Apple sa vzdáva svojej reklamnej platformy iAd

Pred vyše piatimi rokmi Steve Jobs predstavil svetu vlastnú platformu iAd, ktorá mala za úlohu servírovať zákazníkom kvalitné a na mieru ušité reklamy priamo vo vnútri aplikácií pre iPhone a iPad. Iniciatíva sa však nikdy celkom neujala, dôvodov bolo pritom niekoľko – vysoké poplatky Applu a prísne špecifikácie, ktoré museli reklamy od inzerentov spĺňať.

Z požiadaviek a poplatkov sa časom uľavilo a Apple sa platformu snažil oživiť s príchodom hudobnej služby iTunes Radio, no iAd ostal aj naďalej len maličkým zlomkom v celkových príjmoch spoločnosti. Vyzerá to tak, že Apple je pripravený vzdať sa svojej platformy v prospech vydavateľov. Zdroje z prostredia kalifornskej firmy sa na margo veci vyjadrili pre BuzzFeed News: “Nie je to niečo, v čom by sme boli veľmi dobrí.”

Samotná platforma iAd však bude existovať aj naďalej. Je to len Apple a jeho interný tím, ktorý mal za úlohu vytvárať a spravovať dané reklamy, kto končí. Samotná tvorba, predávanie a manažment reklám bude po novom prebiehať priamo medzi inzerentmi a tvorcami obsahu – teda vývojármi a publikáciami na Apple News. Sprostredkovaním priameho kontaktu medzi oboma stranami sa Apple taktiež vzdáva nároku na svoj tretinový podiel, po novom tak poputuje 100 % z predaja reklám priamo majiteľom obsahu.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Apple vydal iOS 16.0.2

Iba pár dní po vydaní veľkej aktualizácie iOS 16 prichádza prvá menšia aktualizácia, opravujúca chyby aj na najnovších zariadeniach.
pokračovanie článku

Zbohom Pro Max, vitaj iPhone 15 Ultra?

Slovník marketingového tímu Applu sa tento rok rozšíril o nové slovíčko "Ultra". Na začiatku roka spoločnosť odhalila svoj doteraz najvýkonnejší procesor M1 Ultra, a v uplynulých dňoch začala predávať robustné hodinky Apple Watch Ultra. Budúci rok sa k nim pridá zjavne ďalší produkt.