Prečítal som si už viacero podobných príspevkov, no nenašiel som nikde, či mi v prípade kúpi iPhone 5 od ruky (ktorý je braný na firmu v rámci výhodného paušálu) a neskôr možnému výskytu nejakej vady uznajú reklamáciu v ORANGE.
Pre upresnenie – pôvodný majiteľ, od ktorého plánujem kúpiť iPhone 5 16gb v čiernej farbe, už raz telefón reklamoval (dôvod: nefunkčný Home button). Ako mi povedal, reklamácia prebehla formou výmeny – kus za nový kus v Novembri 2013. Telefón pri tom nie je napísaný na neho (zamestnanca), ale na majiteľa firmy. A keď som sa ho spýtal, či mi uznajú reklamáciu, ubezpečil ma, že ÁNO, citujem:
“je to brane na firmu takze moze to hocikto reklamovat problem je len ak je zmluva na fyzicku osobu.
jedine co sa ma pytali je tel cislo a ico spolocnosti.”
Takže je to jedno, či je kúpna zmluva v Orange vystavená na fyzickú alebo právnickú osobu …
Vždy je to viazané na meno toho, kto kupuje mobil ?
Potom mi ten majiteľ klame ?
neverim, ze treba somariny ako splnomocnenie. Do riti, raz mas zarucny list od cloveka co Ti to predal, mas kupno predajnu zmluvu tak by som bol zvedavy na toho machra, co by mi odmietol reklamaciu. Do pol hodiny tam maju SOI a predtym taky bordel, ze by sa klepali od nervov este tyzden.
U orange je to proste tak. Je uplne fuk, jestli byl telefon brany na cloveka nebo firmu. V pripade firmy bych naopak ocekaval jeste vetsi komplikace. Kazdopadne, bez zplnomocneni tam ani nema cenu chodit. A ano, maji na to narok. SOIka ani nikdo jiny tady nepomuze.
Jozef Remen: môžeš hroziť koľko chceš, ale pokiaľ majú v pravidlách uvedené, že to môže reklamovať iba osoba, ktorá to kúpila (a tá to pri kúpe podpísala), nepomôže ti ani SOI, ani vyhrážanie kontrolami od výmyslu sveta
Ano. To je jedine 100% reseni. Samozrejme ale nestaci car papiru, s jakoze nejakym podpisem vlastnika. Bude treba to mit notarsky overene, coz je ten nejvetsi zadrhel.
Chlapci zlati, hadat sa s vami nebudem, ale ak mam kupno predajnu zmluvu, iPhone bol PREUKAZATELNE kupeny v Orange predajni, mam zarucny list vystaveny v Orange, tak sa ti kokoti tam mozu aj na hlavu postavit, som v prave.
Ja sa vam divim ludia, ze so sebou nechate takto kyvat. Kupno predajna zmluva a zarucny list je pravne NAD akymikolvek smernicami Orangu. Nejaka babenka, byt to ma v predpisoch, so mnou na prepazke nikdy mavat nebude, na to by som sa pozrel :)
PS: Ak to nie je tajne, tak zverejni prosim cenu toho iPhone-u, kvoli ktoremu prebiehaju natahovacky este pred kupou. Asi bude mega lacny. V opacnom pripade, nechapem preco si jednoducho nekupis novy, s 2r zarukou. Ak na to nemas, tak to proste nekupuj (nic v zlom). Mne osobne by to nestalo za to, natahovat sa idiotmi, aj keby bol na mojej strane zakon, soi a pod. Stoji to vela casu a energie.
Riešenie záruky u Orange je problematické, zdĺhavé, ….. Tento operátor využíva metódy, pri ktorých si robí výsmech zo svojho zákaznika. Samozrejme, že ich personál, ktorí stojí za pultom je na smiech už iba z dôvodu ich “vedomostí”.(rodiného príslušnika poslali k resellerovi, nech im tam “vloží” simku :D, teta nerozozná router od modemu) Prenos 4 čísiel (O2->Orange) ma stál 4 hodiny života.(1 hodina čakačka, 3 hodiny zmluvy a ich super systém pri podpisoch… samozrejme, že som šiel do pobočky s tým, že viem čo chcem :D) Mne pripadá, že tetušky/pánkov hladajú na ulici, prípadne absolventov fakulty masmediálnej komunikácie. :P
@eginkou, ak to budeš mať na papieri, tak to nič neznamená v tomto štáte. Pekne choď s predajcom za notárom a nech ti napíše splnomocnenie na konanie reklamácie s týmto iPhonom.
btw keď “kupuješ” iPhone, tak vlastne kupuješ paušál. Predmetom tej zmluvy neni iPhone, ale paušál. :-)
Tak jen pro informaci pro bijce za domnela prava kupujiciho (z druhe ruky). Ze stranek SOI…
——
Kúpil som od kamaráta (z druhej ruky) mobil, kamarát je účastníkom zmluvy s mobilným operátorom a mobilný operátor mi nechce prijať reklamáciu.
—
Zodpovednosť za vady predanej veci, vyplývajúca zo zmluvného vzťahu, ktorý vznikol kúpou veci, nesie voči kupujúcemu subjekt – predávajúci, od ktorého bola vec kúpená. Uvedené je upravené v príslušných ustanoveniach OZ.
Predávajúci – mobilný operátor, nesie zodpovednosť za vady predanej veci výlučne voči priamemu (prvotnému) kupujúcemu, s ktorým bola spísaná zmluva na využívanie služieb, spojená s kúpou veci (mobilného telefónu).
Tento priamy, prvotný kupujúci, je potom subjektom, uzatvárajúcim zmluvu o pripojení a tento jediný je oprávnený v zmysle zákona si uplatňovať u druhej zmluvnej strany, teda mobilného operátora práva zo zodpovednosti za vady – reklamáciu.
V prípade kúpy mobilu z druhej ruky jediný, kto je oprávnený uplatňovať reklamáciu priamo u mobilného operátora v zmysle zákona je človek, od ktorého bol predmetný mobilný telefón zakúpený. Tento nesie zároveň voči kupujúcemu zodpovednosť za vady veci, ktorú predal.
Ak kupujúci s predávajúcim (nie mobilným operátorom) pri kúpe uzatvorí kúpnu zmluvu, a sú v nej riešené podmienky záruky a zodpovednosť za vady, tieto si na jej základe môže kupujúci uplatniť u pôvodného vlastníka mobilu.
Ich vzájomný vzťah, ktorý vznikol kúpou, sa riadi príslušnými ustanoveniami OZ (§§588 až 611 – Všeobecné ustanovenia o kúpnej zmluve). Riešenie sporov, vyplývajúcich z takéhoto vzťahu, patrí do kompetencie miestne a vecne príslušného súdu v rámci občiansko – právneho konania.