Samsung už nie je svetovou jednotkou v predaji smartfónov

Z trónu ho v štvrtom kvartáli uplynulého roku zosadil Apple, ktorý sa do čela vrátil po štyroch rokoch.

Koncom roku 2020 Apple predal 80 miliónov nových smartfónov, za čo vďačí najmä predstaveniu 5G iPhonu. V porovnaní so záverečným štvrťrokom 2019 to bolo o vyše 10 miliónov iPhonov viac. Značke teda neuškodilo ani posunutie obvyklého termínu odhalenia novej generácie jej vlajkového produktu.

Naopak Samsung si oproti roku 2019 pripísal o zhruba 8 miliónov predaných zariadení menej a jeho trhový podiel klesol o takmer 12%.

Celkové poradie

Rekordný bol pre Apple hneď úvod roka 2021, kedy značka zaznamenala podľa jej šéfa Tima Cooka, najvyšší počet upgradov v segmente iPhonu. Kalifornskému jablku nové nákupy priniesli tržbu vyše 65 miliárd dolárov.

Nie všetko však v roku 2020 vyzeralo takto optimisticky. Celkovo trh so smartfónmi klesol o 12,5% a okrem Apple si rast udržal iba Xiaomi. Zákazníci zároveň hľadali cenovo dostupné 5G zariadenie, v čom im mohol vyjsť v ústrety napríklad model iPhone 12 mini. O budúcom osude najmenšieho z minuloročnej generácie Apple smartfónov sa síce istý čas tvorili pochybnosti pre jeho relatívne nízke predaje. Nakoniec to však mohol byť práve iPhone 12 mini, ktorý tiež istou mierou dopomohol Apple predbehnúť Samsung. 

zdroj: Gartner

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Apple predstavil iPad Pro (M5)

Apple dnes predstavil nielen čip M5, ale aj nový iPad Pro, ktorý ním disponuje. Dostupný bude už tradične v 11- a 13-palcových konfiguráciách.
pokračovanie článku

Apple predstavil nový čip M5

Apple dnes poobede predstavil procesor novej generácie M5. Oproti predošlej generácii prináša až štvornásobný nárast grafického výkonu pri práci s AI.
pokračovanie článku

Apple predstaví základný MacBook Pro M5 v predstihu pred výkonnejšími modelmi

Už skôr sa objavila informácia, že Apple zvažuje do budúcna stratégiu postupného uvádzania novej generácie produktov. Reč bola v tom čase o iPhone, kde sa hovorilo o možnosti uvedenia iPhonu Pro, Air či Fold približne pol roka pred bežným modelom. Zdá sa, že Apple chce teraz túto stratégiu vyskúšať pri MacBooku Pro.