Viete, čo majú spoločné samizdat, Witcher 3 a Xbox? Všetko nájdete na festivale Game Days Trnava

Na videohernom festivale Game Days Trnava sa dozvieš, ako David Ringeisen robil na hrách Witcher 3 alebo Assassin’s Creed. Na výstave Československý 8-bitový samizdat zistíš, že za tvorbu videohry mohlo hroziť kľudne aj väzenie. Priamo z Microsoftu príde o svojej práci v Xbox Teame rozprávať ostrieľaný vývojár Bryce Johnson. Budeš si môcť vyskúšať rozpracované hry slovenských vývojárov medzi prvými hráčmi na svete. Odovzdáme aj cenu Slovenská hra roka, budú sa tvoriť hry v Power Pointe a chýbať nebude ani veľký herný kvíz, game jam, koncerty a párty. 

Hlavnou hviezdou bude animátor a režisér David Ringeisen (HU), ktorý má za režírovanie cutscéna trailerov pre hry ako Witcher 3, Assassin’s Creed, Call of Duty alebo Destiny. Vďaka svojim skillom pracoval na jedných z najziskovejších videoherných projektov posledných rokov a „veselých príbehov z nakrúcania“ má na rozdávanie. Ďalším hosťom z prvej videohernej ligy je vývojar z Microsoftu Bryce Johnson (USA). Skúsenosti zbieral v Xbox Teame a teraz pracuje na Adaptive Controlleri, ktorý má uľahčiť hranie gamerom so zdravotným znevýhodnením. Tak si predstavujeme videoherného hrdinu.

Svet Áčkových videohier pomáha tvoriť aj Tom Kail (GB) zo štúdia Inkle . Jeho cestovateľskú adventúru 80 Days vyhlásil magazín TIME za najlepšiu hru roka 2014. Do Trnavy príde predstaviť novinku Heaven’s Vault. Medzi indie hráčmi sa už pár rokov od vydania teší takmer kultovému statusu skvelá a inovatívna stratégia Frostpunk, kde ste niekedy museli nechat zomrieť stovky ľudí, aby ste zachránili tisíce. Práve tento darwinovský masochizmus mala na starosti vzdelaním biologička a srdcom dizajnérka Marta Fijak (PL).

Videohry však nenapredujú míľovými len vďaka vývojárom, posúvajú ich dopredu aj videoherní vedci. Jednou z najlepších široko-ďaleko je Johanna Pirker (AT), ktorú magazín Forbes označila za 30 najväčších mozgov pod 30 rokov v oblasti vedy v Európe. Špecializuje sa na umelú inteligenciu, interakciu človeka s počítačom, dátovú analýzu, a VR.

SightlessKombat (GB) patrí medzi hráčov, ktorých ani strata zraku neodradí od potešenia z hrania. Ako konzultant pre dostupnosť médií znevýhodnenému publiku spolupracoval s viacerými štúdiami a pomáhal im vylepšiť produkty a vyvíjať nové funkcie ako napríklad HUD Volume Slider, ktorá sa prvýkrát použila v hre Killer Instinct Season 2 alebo Fabricator Ping do hry Gears Of War 4. Obe hry aj aktívne hráva a postuje na svoj YouTube kanál.

Hra roka, výstavy, workshopy

Veľkým ťahákom festivalu budú aj starostlivo zostavené výstavy v nádherných priestoroch trnavského Nádvoria, ktoré sú na to ako stvorené. Môžete sa tešiť aj na výstavu v réžii videoherného vedca Jaroslava Švelcha, ktorý zbieral skúsenosti aj na Massachussets Instute of Technology (MIT), kde mu vydali najkomplexnejší prehľad videoherného praveku v Československu – Gaming the Iron Curtain. V Trnave predstaví výstavu Czechoslovak 8-bit Underground, s hrami ktoré boli v hlbokom socializme nástrojom občianskej neposlušnosti a politického boja proti normalizácii.

Videohry, ktoré na jeho výstave uvidíte vznikali výhradne „na kolene“, patria medzi najstaršie zachované politické hry na svete a boli digitálnou obdobou samizdatov svojej doby. Milovníkov videohier a animácie poteší prienik medzi týmito dvoma svetmi počas výstavy Michaela Freia, ktorý vybral to najlepšie z „Interaktívnej animácie“. Pokiaľ počujete skôr na zvuk určite vás osloví výstava audiohier zostavená Christopherom Wrightom. Jedná sa o hry tvorené nevidomými programátormi pre nevidomých hráčov. 

Na Game Days Trnava zažiješ aj mnohé ďalšie aktivity. Budeš si môcť napríklad zahrať rozpracované hry slovenských autorov a štúdií, medzi prvými hráčmi na svete. Pokiaľ si si myslel, že Power Point je len nudný program na tvorbu prezentácii, z omylu ťa vyvedie workshop, kde v ňom budeme robiť krátke textové adventúry. Súťaživé typy si môžu zmerať vedomosti vo veľkom hernom kvíze a napätie sa bude dať krájať pri odovzdávaní ocenenia Slovenská hra roka. Okrem toho bude množstvo workshopov, dvojdňový game jam, koncerty, párty a všade okolo aj dobré jedlo a pitie. 

Tešíme sa na teba!
Viac sa dozviete na našich stránkach: www.gdays.sk
Zoznam spíkrov a hostí nájdete na: www.gdays.sk/hostia/
Vstupenky na festival si môžete kúpiť tu: www.gdays.sk/vstupenky/

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
Apple Intelligence
pokračovanie článku

Apple pripravuje generačný skok v označení svojho softvéru

Apple v minulosti využíval rímsku číslicu "X" nielen na oslavu jubilejnej iterácie svojho produktu, ale zároveň takáto verzia priniesla zásadné zmeny. Stačí si spomenúť nielen na iPhone X, ale aj na Mac OS X alebo profesionálny softvér Final Cut Pro X a Logic Pro X. S blížiacim sa 20. výročím iPhonu sa spoločnosť chystá na ďalšiu zásadnú zmenu v označovaní svojich produktov.
pokračovanie článku

iPhone 17 Air bude najtenší mobil od Apple, obdrží externú batériu

Zdá sa, že štvrtý variant iPhonu je prekliaty. Dve generácie mini modelov mali len nízku popularitu, a za nimi nasledujúce modely Plus mali údajne ešte nižšiu popularitu. Firma tak po troch generáciách plánuje vyradiť z portfólia aj tieto a na miesto "štvorky" nastúpi iPhone 17 Air.
pokračovanie článku

Apple vyvíja novú verziu Xcode s Claude AI

Apple v súčasnosti robí všetko preto, aby dobehol zvyšok technologického segmentu v oblasti umelej inteligencie. Keďže sa však firma nemôže spoliehať na terajšiu podobu Siri a Apple Intelligence, musí spolupracovať s inými firmami.