Domov › Diskusné Fóra › Ostatné › Zniceny iPhone v autorizovanom servise T-mobilu
- Toto téma obsahuje 67 odpovedí, 30 hlasov, a bola naposledny upravená pred 12 years, 5 months od
Fluorescent.
-
AutorPríspevky
-
11. decembra 2012 o 11:07 #339259
hatto
Účastník (Participant)trosku off topic, ale kamarat mi vravel skusenost s reklamaciou v apple store. prisiel tam s mensim problemom s ip 3gs (uz mimo zaruky), ze ci sa to neda opravit a povedali mu ze ak doplati 60eur tak mu vymenia za novy 4s… tak sa teraz raduje z noveho :)
11. decembra 2012 o 11:47 #339263mylanko
Účastník (Participant)Uz sme to tu davnejsie rozoberali. Hoci clovek dostane na vymenu nove zariadenie (vacsinou su to repasovane vyrobky), zaruka sa mu nepredlzi z jedneho dovodu. Nie je to nove zariadenie ako take, ale cele figuruje ako nahradny diel, na ktore podla zakona plati zaruka 3-6 mesiacov (teraz si presne nepamatam). Ako nahradne diely to eviduju aj predajcovia a distributori tzn. nemozu ich ani predavat samostatne ako novy kus napr. uz len preto, ze nie su kompletne – je to len zariadenie vo folii, bez krabice a prislusenstva. Vacsina predajcov to v praxi uplatnuje tak, ze ak prislo k vymene dajme tomu v strede zarucnej doby, tak reklamacia pokracuje dalej (pripadne sa predlzi o dobu vybavenia reklamacie). Ak k vymene pride napr. tyzden pred vyprsanim zarucnej doby, tak sa zaruka predlzi o tych 3-6 mesiacov (ako za nahradny diel). Pravdepodobne tymto vyuzivaju diery v zakone, no neplati to iba na Slovensku a nerobi to tak len Apple. Takto to robi napr. aj Western Digital v Nemecku a pod.
Niektori predajcovia dokonca vymienaju vadne kusy za repas len v prvom roku zarucnej doby. V druhom roku vyzaduju poplatok. Ako ale pise Hatto vyssie, najdu sa predajcovia (a robi to tak asi vacsina), ktori to vymenia kedykolvek (minimalne pocas celej zarucnej doby). Pred par dnami som dokonca drzal v ruke nepouzity iPod 1. generacie, ktory sa podarilo vymenit za novy kus (ten isty model) po 11. rokoch :D
11. decembra 2012 o 13:05 #339275enko
Účastník (Participant)hatto: aky to bol app store – reseller ?
11. decembra 2012 o 15:00 #339287hatto
Účastník (Participant)original apple store v lyone. nemyslim ze by sa to mohlo stav aj u resellera
11. decembra 2012 o 15:04 #339288bawy
Moderátormylanko, myslím že toto väčšina z nás vie, čo ale hnevá je toto obchádzanie zákona..nie je pravda že na „nie nový kus“ neplatí záruka, nová záruka platí na VŠETKY VYMENENÉ diely. Ak menia celý telefón musí platiť záruka na celý telefón a pred súdom by to operátorovi jednoducho neprešlo. Skrývajú sa za záhadný SWAP modul, kľudne by tam mohli napísať že výmena za repasovaný telefón..ale to by si ľudia hned uvedomili že na iný výrobok majú nárok na novú záruku..bezohľadu na to či je to repas alebo brand new.
11. decembra 2012 o 17:35 #339303Patrik152
Účastník (Participant)Aké číslo ti z Apple volalo? 0800 004640(podpora pre Slovensko)?
11. decembra 2012 o 20:46 #339332raul
Moderátorbenne, suley: je to presne tak, ako pise BAWY… (vdaka… )
15. januára 2013 o 11:34 #343274ankat
Účastník (Participant)ahojte,
takze konecne 5.1.2013, po vyse 3mesiacoch, bol moj historicky (hystericky :))) den, kedy sa mi podarilo zvitazit nad Telekomom a dostala som novy mobil, teda vymeneny SWAP, s novym emei aj vyrobnym cislom, dokonca v mizone mi povedali, ze to je novy telefon. takze si ho uz konence uzivam.tak, ako sa tu horlivo diskutovalo, pokracujem v zarucnej dobe povodnej, ale ked som sa na to chlapika v telekome opytala, ze co ked nahodou by som chcela uplatnit zarucnu dobu po uplynuti povodnej, povedal, ze urcite by som vyhrala spor, pretoze sa na ten novy vztahuje 2r zaruka ako na iny novy tovar…zase mi to pripomina moju skusenost, ze proste oni si to ulahcia a skusaju zakaznikov, ze kto ma nervy sa ist s nimi sudit, tak tomu to priznaju a to mnozstvo ludi, komu sa proste nechce s nimi natahovat (a je ich o hodne viac, ako tych aktivnych), tak ich odrbu.jaaaj…uz som teda poucena, fakt ist stale za svojim.nici mi to dobru naladu, ale asi si zrejme v tejto dobe clovek nepomoze. prajem vsetkym diskuterom a vsetkym, co mi drzali palce vsetko len to naj naj naj v novom roku 2013, ale aj pohodu a nadhladat a co najmenej akychkolvek problemov a Telekomu sebareflexiu :)))(toho sa isto nedockame)…so srdecnym pozdravom ankat.
