Tento model sa má vyznačovať ultra-tenkým telom s hrúbkou iba 5,5 milimetra. Mobil tak bude iba o niečo hrubší ako bočné tlačidlá, a ako sa dalo predvídať, bude mať kvôli tomu horšiu výdrž batérie. Napriek snahám o maximalizovanie výdrže totiž interné testy Applu ukazujú jednoznačný výsledok. Percento užívateľov, ktoré bude schopné využívať mobil bez nutnosti ho znovu nabiť počas dňa, sa pohybuje medzi 60 až 70 %. Teda podstatne menej oproti ostatným modelom, ktorých výdrž vyhovuje 80 až 90 % ľudí.
Výsledkom testovania je, že Apple chtiac-nechtiac musí pre iPhone 17 Air predávať puzdro so vstavanou batériou. Apple takéto puzdro už raz predával, naposledy však pri sérii iPhone 11, keďže novšie modely ponúkajú MagSafe. Ukazuje sa však, že magnetický kruh nemusí byť samozrejmosťou, keďže iPhone 16e je po dlhej dobe prvým telefónom od Apple, ktorý neponúka magnetické nabíjanie.
Otázkou však zostáva dopyt. Slabšia výdrž batérie sa isto podpíše aj pod popularitu modelu, a s tým počíta ako Apple, tak výrobcovia. Podľa toho, čo tvrdí portál The Information, sú dnes výrobcovia ostražití a na model vyčlenili iba 10% výrobnej kapacity. Toto sa môže ukázať ako dostačujúce, keďže mobil má kvôli tenkosti viacero hendikepov. Má iba jeden zadný objektív, spolieha sa výhradne na eSIM, a poprvýkrát od čias iPhonu 6s ponúkne mono reproduktor.
Pokiaľ ide o ostatné modely, Apple mieni vyčleniť 40% výrobnej kapacity pre Pro Max, 25% pre Pro a ostatných 25% pre základný iPhone 17. Za zmienku stojí aj, že kým niektoré správy už dnes hovoria o možnom modeli iPhone 17e, správa portálu The Information tento model vynecháva a spomína až model iPhone 18e.
Zdroj: The Information