CES 2010, podvody Apple servisov, GoToMyPc for Mac, Palm Pre má 1000 aplikácií, iTunes tagging vo Fordoch a Tim Cook v GM?

  • Consumer Electronics Show (skrátene CES) 2010 začína už tento týždeň, konkrétne od 7. do 10. januára. Sústrediť by sa táto výstava mala najmä na oblasť konektivity a mobility, vrátane mobilných zariadení ako nové Android telefóny alebo tabletové počítače. Od Google aj Apple sa pritom očakáva, že predstavia svoje nové zariadenia nezávisle na tejto výstave, konkrétne Google 5. januára telefón Nexus One a Apple 26. januára svoj nový tablet. Tradičná výstava Macworld Expo, ktorej sa nezúčastní najdôležitejší vystavovateľ, samotný Apple, sa vzhľadom na tieto podujatia presunul až na február.
  • Apple údajne rieši podvody, ktorých sa podľa všetkého dopustili niektoré partnerské servisné strediská. Zdá sa, že niektoré servisy účtovali zákazníkom štandardné platby za opravy Apple produktov po uplynutí záruky alebo mimo nej (napr. mechanické poškodenie), avšak od Apple žiadali náhradné diely a platby ako keby išlo o štandardné záručné opravy. To sa im podarilo vďaka nahradzovaniu skutočných sériových čísel reklamovaných produktov tými, na ktoré sa ešte vzťahuje záruka. Podvádzajúce servisy sa tak bezdôvodne obohatili, keďže mali 100 % maržu na uskutočnených oprávách. Jednu platbu dostali od zákazníka, pričom zaplatení boli aj od Apple vrátane dodaných bezplatných náhradných dielov. Tieto podvody boli odhalené najmä vďaka nepomeru záručných opráv v niekoľkých málo servisoch oproti ostatným. Na to údajne doplatilo aj jedno veľké servisné stredisko vo Veľkej Británii.
  • Po dlhom beta testovaní už služba GoToMyPC ponúka plnú Mac kompatibilitu. Softvér umožňuje vzdialený prístup k počítaču. Po odskúšaní 30 dennej bezplatnej verzie za službu GoToMyPC for Mac zaplatíte 19,95 USD mesačne. Alternatívou môže byť napríklad služba Back to My Mac, ktorá je súčasťou Apple MobileMe.
  • Aj konkurencia Apple, Palm, má svoj vlastný App Store s aplikáciami pre Palm Pre telefón. V súčasnosti už dosiahol počet viac ako 1000 ponúkaných aplikácií. V Apple App Store je momentálne k dispozícii okolo 120 000 aplikácií.
  • Tesne pred koncom roka Ford oznámil, že bude vo svojich amerických verziách áut podporovať iTunes tagging. Ten bude dostupný ako súčasť voliteľného satelitného rádia. Označené piesne, ktoré sa šoférovi alebo ostatným spolusediacim zapáčia sa automaticky nasynchronizujú do pripojeného iPodu. Po pripojení tohoto iPodu k domácemu počítaču s iTunes tak budú mať zákazníci možnosť piesne vypočuté v aute automaticky zakúpiť.
  • Objavili sa špekulácie, že Apple COO Tim Cook, ktorý zastupoval Steva Jobsa v čase jeho absencie, je jedným z top kandidátov na funkciu CEO v General Motors. Otázkou zostáva, či by vôbec Tim Cook o túto funkciu mal záujem, nakoľko je pravdepodobné, že skôr či neskôr prevezme v Apple funkciu samotného S. Jobsa. Za povšimnutie určite stojí aj nemalá čiastka, ktorú Tim Cook zarobil počas zastupovania S. Jobsa.

Zdroje: TUAW.com, MacRumors.com, AppleInsider

komentárov
  1. No, mohli by posvietiť aj na autorizovaný servis IPhonov na Slovensku. Po skúsenostiach s reklamáciou iPhonu u Orange sa mi vlasy dupkom stoja, je to jeden nekonečný príbeh. Reklamáciu štandardne vybavujú zamietnutím z dôvodu mechanického poškodenia s doporučením “výmeny swap modulu” za 211 €. Keď sme nesúhlasili a žiadali “len” opravu, tak nám naúčtovali 16,60€ za diagnostikovanie bez toho, aby zaslali protokol o diagnostikovaní. Vlastne nás čisto administratívne odpinkli. Len tak pre zaujímavosť uvádzam, že oprava teda výmena LCD v autorizovanom apple servise vyjde na 99€ vrátane práce. Čo mi teda ostáva? Zaplatiť 16,60€ za nič, aby som MT mohla vôbec prevziať z predajne Orange, dať opraviť – sice v autorizovanom, ale nie pre iPhone – servise za 99€ s tým, že pri 4mesačnom mobile prídem o záruku. Tak to je teda pekný výdrb!

    0
    0
  2. Pomaranč na Slovensku a aj Tí-Debil sú v tomto “pekní” ignoranti a zákazníci sú pre nich len čísla. Zákazník ich zaujíma len v prípade, že má platiť. Hela, nie si sama, kto má podobnú skúsenosť.

    0
    0
  3. Fakt ste ma potešili:-) Napísala som sťažnosť na Orange pretože medzitým manžela (je majiteľ MT) kontaktoval telefonicky nejaký človek zo servisu PPI-ETC a vynadal mu do špekulantov a podobným nevyberaným spôsobom ho osočoval, že čo vlastne chce?? Tak to už bol vrchol všetkého, išli sme do predajne že čo sú to za praktiky?! No, čumeli aj oni nad takým prístupom servisu, oni nemajú čo kontaktovať zákazníka Orange. Už ostáva len SOI, čo je tiež bordelpodnik, mame s nimi skúsenosti. Pokiaľ reklamačný postup bol dodržaný, podstata veci ich nezaujíma, odkážu vás na súd. Už len informovať Apple….aspoň pre pokoj v duši:-)

    0
    0
  4. Ja mam iPhone od T-Mobile. prestal nabijat, komunikovat s iTunes. telefon ma rok, tak som ho supol na reklamaciu. po tyzdni mi prisiel neopraveny a v protokole stalo, ze vraj ma MT pozitivny indikator vniknutia tekutiny, co je samozrejme hovadina. oprava mozna vymenou SWAP modulu za 311€. poslali mi k tomu aj fotodokumentaciu, kde mi odfotili konektor telefonu… NESKUTOCNE. ten PPI-ETC robi servis asi pre oboch operatorov. hajzli

    0
    0
Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť