Najhodnotnejšia značka sveta? Áno, opäť je to Apple

Výročná správa BrandZ opäť odhalila zoznam najhodnotnejších značiek na svete. Po minuloročnej pauze, keď sa Googlu podarilo predbehnúť Apple a obsadiť v tomto rebríčku prvé miesto. Tento rok sa však na trón vracia Apple a za posledných päť rokov je tak už po štvrtý raz najhodnotnejšou značku na svete. Hodnota značky Apple medziročne vzrástla o 67 %, zatiaľ čo hodnota Google len o 9 %. Na rastúcej hodnote má podiel najmä iPhone 6. Vo výsledku je tak odhadovaná hodnota značky Apple takmer 250 miliárd dolárov, zatiaľ čo Google 173 miliárd dolárov. Aj na ďalších priečkach sa objavujú technologické značky – na treťom mieste Microsoft (115 mld.), na štvrtom IBM (93 mld.), na piatom Visa (91 mld.). Rebríček BrandZ hodnotí viac ako sto tisíc značiek z hľadiska ich atraktivity meranej predajmi.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Bude John Ternus skutočne novým CEO spoločnosti Apple?

Apple začal v ostatných mesiacoch stavať do popredia postavu Johna Ternusa, šéfa hardvérového inžinierstva. Vo svojej pozícii je tak prakticky priamo zodpovedný za súčasné produkty firmy. Ozývajú sa však kritické hlasy, podľa ktorých by nemusel byť najlepšou voľbou na nástupcu Tima Cooka.
pokračovanie článku

Knižný tip: Steve Jobs – Zrodenie vizionára

Jediná biografia, ktorá prináša doteraz nezverejnené detaily, vyslúžila si uznanie od tých, ktorí Jobsa poznali najlepšie, a na ktorú pozitívne reagovala aj firma Apple. Napísal ju človek, ktorý mal k Jobsovi blízko ako dlhoročný priateľ a zároveň si ako novinár dokázal udržať profesionálny odstup.