Dobrý deň,
obraciam sa na Vás so žiadosťou o pomoc – radu.
Mám MB Air s inštaláciou MAC OSX ver. 10.5.6. V poslednej dobe sa mi veľmi často stáva, že systém sa sám “zahltí” prácou a kernel_task vyťažuje procesor na 133%. Celý MB je potom vyťažený na 90-100% a teda vôbec sa na tom nedá robiť. Niekedy sa to stratí za 10min niekedy to trvá aj 1,5hodiny …
Skúšal som už čistiť systém ONYXom, cache … vypnul som si synchronizáciu idisku na MobileMe … ale neviem sa toho zbaviť. Zvláštne je, že to robí len keď je napájaný zo siete … doma som väčšinou na baterke tam to nespravil ešte nikdy ! Dokonca doma som na WiFi a tu v robote na na LAN. Neviete poradiť kde hľadať problém ?
V prvom rade zisti, ktory proces robi tu zataz. Napr. v terminali daj prikaz top, alebo ak chces graficky, tak si spust Activity Monitor a klikni na hlavicku stlpca CPU, nech ti zoradi procesy podla zatazenia… No a pokial uz budes vediet, ktory proces to robi, tak uz bude podstatne jednoduchsie zistit odkial vietor fuka.
TO JOD … len to by indexovalo to mrtva stále a prečo by to robil stále ? … to nemám ani pripojený ext. disk pre Time Machine … lebo to keď sa pustí tak môže ísť na dovolenku :( … nejaký súvis s diskom to ale asi bude mať lebo stále “skáče” po ňom …
TO VOJTIN … tak som to pustil a už čakám asi 10min, 15min kým natiahne messages :(( … koliesko sa točí a točí a systém je zahltený …
oops… Takze inak. Stacilo dat do googlu kernel_task a samozrejme plno tychto problemov. Narychlo som to preletel a zaver mi vysiel asi takyto, co to moze sposobovat:
1. nainstalovat vsetky updaty
2. Moze to byt zapnutym File Vault, treba skusit vypnut
3. Zlymi pravami, takze urobit repair permissions a restartovat
4. Zlou aplikaciou. Toto sa ale da zistit uz iba komplikovanejsim sposobom – postupne odinstalovavat aplikacie a zistit, kedy to prestalo, resp. este radikalnejsie (ale spolahlivejsie): preinstalovat OS a postupne doinstalovavat aplikacie a zistit pri ktorej CPU zacne byt zatazene…
Este ma napadlo nieco, co osobne pokladam za samozrejme, ale nemusi to byt uplne jasne kazdemu. Dufam, ze mas vypnute vsetky aplikacie, ked mas vysoku zataz – a tym myslim aj tie, co normalne nevidis, ako growl, openvpn a pod…
Filevault to delat asi nebude, nejaka aplikace nebo jeji cast, restartni a hned zapni console a koukni co se deje, proste diagnostika. Neni treba oddinstalovavat aplikace ani reinstal OS X.
FileVAult … je teda bol OFF … growl vypnutý a ostatné všetko bývalo vťdy zapnuté a nerobilo to, toto je záležitosť posledného cca 1,5 mesiaca ale pravidelnosť som žiadnu nesledoval … skúsim to reštartnúť a zapúnúť CONSOLE