Apple si stále drží väčšinu amerického trhu so smartfónmi

Podľa najnovších štatistík od Parks Associates je Apple so svojim iPhonom stále vo vedení, aspoň čo sa týka Spojených štátov.

Kalifornský gigant si drží 40 % amerického trhu so smartfónmi. Pomaly ho však dobieha druhý najrozšírenejší výrobca Samsung, ktorý dosiahol 31 %. Až ďaleko za ním sa umiestňuje tretí najväčší hráč LG s 10 %.

Rebríček uzatvárajú Motorola s HTC, ktorí majú každý po 4 až 5 % a kategória Ostatné, kde nájdeme prevažne vychádzajúce čínske hviezdy ako Huawei a OnePlus. Na druhej strane, ak porovnávame len platformy, Android má jasný náskok – telefóny od Googlu používa 60 % obyvateľstva.

parks-associates-smartphone-brand-market-share

Správa tiež spomína úpadok dvojročných paušálov, ktoré zvykli byť preferovaným spôsobom, ako si zakúpiť nový telefón. Americkí operátori čoraz viac tlačia iné spôsoby predaja smartfónov – od roku 2012 sa počet zákazníkov s paušálmi znížil zo 70 % na 51 %.

Vo svete však vyzerajú veci trochu inak. Podľa čísel z tretieho kvartálu 2015 dominuje Samsung s takmer 24 %. Apple je až druhý a zaberá necelých 14 % globálneho trhu, za ním nasleduje trojica čínskych výrobcov v podobe Huawei, Lenovo a Xiaomi. Podiel Applu je však prekvapivo veľký, hlavne keď vezmeme do úvahy ceny ich telefónov. Niet divu, že spoločnosť berie vyše 90 % všetkých ziskov.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Apple predstavil iPad Pro (M5)

Apple dnes predstavil nielen čip M5, ale aj nový iPad Pro, ktorý ním disponuje. Dostupný bude už tradične v 11- a 13-palcových konfiguráciách.
pokračovanie článku

Apple predstavil nový čip M5

Apple dnes poobede predstavil procesor novej generácie M5. Oproti predošlej generácii prináša až štvornásobný nárast grafického výkonu pri práci s AI.
pokračovanie článku

Apple predstaví základný MacBook Pro M5 v predstihu pred výkonnejšími modelmi

Už skôr sa objavila informácia, že Apple zvažuje do budúcna stratégiu postupného uvádzania novej generácie produktov. Reč bola v tom čase o iPhone, kde sa hovorilo o možnosti uvedenia iPhonu Pro, Air či Fold približne pol roka pred bežným modelom. Zdá sa, že Apple chce teraz túto stratégiu vyskúšať pri MacBooku Pro.