To samo o sebe nie je problém. Segment rozšírenej a virtuálnej reality bol dlhodobo v hľadáčiku nielen Applu, ale priebežne s ním experimentovali aj iné firmy. Agresívny vývoj zo strany spoločnosti Meta nasvedčoval, že firma chce prinútiť ľudí nasadiť si počítače na hlavu a diktovať tak ďalší technologický vývoj. No kým sa Meta a Apple naplno venovali priestorovej informatike, svet upriamil pohľad na ChatGPT a podobné riešenia – umelú inteligenciu. Ako to dopadlo, vieme. Apple Vision Pro majú len malú užívateľskú základňu a hoci vývoj Apple Intelligence bol zbytočne unáhlený, počujeme o nej omnoho častejšie.
Nie je preto prekvapením, že Apple začal pomaly od visionOS platformy cúvať. Áno, firma predstavila novú softvérovú aktualizáciu, ale o novom hardvéri toho veľa nepočujeme. Aj to má však svoj dôvod. Už krátko po vydaní Vision Pro sa spoločnosť chcela sústrediť na vývoj Vision Air, teda lacnejšieho riešenia pre širšie publikum. Air mal byť o 40% ľahší a až o polovicu lacnejší oproti Vision Pro, čo by reputácii platformy určite prospelo. Popri tom sa malo pracovať na druhej generácii Vision Pro, ktorá by vyšla súbežne s prvou generáciou Vision Air.
Nakoniec je však celý segment produktov v limbe. Podľa Bloombergu mal Apple úplne pozastaviť vývoj nových okuliarov Vision. Namiesto toho sa chce firma sústrediť na AI okuliare, podobné tým, ako vyvíja Meta v spolupráci s Ray-Ban. Už čoskoro by sme však aj tak mohli uvidieť nový Vision Pro headset. Bude však odlišný oproti pôvodným plánom. Kým tie počítali so zmenou dizajnu a funkciami naviac, firma má podľa všetkého iba dosadiť nový procesor M5 a predstaviť nové pútko. Zďaleka to však nie je ten upgrade, ktorý mal Apple pôvodne naplánovaný.
Napriek tomu je však možné, že Apple bude v rámci marketingu nového M5 modelu využívať basketbal ako jeden z predajných dôvodov. Apple totiž potvrdil, že časť živých prenosov zo zápasov tímu Los Angeles Lakers v sezóne 2025-2026 bude vysielaná naživo v imerzívnej podobe exkluzívne cez aplikáciu Spectrum SportsNet pre Vision Pro.