Originálny iPod ako telefón či iPhone s mechanickou klávesnicou? Aj na týchto prototypoch pracoval Apple, tvrdí Tony Fadell

Tony Fadell, bývalý zamestnanec Applu, ktorý sa preslávil najmä vďaka práci na návrhu dizajnu hardvéru prvého iPodu, pričom neskôr viedol aj celú iPod divíziu Applu, sa rozhovoril o dizajnovom procese v Apple v diskusii The Verge. Potvrdil to, o čom málokto pochyboval, a teda že Apple skutočne pracoval s mnohými prototypmi prvého iPhonu, vrátane modelu s hardvérovou klávesnicou. Objavili sa dokonca aj návrhy konceptu iPod + iPhone, kde by ako ovládač poslúžilo otočné koliesko, aké bolo na prvom iPode. Vzhľadom na obmedzenosť takéhoto ovládania tento návrh rýcho zamietli. Koniec koncov, niečo podobné ukázal Steve Jobs počas predstavovania prvého iPhonu, no nikomu vtedy nenapadlo, že Apple skutočne zvažoval aj túto možnosť. Hlavným argumentom v prospech vynechania hardvérovej klávesnice bol displej, ktorý tak môže byť prakticky na celej ploche zariadenia. Všetci preto prirodzene chceli dotykové ovládanie, ktoré nebude obmedzujúce.

A na čom pracuje Tony Fadell dnes? Mení ďalšie odvetvie, ktoré s myšlienkou Apple na prvý pohľad nijak nesúvisí – termostaty.

komentár
  1. „Apple skutočne pracoval s mnohými prototypmi prvého iPhonu, vrátane modelu s hardvérovou klávesnicou“

    Neviem ci som az tak zly v anglictine, ale podla mna jasne hovori, ze ZIADNA varianta nemala hardverovu klavesnicu…

    V knihe od Isaacsona sa hovorilo len o dvoch variantach, prva s touchwheelom ako mal iPod sa brala dost vazne, a az v neskorsich, takmer finalnych fazach projektu, ked zacali riesit problem so zadavanim znakov pri pisani, cast timu na zaklade prototypu vtedy vyvijaneho tabletu zacala samostatne vyvijat variantu 2 – s dotykovym displayom. Tieto dve varianty sa nakoniec prezentovali ako rovnocenne a Jobs vybral variant 2 – dotykovy telefon.

    0
    0
Napísať odpoveď pre mrzo Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

V roku 2024 vytvorilo 77 herných spoločností na Slovensku 83 hier

Slovenský herný priemysel pokračoval aj v roku 2024 v konsolidácií a miernom poklese. V minulom roku dosiahli spoločnosti tvoriace digitálne hry na našom území spoločne obrat 67,85 miliónov EUR. Momentálne na Slovensku pôsobí 77 herných spoločností, ktoré zamestnávajú 982 profesionálov, čo je o 35 menej oproti roku 2023.
pokračovanie článku

Blender je vo vývoji pre iPad Pro

Populárny modelársky nástroj Blender po rokoch konečne mieri na iPad Pro. Vyzerá to teda, že tablet od Apple bude konečne vhodnou voľbou pre 3D grafikov, ktorí sa nechcú obmedzovať iba na počítač.