnosti spotrebitela dokonca v pomere k cene. ale jobs uz davno povedal ze ludia nevedia co chcu kym im to nedame. Vedel co hovori coho dokazom je uspech applu s iphone ipad a pod. spotrebitelia sa snazia spravat racionalne a tak aj opodstatnovat svoju volbu, ale v skutocnosti to tak nie je. hladame zazitok a vinimocnost a cena nehra rolu. v apple to vedia uz desiatky rokov a pretu su tam kde su.
    Preto nema tato reklama taky zasah. spotrebitelia ocakavaju opis toho daneho vyrobku. No v konecnom dosledku to vobec pre nich nie je smerodajne. Podstatny je feeling z produktu a ztotoznenie sa so spolocnostou.
    Ked som videl tuto reklamu po prvy krat jedine co ma napadlo je “Tito chlapci FAKT VEDIA ako to robit!!! je to na vsetkych urovniach dokonala reklama. a to ze ju nevieme kvantifikovat je presne vysledkom toho ze zivot ako taky a teda aj ekonomicke deje a spravanie spotrebitela nie je kvantifikovatelne ako to klasicka ekonomia vysvetluje.
    Je len skoda ze sa o tejto spolocnosti nevyucuje na nasich ekonomickych skolach. Lebo je velmi inspirativna a to nie len pre IT segment ale hlavne v oblasti filozofie pristupu k tvorbe produktu, marketingu a strategie vobec. je sa co od nich ucit

    0
    0
  5. Spickovy produkt nepotrebuje mat v reklame zvasty typu ze je vyborny. Tieto zvasty potrebuju prave tie produkty, ktore take nie su. Podla mna, Apple prijemnou, nevtieravou formou predstavuje svoju filozofiu. Vsetko podstatne je zachytene v obraze. Jednoduche, elegantne, minimalisticke, motivujuce k zamysleniu. A mozno prave preto nie su vo vseobecnosti az take oblubene. :)

    0
    0
  6. Mne spis na tech reklamach vzdy pripada usmevne to americke posahane specifikum, ktere u Applu z tech reklam ale vylozene vycniva – jeden cernoch, jeden vietnamec, jeden, beloch, decko a duchodce. Kvota splnena, ale vypada to komicky.

    Jinak jak uz nekdo psal, je to reklama hlavne pro Apple. Ale hlavne aby si pripomneli, ze by to takto meli delat, protoze nejen mi myslim pripada, ze uz tu snahu priblizit se dokonalosti v nekterych pripadech dost ztraceji.

    0
    0
  7. Tak ako výrobky Apple nie sú pre každého, tak ani reklama nie je určená pre všetky cielové skupiny. Dokonale remeselne zvládnutá reklama.

    0
    0
  8. Reklama je uzasna, ukazuje ako sa ludia dokazu tesit z malickosti ako je obycajny videohovor s blizkymi , ako nam hudba spriemni cestovanie , ako Apple robi nas zivot jednoduchsim. Developeri v Apple sa snazia sprijemnit nas zivot a robit nam svojimi produktami radost a v tejto reklame to ukazuju , ukazuju to ako im zalezi na tvorbe dokonaleho produktu a spokojnosti ludi.

    0
    0
  9. Aj mne sa veľmi páči niektoré tie momenty ma osobne vystihujú. Aspoň je vidieť že Apple si nepotrebuje uťahovať v reklamách z iných konkurenčných značiek ako napr. Samsung a Nokia.

    0
    0
  10. problem je v tom, ze apple tieto “momenty stastia” v kazdodennom zivote uz pouziva asi nejakych 5+ rokov a je to NUDA. spomente na staru kampan cool videi s chytlavymi pesnickami a ciernymi siluetami. to bola pecka. to bolo nieco vzrusujce, vynimocne…. alebo “get a mac” parodia na PC. toto mi pride ako kampan na nejaku zivotnu poistku alebo (skoda simply clever) a nic ine. proste NUDAAAA. typickeho apple consumera, ktory je inovativny a jedinecny toto priam uraza. sorry. apple ide pomaly dolu vodou. trh sa presytil a oni su “out of ideas” kolko ipodov a ipadov potrebuje jeden clovek ku stastiu? uz to nikoho nezaujima. akurat nejakych opozdencov

    0
    0
Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
WWDC 24
pokračovanie článku

Apple ohlásil WWDC 2024!

Ukazuje sa, že úniky spojené s informáciami zo sveta Applu majú niečo do seba. Nedošlo však k ohláseniu nových iPadov, ale tohtoročnej konferencie WWDC '24.
Gemini
pokračovanie článku

Kto prinesie vyspelú AI na iOS 18? Apple to nebude

Koncom minulého roka sa objavila správa, podľa ktorej Apple plánuje priniesť rozšírenú AI funkcionalitu na iPhone a ďalšie zariadenia. Výraznou premenou by si mala prejsť Siri, digitálna asistentka, ktorá už skôr zaostávala za konkurentmi, vo svete GPT je však ešte archaickejšia.