@Patrik152 – z Apple mi volali z irska, apson teda bolo to irske cislo a bola to slecna-slovenka, ktora tam uz zrejme dlhodobo zije. velmi prijemna a promtna osoba. aj ked zarucit sa na 100%, ze s Telekomom komunikovali, naozaj nemozem (nepreposlali mi ziadnu ich komunikaciu). bolo to len z rozhovoru s nou, ale kazdopadne po 2tyzdnoch komunikacie navrhli nejake riesenia, ktore som sice neprijala, ale na zaklade toho som mala ovela vacsi pocit dovery v Apple, ako v Telekom.15. januára 2013 o 16:50 #343301raul
ModerátorTO su svine, tak oni ani nedaju novy zarucak!!! Zase som vytoceny!
15. januára 2013 o 17:00 #343304odklizec
Účastník (Participant)Nedaju, bo to hrajiu na SWAP, ktery sice neexistuje, ale urcite jim to osetrili jejich pravnici.
15. januára 2013 o 20:38 #343329Drevoplech
Účastník (Participant)Ano, je to zrejme v rozpore so zakonom, ale treba sa koli tomu tak strasne nasierat? Clovek miesto toho aby sa tesil z noveho, neosuchaneho, nerozoberaneho a nepozliepaneho telefonu z nahradnych dielov, tak sa este stazuje, ze mu nedali novu zaruku.
Servis je povinny odstranit zavadu a to je jedno akym sposobom. Takze by ste sa viac tesili ak by vam telefon opravili kompletnym rozobratim, vymenou vnutornosti za repasovane a naslednym predlzenim zaruky o mesiac co bol telefon v servise? To by bolo podla zakona vporiadku… Vyhovovalo by to takto niekomu viac?
15. januára 2013 o 23:12 #343373bawy
ModerátorDrevoplech, tu ide skôr o to, že zas si tu nejaká firma veselo obchádza zákon o ochrane spotrebiteľa. Byť právnik okamžite sa do toho obujem.
Nejde o to, že by sa netešili z „nového“ iPhonu…problém je v tom že keď sa po 3 mesiacoch pokazí ten „novučičký“ iPhone a záruka starého už skončila máš smolu..hoc zákon ťa chráni, že máš mať záruku ďalšie 2 roky. A tu je problém, ktorý firma/servis obchádza.
16. januára 2013 o 9:53 #343398Drevoplech
Účastník (Participant)ale bawy, ak mas telefon 23 mesiacov a oni ti daju novy (sice bez zaruky, ale novy), tak je to podla teba podvod a taka strasne nehorazna drzost? Lebo kludne by to mohli urobit aj tak, ze ti nedaju novy, ale ten stary rozoberu a opravia pouzitim repasovanych dielov.
Toto podla mna nie je nieco co robi slovenska firma potichu bez vedomia vyrobcu aby usetrili na zarukach… Ved takemu Telekomu to moze byt jedno kolkokrat ti apple vymeni telefon za novy kus. Telekom to neplati. To musi byt tlacenka od vyrobcu.
Uvedomme si, ze v Amerike je zaruka na spotrebny tovar iba jeden rok… podla toho je ten spotrebny tovar aj konstruovany. Proste aby vydrzal cca 1,5 roka a si nuteny kupit si novy, pretoze oprava je drahsia ako novy kus. Europska unia ale vyrobcom spravila skrt cez rozpocet svojou dvojrocnou zarukou, vdaka ktorej by takmer kazdy spotrebytel mal dozivotne kazde dva roky zadarmo novy tovar. Tie integrovane kurvitka totizto nie su stavane na dvojrocne fungovanie.
Tym, ze apple je spolocnost dost pri peniazoch, tak maju urcite aj dost velky rozpocet na vyvoj kurvitok… a je to proste tak. Nepoznam nikoho, so ziadnym Apple zariadenim, ktore by bez problemov fungovalo az kym ho prestane bavit. Vacsinou prve generacie produktov su najkvalitnejsie a postupnym vyvojom to na kvalte straca. (poddimenzovane kondenzatory, vadne graficke karty, nadmerne prehrievanie, vadne invertery, nafukujuce sa baterky,problemy so signalom, praskajuce kryty, deformacia zariadenia pri beznom pouzivani, nemoznost uplneho vypnutia zariadenia aby nebolo stale pod prudom atd, atd)
16. januára 2013 o 10:24 #343404Patrik152
Účastník (Participant)ja som začal reklamáciu iPhone 4 priamo cez Apple. Pani z Apple sa mi ozvala(tiež írske číslo a Slovenka pri telefóne) bola veľmi ochotná, vysvetlila mi všetko načo som sa pýtal. Zhodou okolností ma vtedy napadla otázka ako je to so SWAP modulom a zárukou. Odpovedala tak, že výmena problémového iPhonu za nový/repasovaný je všeobecná politika Apple a záruka pokračuje tak, ako u pôvodného/reklamovaného iPhonu.
