MBP 2008 late & SSD

Domov Diskusné Fóra Pomoc: hardware MBP 2008 late & SSD

Zobrazuje sa 5 príspevkov - 1 až 5 (z celkového počtu 5 )
  • Autor
    daemonsvk
    Účastník (Participant)

Zdravicko,

mam v plane upgradnut starsi MBP 2008 Late o SSD a kedze do toho nevidim tak sa chcem opytat co a ako.
    V prvom rade by som chcel nahradit dvd mechaniku za optibay a tam dat ssd? Je to spravna volba alebo sa ssd dava na miesto terajsieho hdd? Bootovat chcem urcite z ssd :) A samozrejme chcem mat terajsi hdd + ssd na system a najpouzivajsi soft.

Dalsia otazka ako je to s podporou TRIM v OSX 10.8.2? Treba na to specialny driver od vyrobcu ssd alebo sa o to system postara sam?

Postaci mi 64GB ssd. Je tento okej? http://www.agem.sk/produkt/crucial-ssd-v4-64gb-sata2-25-18811838.html
    Vzhladom na to ze book na starsi SATA port tak podla mna to netreba hnat do SATA3.

Vopred vdaka za rady a dalsie napady ;)

Jozef Remen
    Účastník (Participant)

ak mas neUnibody MBP, budes potrebovat ramcek s prevodnikom PATA > SATA. Kasli na optibay, na Alze ramik najdes ako AKASA. Do tohto umiestnis pevny disk, na Serial ATA, kde bol pevny disk das SSD.

Na TRIM sa vykasli, Mac OS X si to riesi sam.

NEKUPUJ 64 GB, je to malo. A uz VOBEC, ALE VOBEC nekupuj Crucial V4, ale M4. V4 ma zly, pomaly radic a za usporu par eur to nestoji.

Chod minimalne do 128 GB SSD, bud Crucial M4, Intel 330 alebo Samsung 830/840. A odporucam skusit Fusion Drive, pri tom sa oplati rovno vymenit aj pevny disk za novsi, rychlejsi (nemusi byt 7200 otacok, ale nech je rychly). A urobit Fusion drive.

Och, aby som nezabudol. Nabuchaj tam RAM, co to ide, zvacsa je maximum 6 GB, ak mas uz 2008 Unibody, pojde tam 8 GB. 4 GB su s Mountain Lion utrpenie a SSD bude zbytocne spomalovane nizkou priepustnostou systemu.

daemonsvk
    Účastník (Participant)

Mam takyto MBP http://images.anandtech.com/reviews/mac/MacBookProSummer2009/oldMBP3.jpg
    Nie je to ten z prvych unibody? Cize ten ramik mi asi nepostaci co?