IDC: Apple tento rok predá menej ako 500 000 kusov Vision Pro

Analytická agentúra IDC, o ktorej dáta sa opierajú viacerí trhoví giganti, prináša prognózu predajov headsetu Apple Vision Pro vo svete.

Spoločnosť Apple začala svoj najnovší produkt, priestorový počítač Vision Pro, predávať najprv v USA a následne v ďalších krajinách sveta. Najčerstvejšie sa tak stalo včera, kedy sa produkt začal predávať v Austrálii, Francúzsku, Kanade, Nemecku a Spojenom Kráľovstve. Nové krajiny však ešte neznamenajú, že sa okuliare tešia priveľkej popularite. Áno, môže za to aj vysoká cena, kde základný produkt stojí 3 500 dolárov, respektíve 4 000€.

Agentúra IDC však na margo popularity dodáva, že predaje v USA budú tento štvrťrok nižšie až o 75%. Ešte vždy má totiž Apple čo robiť, aby predal na domácom trhu aspoň 100 000 kusov. Agentúra IDC očakáva, že popularita produktu môže vzrásť po tom, ako začne Apple predávať lacnejšiu verziu Vision. Jej vydanie síce Apple oficiálne nepotvrdil, jej existencia je však otvoreným tajomstvom. Spoločnosť už terajšiu verziu prezentuje ako „Pro“, pričom v App Store sa aplikácie prezentujú pre platformu „Vision“ ako takú.

Pri súčasnej cenovke, za ktorú si môžete dopriať ojazdené auto alebo luxusnú dovolenku, je produkt dostupný len pre veľmi úzku klientelu. Nehovoriac o tom, že segment virtuálnej reality a okuliarov je naďalej veľmi vnímaný ako niché a máloktorý vývojár sa rozhodne vyvíjať aplikáciu pre AR/VR. Videli sme to pri podobne nacenenom produkte pred pár rokmi – Microsoft HoloLens. Tu má Vision Pro aspoň výhodu, že vie emulovať softvér z iPadu a ekosystému ako takého. Ale bude to stačiť?

Viceprezident IDC Francisco Jeronimo tvrdí, že pre úspech platformy nie je dôležitá len cena, ale aj dostupný obsah. Je podľa neho kľúčové, aby bol na jednotlivých trhoch dostupný miestny obsah. Teda napríklad aplikácie ako Voyo alebo Skylink, ktoré sú pre náš trh podstatné, ale v Kanade nezaujímajú prakticky nikoho.

Zdroj: Bloomberg

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
Apple Intelligence
pokračovanie článku

Apple pripravuje generačný skok v označení svojho softvéru

Apple v minulosti využíval rímsku číslicu "X" nielen na oslavu jubilejnej iterácie svojho produktu, ale zároveň takáto verzia priniesla zásadné zmeny. Stačí si spomenúť nielen na iPhone X, ale aj na Mac OS X alebo profesionálny softvér Final Cut Pro X a Logic Pro X. S blížiacim sa 20. výročím iPhonu sa spoločnosť chystá na ďalšiu zásadnú zmenu v označovaní svojich produktov.
pokračovanie článku

iPhone 17 Air bude najtenší mobil od Apple, obdrží externú batériu

Zdá sa, že štvrtý variant iPhonu je prekliaty. Dve generácie mini modelov mali len nízku popularitu, a za nimi nasledujúce modely Plus mali údajne ešte nižšiu popularitu. Firma tak po troch generáciách plánuje vyradiť z portfólia aj tieto a na miesto "štvorky" nastúpi iPhone 17 Air.
pokračovanie článku

Apple vyvíja novú verziu Xcode s Claude AI

Apple v súčasnosti robí všetko preto, aby dobehol zvyšok technologického segmentu v oblasti umelej inteligencie. Keďže sa však firma nemôže spoliehať na terajšiu podobu Siri a Apple Intelligence, musí spolupracovať s inými firmami.