Záruka na iPhone mi skončila včera, iPhone som odniesol asi pred troma dňami :)16. januára 2013 o 12:46 #343428raul
ModerátorDrevoplech, ty mas podla mna pokrivenu realitu.
Obhajujes tu nejake obchadzanie zakona, ktory je jednym zmala ako-tak vhodnych aj pre spotrebitela.16. januára 2013 o 13:00 #343431Drevoplech
Účastník (Participant)obhajujem to, pretoze to neberiem ako krivdu voci zakaznikovi, ale ako bonus pre zakaznika… a ten zakaznik aj v tom bonuse stale nachadza krivdu. Tvrdim iba to, ze nie su povinni dat ti novy telefon, ale davaju ti ho. Tebe to ale nestaci a este chces aby ti predlzili o dva roky zaruku.
Som sice iba zakaznik, ale pozeram sa na to z pohladu predajcu: Chcem niekomu vyjst v ustrety nadstandardnou sluzbou a ten ma namiesto podakovania radsej zazaluje.
16. januára 2013 o 13:22 #343433Dreamer
Účastník (Participant)A toto je to o com hovorim. Ukazte mi jeden Android telefon, ktory by takto vyriesil reklamaciu. Apple je najlepsie na svete! A za tym si vzdy budem stat!!!!
16. januára 2013 o 13:29 #343435q0s
Účastník (Participant)Dreamer, strasne si ma pobavil. „Apple je najlepsie na svete! “ Uplne detinske mi to pride
Platia ta zato? :D16. januára 2013 o 14:14 #343444dfx
Účastník (Participant)Drevoplech: Myslim, ze to, co si pisal o vydrzi 1.5 roka, je totalna blbost. Citujem: „Uvedomme si, ze v Amerike je zaruka na spotrebny tovar iba jeden rok… podla toho je ten spotrebny tovar aj konstruovany. Proste aby vydrzal cca 1,5 roka a si nuteny kupit si novy, pretoze oprava je drahsia ako novy kus. “
a dalej „Tie integrovane kurvitka totizto nie su stavane na dvojrocne fungovanie.“Ak je iPhone konstruovany tak, aby vydrzal menej ako 2 roky, tak ho nechcem ani vidiet. Vyhodit takmer 700 eur a do dvoch rokov kupovat novy je totalna blbost.
Zatial si myslim, ze Apple vyraba veci tak, aby vydrzali dlhsie. Napriklad na niektorych MBP meni grafiky do 4 rokov od kupy, lebo vie, ze chipy su vadne vyrobene. Ja mam 3.5 rocny MBP a stale funguje.
Vyrabanim veci tak, aby vydrzali menej ako 2 roky znicime tuto planetu za par desatroci. Dojde ropa, uhlie, zemny plyn a ak nebudeme mat dovtedy dost atomovych elektrarni, tak je koniec nasej civilizacie.
Co sa tyka vymeny kus za kus, tak by Apple mal dodrziavat nase zakony a zaruka by mala zacat platit odznova. Ak chce Apple vyrabat elektronicky odpad, ktory nevydrzi ani 2 roky, tak nech radsej nevyraba nic.
Ak vymienaju kus za kus a pokazene kusy len rozoberu a vyhodia pokazenu cast a funkcne casty recykluju a to vydavaju za novy telefon, tak nech aj zaruka znova plati.
16. januára 2013 o 15:11 #343456Drevoplech
Účastník (Participant)DFX: Nepoznam nikoho z mojho okolia, kto by este na iPhone nemal problem s home buttonom, predne a zadne skla praskaju, ze ich nestiham objednavat, 3G a 3GS maju vsetky popraskany kryt pri konektore, iphone 4 prestane z nicoho nic fungovat a treba odpojit-zapojit baterku, iPhone 5 sa osucha este v krabici pred rozbalenim a pokruti sa pri noseni vo vrecku…. to je iba zopar beznych zavad, ktore by uzivatel nemal odstranovat sam a oprava je vo vacsine pripadov nerentabilna.
Iphone by mal byt telefon pre prestiz a pre ludi, ktory si ho mozu dovolit vyhodit ak sa pokazi po zaruke. Doba je ale taka, ze clovek zoberie uver od postovej banky, len aby mal iphone a vyzera, ze na to ma.
Vymiena dosky koli grafike na MB Pro 2008, lebo to bol vazne skandal. Ale nevymienal grafiky ani zakladne dosky na iMAC late 2007, kde mala Geeforce 7300 a Geeforce 7600 rovnaky problem, nevymienal Apple TV1 kde odchadzali zdroje, HDD aj logic board a tiez nevymienal ani iMAC G5 kde praskali kondenzatory.
Co sa tyka ekologie, tak to je vazne smutne… tymto korporaciam ide iba o zisky a seru na zivotne prostredie. Akoby sa riadili slovami: Ved zijem iba raz.
-
AutorPríspevky
- Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.