Cocoa a vseobecne programovanei v Mac OS X

Domov Diskusné Fóra Pomoc: software Cocoa a vseobecne programovanei v Mac OS X

Zobrazuje sa 8 príspevkov - 1 až 8 (z celkového počtu 8 )
  • Autor
    Príspevky
  • #56846
    miki
    Účastník (Participant)

    Zdravim, mam par otazok ohladom programovania v MAC OS X

    1.) Chcem zacat v Cocoa (na zvladnutie mam asi 2 tyzdne. Doteraz som pouzival C a C++ spolu QT pod macom, len to bolo troska „divne“ pri grafike). Da sa to zvladnut za 2 tyzdne? Ake mate skusenosti s cocoa?

    2.) Existuje nejaky designer pre Cocoa? Nieco v com si nakreslim grafiku a v kode uz len „nalinkujem“ tlacidla vs. akcia?

    3.) Vase skusenosti Cocoa vs. C++

    Dakujem.
    miki

    #120140
    miki
    Účastník (Participant)

    nasiel som zaujimavy clanok: http://www.macplanet.sk/portal/?p=876 a uz viem spustit aj Interface Buildera, ale taj tak ma zaujimaju vase nazory

    #120142
    DoNaLd
    Účastník (Participant)

    http://www.mujmac.cz/serial179.html
    Tento serial ma zatial 100 casti a este stale nie su vycerpane vsetky temy, takze mas co robit tie 2 tyzdne :)
    Cocoa je len framework .. to nie je jazyk .. jazyk, s ktorym mozes kodovat v MacOSX je viac, ale ten hlavny, na ktory sa asi pytas, je Objective-C a podla mojho nazoru ma velmi malo spolocne s C++ myslene z OOP logiky.

    #120143
    miki
    Účastník (Participant)

    hej troska pozeram ze bude to zaujimeve. A co podpora udajovych struktur ako su stromy, fronty, priritne fronty, haldy, hashovanie … ?

    ALEBO nieco ako C++ a do toho nativna grafika z MAC OS (s QT nemam moc dobre skusenosti, bol problem troska rozbehat to v XCODE aj ked sa to podarilo) – nie je CARBON nieco co hladam?

    #120149
    DoNaLd
    Účastník (Participant)

    Neviem, ja osobne kodujem na macosx v Qt-cku a pouzivam QDevelop IDE-cko na to. Nesnazil som sa znasilnovat XCode na to, na co nie je usposobeny ale tak isto viem, ze by sa v nom dalo kodovat aj s Qt-ckom.
    Carbon je stary framework, v ktorom boli robene stare aplikacie na macosx a postupne sa odstupuje od tohoto frameworku, pretoze Cocoa je viac prepracovanejsia a poskytuje viac moznosti.
    Teoreticky sa da kombinovat Objective-C s C++ ale to nie je to prave orechove. Ale niekde som cital, ze su tam restrikcie. Zalezi co chces kodovat, ak chces cisto len pre MacOSX, tak by som sa zameral na Objective-C s Cocoa, ak chces kodit multiplatformovo, tak by som si vybral nejaky framework podobny Qt-cku a jazyk, aky ti vyhovuje.

    #120165
    miki
    Účastník (Participant)

    kedy som si mal vybrat tak kodim asi Objective C – vypada to celkom cool. Ja som ale zvyknuty na C++. A teraz mi ide iba o to aby som spravil semestralne prace.
    Pri kombinacii XCODE + QT to bolo troska pracnejsie ale nie nemozne:) Teraz asi vyskusam QDevelop ak sa mi to podari rozbehat. Zrejme momentalne ostanem pri C++ potrebujem podporu roznych specifickych algoritmov a nakodit vsetko v kratkom case :(

    Vdaka za rady

    #123293
    benko
    Účastník (Participant)

    miki:

    Kompilator na Macu podporuje tzv. Objective-C++, to znamena ze mozes miesat Objective-C a C++. V XCode daj suboru s kodom koncovku „.mm“, a on to pochopi ako ObjC++.

    Odporucam ti pouzivat C++ na tzv. logiku programu, to cele naimplementuj v .cpp suboroch. Objective-C++ pouzi na vytvorenie GUI – cize budes robit NSDocumenty, NSWindowControllery, …, pouzivat Cocoa bindings, resp. klasicke IBOutlets a Actions, a z ObjC metod volat tvoje C++ objekty.

    Ak sa ti podari pekne oddelit logiku programu od GUI, verim tomu ze mozes lahko spravit verziu napr. pre Linux s QT, alebo pre Windows s neviem-ktory-framework-je-moderny-tento-tyzden.

    Objective-C je genialny jazyk, pre mna osobne to bol prvy objektovo orientovany jazyk ktory som sa naucil – vdaka nemu som pochopil o com je OOP. Ak mas dobre zaklady OOP, tak ObjC zmaknes rychlo.

    Cocoa poskytuje kopu tried ako polia, hash tabulky a pod., cize by si nemal mat problem naprogramovat cely program len v Objective-C, to vsak necham na teba – ak sa citis v C++/STL doma, tak je mix ObjC++ pre teba vhodnejsi. Ako priklad znameho ObjC++ programu uvediem TextMate – cela logika programu je v C++ a STL, a GUI je samozrejme Cocoa.

    2 tyzdne na zvladnutie Cocoa je myslim sportove. Ak mas niekoho kto Cocoa dobre ovlada a ukaze ti zaklady za par hodin, a mozes ho pocas tych dvoch tyzdnov otravovat s otazkami, tak mozes byt za 2 tyzdne v Cocoa ako tak doma.

    Ale ak si sam, a vsetko musis nastudovat z dokumentacie (apple ma moc dobru dokumentaciu, plus pozri si cocoadev.com), tak ti to bude urcite trvat dlhsie. Za dva tyzdne napises jednoduchy program, zvladnes par casti Cocoa, ale urcite nie dostatok na vytvorenie niecoho „skveleho“.

    #123299
    miki
    Účastník (Participant)

    vdaka za prehlad :) Kombinacia c++ a GUI v Cocoa sa mi paci.
    BTW: tu pracu co som potreboval som nakoniec spravil v C++ & QT.

Zobrazuje sa 8 príspevkov - 1 až 8 (z celkového počtu 8 )
  • Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.