Apple údajne žiada hudobné vydavateľstvá, aby prestali poskytovať piesne zadarmo cez Spotify či YouTube

Jednou z najväčších noviniek predstavených na WWDC 2015 má byť nová hudobná služba od Apple, ktorá sa prispôsobí trendu streamovacích služieb a využije aj skúsenosti získané akvizíciou Beats Music. Podľa The Verge Apple v súčasnosti využíva svoje silné postavenie v hudobnom priemysle s cieľom obmedziť poskytovanie licencií na bezplatné počúvanie hudby cez služby ako Spotify alebo YouTube. Apple dokonca údajne ponúkol zaplatenie licenčného poplatku plateného spoločnosťou YouTube vydavateľstvu Universal Music Group za to, že Universal prestane zverejňovať hudbu cez YouTube. Samozrejme, takéto správenie už pritiahlo aj pozornosť úradov, ktoré vyšetrujú, či Apple jedná v súlade so zákonmi o ochrane hospodárskej súťaže.

Nová služba postavená na Beats Music by mala Apple pomôcť v čase, keď predaje v iTunes Music Store klesajú práve na úkor rôznych streamovacích služieb vrátane Spotify. Dá sa očakávať, že bude orientovaná na prémiový segment trhu, za čo však bude musieť poskytnúť niečo, čo konkurencia neponúka. Špekuluje sa najmä o exkluzívnej hudbe interpretov, ktorí nebudú dostupní nikde inde, a vysokej kvalite zvuku. Cena by sa mala pohybovať okolo 10 eur mesačne, avšak bez možnosti bezplatného počúvania.

komentár
Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Apple predstavil iPad Pro (M5)

Apple dnes predstavil nielen čip M5, ale aj nový iPad Pro, ktorý ním disponuje. Dostupný bude už tradične v 11- a 13-palcových konfiguráciách.
pokračovanie článku

Apple predstavil nový čip M5

Apple dnes poobede predstavil procesor novej generácie M5. Oproti predošlej generácii prináša až štvornásobný nárast grafického výkonu pri práci s AI.
pokračovanie článku

Apple predstaví základný MacBook Pro M5 v predstihu pred výkonnejšími modelmi

Už skôr sa objavila informácia, že Apple zvažuje do budúcna stratégiu postupného uvádzania novej generácie produktov. Reč bola v tom čase o iPhone, kde sa hovorilo o možnosti uvedenia iPhonu Pro, Air či Fold približne pol roka pred bežným modelom. Zdá sa, že Apple chce teraz túto stratégiu vyskúšať pri MacBooku Pro.