proces reklamácie iphonu v telekome

Domov Diskusné Fóra Ostatné proces reklamácie iphonu v telekome

Zobrazuje sa 5 príspevkov - 1 až 5 (z celkového počtu 5 )
  • Autor
    Príspevky
  • #103734
    ygy
    Účastník (Participant)

    Takže chcem vám popísať ako prebehla moja reklamácia iphonu 5 a možno Vám dať aj menší návod ako sa nenechať obabrať.

    Iphone 5 som kúpil hneď v prvý deň predaja keď sa začal predávať na slovensku to jest nejakého 28. októbra 2012. Telefón fungoval super po dobu jedného roka, po roku telefón začal strácať signál, baterka nič nevydržala a čo najhoršie prestali mi fungovať obidva fotoaparáty. a tak tak som som ho išiel zreklamovať. Presnene po 30 dňoch (posledný deň ich lehoty) mi volali z telekomu že si mám prísť telefón vyzdvihnúť.
    Na predajni mi povedali že akokoľvek telefón bol ošúchaný a odretý tak som porušil záručné pravidlá a tým pádom mi padá záruka a že žiadna oprava alebo výmena sa nekoná.
    (samozrejme som vedel že stav telefónu určite nespôsobil závady na telefóne ktoré reklamujem)
    Telefón som tam chcel poslať znova na opätovné posúdenie ale to mi odmietli urobiť, že záruka je preč a že jediné na čo mám právo je pozáručný servis na moje náklady alebo ho ešte môže za vlastné náklady poslať znalcovi nech telefón posúdi on.

    tak som súhlasil a poslal ho znalcovi na znalecký posudok (za ktorý som mimochodom musel zaplatiť 150€)
    Telefón sa mi vrátil po mesiaci aj so znaleckým posudkom ktorý súhlasil s mojou verziou že nešlo o chyby zavinené mojím používaním.

    Telefón som následne poslal aj so znaleckým posudkom naspäť na technické stredisko telekomu a po mesiaci mi zavolali že telefón bol opravený a mám si ho prísť vyzdvihnúť. (Keďže reklamácia bola úspešná, vrátili mi aj 150€ za znalca)

    Iphone ktorý som obdržal bol zbrusu nový kus (avšak nesodostal som k nemu nvú krabičku ani príslušenstvo)

    #399588
    ygy
    Účastník (Participant)

    chybu ktorú som však urobil bolo to že som si pozorne neprečítal dokumentáciu ktorú som k telefónu dostal.

    Telefón som zase rok používal a vedel som že opäť čosi nie je v poriadku pretože sa mi znova nedalo dovolať , strácal som signál, väčšinu času bol telefón na edge aj keď som bol v centre mesta a znova mi umreli z nejakého dôvodu fotoaparáty (tento krát telefón bol bez škrabančeka pretože som ho mal celý čas v obale)
    vedel som že ho dám reklamovať ale chcel som počkať kým si nekúpim iphone 6 aby som nebol bez telefónu alebo nemusel používať android.

    Na začiatku decembra som si kúpil nový iphone 6 a išiel som iphone 5 reklamovať.
    Počítal som s tým že akokoľvek som dostal nový kus tak mi plynie nová 2-ročná záruka (čiže telefón by mal ešte rok záruky pred sebou) ale tu som sa zmýlil.

    Na predajni ma rovno poslali preč že na reklamáciu nemám právo že telefón je po záruke. Akokoľvek som nedostal nový kus ale bola mi urobená len záručná oprava. Obehal som niekoľko predajní až som našiel jednu kde mi ho zobrali. Avšak asi po týždni mi prišla správa že si mám telefón vyzdvihnúť akokoľvek nemám nárok na záručný servis, prípadne mi môžu spraviť pozáručný servis ktorý si uhradím na vlastné náklady.

    Vedel som že ma obabrali a pretože v reklamačných papieroch mám napísané že bola na telefóne oprava aj keď očividne som dostal nový kus…

    Ale avšak podľa obchodného zákonníka sa záručná lehota predlžuje o dubu pokial je telefón v záručnom servise tak som poslal moje vyjadrenie právnemu oddeleniu záručného strediska telekomu a tí ma zase odpálkovali ich paragrafmi.

    Tak som sa naštval a napísal som predžalobnú výzvu kde som tvrdil že záruka sa mi má predĺžiť o dobu od kedy som telefón prvý krát doniesol na reklamáciu až po deň kedy som si telefón vydvihol (číže áno, čistý čas strávený v servise bol možno 30 dní, čo tvrdí telekom ale ja tvrdím že ten čas bol v skutočnosti 107 dní keď do toho zarátam prvú neuznanú reklamáciu, čakanie na znalecký posudok a následnú „opravu výmenu telefónu“ a ja som telefón na reklamáciu odovzdal 75 deň po upršania pôvodnej reklamácie, čiže mám právo na záručnú reklamáciu) Lehotu som im dal do konca januára.

