Tvorca kampane Think Different, Ken Segall: Apple stráca svoju jednoduchosť

Ken Segall, reklamný guru za legendárnou kampaňou Think Different a autor knihy Insanely Simple, ktorý okrem iného prišiel aj s názvom iMac, nedávno pre Guardian zverejnil krátku úvahu, v ktorej polemizuje nad súčasným stavom Applu.

Segall kritizuje čoraz viac komplexnú produktovú líniu a hovorí, že oproti Jobsovej ére sa stráca dôraz na jednoduchosť ako samotných produktov, tak aj marketingu a celého imidžu spoločnosti. Špecificky hovorí o komplikovaných názvoch pre iPhone – momentálne je v ponuke šesť modelov (iPhone 6s, 6s Plus, 6, 6 Plus a SE), kritizuje nazývanie S-kových modelov, službu Apple Music a taktiež hovorí o marketingovom oddelení. To bolo počas Jobsa vedené malou skupinkou ľudí pod jeho prísnym dohľadom, dnes však reklamné kampane tvoria obrovské tímy, podobne ako v iných veľkých korporáciách.

Ken-Segall-speaker-keynote-speech-apple-simplicity-_06a63e15aa61129c4d63945483f6c1d0

V článku argumentuje, že šéfovanie Tima Cooka je od Jobsa veľmi odlišné a množstvo povinností, na ktoré pôvodne dohliadal (dizajn produktov, marketing…), majú teraz na starosti iní ľudia. Okrem kritiky sa však Segall pozerá aj na druhú stranu mince. Trhy sa zväčšujú a diverzifikujú a Apple je dnes veľmi odlišnou spoločnosťou akou boli v minulosti.

Krátky úryvok z článku:

Apple momentálne predáva tri druhy iPhonu, štyri druhy iPadu a tri druhy MacBookov. Apple Watch je k dispozícii v zdanlivo nekonečných kombináciách veľkostí a remienkov. Apple vesmír exploduje od komplexity. Alebo nie?

Dalo by sa argumentovať, že Apple Watch je módnym doplnkom, takže tieto rozhodnutia dávajú zmysel. A taktiež je tu precedens rozširovať existujúce produktové línie. Pôvodný iPod sa napríklad rozrástol do úspešnej rodiny produktov.

Trhy dozrievajú. Väčšie publikum má rozmanitejšie potreby. Keby Apple tieto potreby ignoroval, iba by prinútil zákazníkov ísť inam. (Tak ako to robili po niekoľko rokov keď nepredstavili iPhone s väčším displejom.)

Takže áno, ponuka produktov Applu sa skomplikovala. Ale naozaj je až taká komplikovaná? Celé portfólio spoločnosti sa ľahko zmestí na jeden bežný stôl.

Ak nemáte problém s angličtinou, za prečítanie určite stojí celý článok. Nájdete ho na webe Guardianu.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
Apple Intelligence
pokračovanie článku

Apple pripravuje generačný skok v označení svojho softvéru

Apple v minulosti využíval rímsku číslicu "X" nielen na oslavu jubilejnej iterácie svojho produktu, ale zároveň takáto verzia priniesla zásadné zmeny. Stačí si spomenúť nielen na iPhone X, ale aj na Mac OS X alebo profesionálny softvér Final Cut Pro X a Logic Pro X. S blížiacim sa 20. výročím iPhonu sa spoločnosť chystá na ďalšiu zásadnú zmenu v označovaní svojich produktov.
pokračovanie článku

iPhone 17 Air bude najtenší mobil od Apple, obdrží externú batériu

Zdá sa, že štvrtý variant iPhonu je prekliaty. Dve generácie mini modelov mali len nízku popularitu, a za nimi nasledujúce modely Plus mali údajne ešte nižšiu popularitu. Firma tak po troch generáciách plánuje vyradiť z portfólia aj tieto a na miesto "štvorky" nastúpi iPhone 17 Air.
pokračovanie článku

Apple vyvíja novú verziu Xcode s Claude AI

Apple v súčasnosti robí všetko preto, aby dobehol zvyšok technologického segmentu v oblasti umelej inteligencie. Keďže sa však firma nemôže spoliehať na terajšiu podobu Siri a Apple Intelligence, musí spolupracovať s inými firmami.