Apple sa vzdáva svojej reklamnej platformy iAd

Pred vyše piatimi rokmi Steve Jobs predstavil svetu vlastnú platformu iAd, ktorá mala za úlohu servírovať zákazníkom kvalitné a na mieru ušité reklamy priamo vo vnútri aplikácií pre iPhone a iPad. Iniciatíva sa však nikdy celkom neujala, dôvodov bolo pritom niekoľko – vysoké poplatky Applu a prísne špecifikácie, ktoré museli reklamy od inzerentov spĺňať.

Z požiadaviek a poplatkov sa časom uľavilo a Apple sa platformu snažil oživiť s príchodom hudobnej služby iTunes Radio, no iAd ostal aj naďalej len maličkým zlomkom v celkových príjmoch spoločnosti. Vyzerá to tak, že Apple je pripravený vzdať sa svojej platformy v prospech vydavateľov. Zdroje z prostredia kalifornskej firmy sa na margo veci vyjadrili pre BuzzFeed News: “Nie je to niečo, v čom by sme boli veľmi dobrí.”

Samotná platforma iAd však bude existovať aj naďalej. Je to len Apple a jeho interný tím, ktorý mal za úlohu vytvárať a spravovať dané reklamy, kto končí. Samotná tvorba, predávanie a manažment reklám bude po novom prebiehať priamo medzi inzerentmi a tvorcami obsahu – teda vývojármi a publikáciami na Apple News. Sprostredkovaním priameho kontaktu medzi oboma stranami sa Apple taktiež vzdáva nároku na svoj tretinový podiel, po novom tak poputuje 100 % z predaja reklám priamo majiteľom obsahu.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

V roku 2024 vytvorilo 77 herných spoločností na Slovensku 83 hier

Slovenský herný priemysel pokračoval aj v roku 2024 v konsolidácií a miernom poklese. V minulom roku dosiahli spoločnosti tvoriace digitálne hry na našom území spoločne obrat 67,85 miliónov EUR. Momentálne na Slovensku pôsobí 77 herných spoločností, ktoré zamestnávajú 982 profesionálov, čo je o 35 menej oproti roku 2023.