    Dnes sa mi konečne ozvali že mi uznali reklamáciu a mám si prísť vyzdvihnúť telefón do predajne. (ešte doplním aký telefón mi dali keď si ho vyzdvihnem)

    ale takže ponaučenie je :

    – Aj keď vám neuznajú reklamáciu a ste si presvedčený o vašej pravde tak sa nebojte sa nechať vec postúpiť znalcovi

    -Dobre si čítajte všetky dokumenty ktoré vám dávajú

    – Nenechajte sa odbiť a buďte vytrvalí

    – V prípade že telefón nie je v poriadku choďte ho reklamovať čo najskôr a na nič nečakajte

    – v najhoršom skúste pohroziť žalobou a uvidíde ako rýchlo sa veci pohnú.

    -vyhnúť sa ( pokial to ide) kupovaniu telefónov od operátorov

    Viem že som do tohoto jedného telefónu a jeho reklamácie investoval viac môjho času a energie ako som mal pôvodne v pláne ale aj tak.

    Ak vám niekomu moja skúsennosť v budúctnosti pomôže budem len rád.

    Máte niekto nejaké podobné storry s reklamáciami

    #399591
    MoRFi
    Účastník (Participant)

    Konecne realne skusenosti cloveka kt. nesiel iba reklamovat ale spravili omnoho viac a stal si za svojim, nebal sa zaplatit znalca a pripravit ich zalobou. Aj ked si ich stal nejake peniaze naviac, stale su na tom dobre lebo vela ludi sa takto hadat nebude a zmieria sa s vysledkom.

    Daj nam vediet ako si dopadol, ci ti zase prisiel novy swap. A ked si dosiel uz tak daleko, chod este dalej a poziadaj ich o novu 2r zaruku. Pocul som uz o pripadoch kde ludia uspeli a dostali novu zaruku aj na swap.

    #399593
    Jakub Dandul
    Účastník (Participant)

    Ty si v prvom rade pri reklamácii nedostal nový kus, ale tzv. SWAP refurbished kus. V podstate to je nový telefón, ale v protokole bolo napísane, že oprava bola uskutočnená výmenou SWAP súčiastky. Je to taký menší ojeb zo strany servisu, resp. operátorov aby nemuseli dávať novú záruku, ale aby pokračovala pôvodná plus započítaný čas, čo bol telefón v servise. Ja mám iba jednu skúsenosť, ale kladnú, čiže nejdem to tu rozoberať. Pekný deň.

    #399595
    Drevoplech
    Účastník (Participant)

    „swap“ znamena v anglictine „vymena“… cize vyjadrenie servisu „oprava vymenou swap modulu“ je totalne nezmyselne. Vsetci uz ale vieme, ze tym myslia vymena reklamovaneho telefonu za repasovany kus. Je to to iste ako keby ti pokazeny telefon opravili vymenou vadnych suciastok + ti daju aj fungel novy zadny kryt a display.

    V ramci zabezpecenia kvality tohoto ukonu to ale nerobia ti suflikanti v miesntnom servise, ktori vystudovali socialne prace a potom nevedia kde sa s tym uplatnit, tak idu robit servis telefonov. Tito suflikanti tie telefony pozru ci nie su znicene pouzivatelom a ak posudia, ze je narok na reklamaciu, tak vytiahnu zo sufliku profesionalne opraveny telefon, ktory vam daju miesto pokazeneho.

    Narok na novu dvojrocnu zaruku pri tejto forme opravy nevznika, lebo ide v skutocnosti stale iba o formu opravy a to s benefitom novych krytov. Nie je na tom vobec nic zle ani protizakonne si myslim… dokonca moze byt uzivatel rad, ze je to takto.

    Na mojom HTC bola vyrobna vada fotaku. Servis mi uznal reklamaciu aj napriek tomu, ze mam na dvoch miestach prasknuty display. Vymenili mi fotak a ako bonus aj osuchany zadny kryt. Stale mi ale ostalo prasknute sklicko a telefon bol rozoberany v miestnom servise, ktoremu doverujem menej ako nejakemu kutilovi z macblogu.

    Je diskutabilne ci je lepsie mat moznost reklamovat telefon aj napriek dokalicenym krytom, alebo tuto moznot nemat ale zato dostat po kazdej reklamacii telefon v stave noveho kusu.

Zobrazuje sa 5 príspevkov - 1 až 5 (z celkového počtu 5 )
  • Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.