Slováci už môžu posielať menšie sumy cez telefónne čísla

Vo štvrtok 30. 5. 2013 prebehla v Hotel Tulip House v Bratislave tlačová konferencia, na ktorej bol predstavený produkt s ambíciou posunúť spôsob, akým narábame so svojimi financiami, o ďalší krok ďalej. Službu VIAMO už v čase predstavenia podporujú hneď dve z najväčších slovenských bánk – Tatra BankaVÚB Banka, ktorých generálni riaditelia sa osobne zúčastnili taktiež.

VIAMO pozostáva z internetového portálu a mobilnej aplikácie, v čase spustenia dostupnej pre iOS a Android. Predstavou tvorcov bolo riešiť potrebu rýchlej a jednoduchej výmeny menších obnosov peňazí medzi ľuďmi a tým urobiť ďalší krok v postupnom vytláčaní používania hotovosti.

Podľa Igora Vidu, generálneho riaditeľa Tatra banky, budúcnosť smeruje k jednému mobilnému zariadeniu, ktoré by malo nahradiť kreditnú kartu i peňaženku a VIAMO je ďalším krokom na ceste k tomuto cieľu.

Princíp VIAMO je pomerne jednoduchý. Používateľ sa zaregistruje na webe VIAMO a prepojí s ním svoj internet banking. Následne pri platbe cez VIAMO aplikáciu len vyberie z adresára (alebo napíše ručne) telefónne číslo kontaktu (musí byť slovenské), ktorému chce peniaze poslať a zadá PIN.

Kontaktu príde okamžite SMS správa o tom, že peniaze sú na ceste a buď ich dostane priamo, ak už je vo VIAMO registrovaný, alebo bude v SMS uvedená výzva, aby na VIAMO zadal svoje číslo účtu a peniaze mu budú automaticky prevedené ako klasický bankový prevod. Limity si banky určujú sami. V súčasnosti sa v oboch dajú posielať naraz sumy do 50 eur.

Na začiatku systém podporuje dve slovenské banky, no tvorcovia VIAMO sú otvorení i spolupráci s ďalšími, takže je na bankách samotných, či a kedy sa rozhodnú VIAMO integrovať aj oni, alebo sa rozhodnú pre vlastné riešenie.

Prienik bankového sektora a mobilných aplikácií nie je pre Slovensko ničím novým. Nie je to vždy ideálne, no nemožno tvrdiť, že by najväčšie slovenské banky túto oblasť ignorovali. So snahami o radikálnejšiu zmenu spôsobu, akým s financiami narábame, je to však už pomalšie.

Snáď najväčšou novinkou bolo v tomto smere zavedenie bezkontaktných platieb asi pred rokom, ktoré klienti pomerne rýchlo prijímajú. Podľa slov Igora Vidu je rok po zavedení tejto služby bezkontaktne vykonaných 80 % platieb do 20 eur. Je preto možné, že aj VIAMO sa ujme a ak sa tak stane, mohli by sme sa čoskoro dočkať i jeho podpory u ďalších bánk.

komentárov
  1. tatrabanka nema do dnesneho dna vlastny internet banking prisposobeny pre iphone 5 /pomaly to bude uz rok/. inak to viamo sa mi zda ze pojde rychlo do zabudnutia, je potrebna zas a znova dalsia registracia, a popravde uz ma nebavi si pamatat len pre hlupu banku /tatrabanku/ 3 rozne konta: internet banking, citacka a teraz viamo..neviem si predstavit zivotnu situaciu, kde by som vedel toto uprednostnit pred skutocnym internet bankingom.

    Dalsia velmi podstatna vec: myslim ze od buduceho roka sa uz aj pri domacich prevodoch budu zadavat iban, swift atd, teda vsetky tie povinne blbosti ako pri zahranicnych prevodoch, tak preco by to malo fungovat len na domace slovenske cisla ?

    0
    0
  2. Enko: uplna pravda, najviac ma ale Tatrabanka nastvala, ked dala tazke peniaze za flashoidny tatrabanking namiesto toho, aby vydala verziu internet bankingu aj pre iPad , ako ma napr. mbank, csob apod.

    0
    0
  3. Mam to nainstalovane aj odskusane na kamaratoch ktori maju ucet v TB, aj vo VUBe ale aj v sporke (cez vikend prsalo tak som sa zabava takto :) ). Funguje to perfektne, registracia je jednoduchsia ako v akomkolvek On-line obchode (nechcu tolko udajov) a ak si clovek “dobre manazuje” svoje hesla a pristupove kody je to uplne v pohode.
    Ja ma takych situacii na ake je VIAMO urcene v zivote viac ako dost a ked to zacne fungovat aj smerom napriklad k operatorom ci napriklad v cistiarniach alebo na detskych ihriskach, tak to bude totalne…..

    0
    0
  4. Dalsia aplikacia do ktorej treba zadavat hesla registrovat sa a pod… Uz ked mam IB v telefone ci uz od TB alebo inej bankovej institucie viem si tam pridat jednotlivych prijemcov (urcite pouzivam okruh ludi s ktorymi idem na obed kino a pod.) a poslat im peniaze na ucet. Je to uplne jedno ci mi clovek posle peniaze SMS-kou alebo platobnym prevodom ak peniaze neuvidim v dany den na ucte po zauctovani ale v najlepsom pripade najskor az v nasledujuci den ak neratam ze ide weekend. Stale nevidim pridanu hodnotu tohto sposobu posielania penazi.

    0
    0
  5. Registracia je sice potrebna a nikoho samotny registracny proces netesi… ale zaberie to max par min a myslim, ze vysledok stoji za to – VIAMO je zaujimave prave preto, ze toto je len jednorazovy proces a ak si clovek aktivuje aplikaciu, neriesi ziadne hesla, prihlasovanie ani sms autorizaiu / citacku aby niekomu mohol poslat par eur.

    0
    0
  6. Mam a je to super. Urcite jednoduchsie a praktickejsie ako akykolvek internet banking. Registracia je jednoduchsia ako pri e-shoppingu.

    0
    0
  7. Krásne, úžasné, dokonalé… Viac ma skôr znepokojuje časť vety, ktorá nie: “urobiť ďalší krok v postupnom vytláčaní používania hotovosti.” Hm, kto vie prečo….

    P.S. @Mickos26: Ak myslíš platenie faktúry, tak OrangeGO to má už dávno vyriešené :-)

    0
    0
  8. To nikto nechce iphone 5 ??? ja nikde neviem zistit to prve čislo ktore je potrebne pomozte mi …. ta sutaz viamo

    0
    0
Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť