Mobilná reklamná platforma od Apple, iAd, má problémy, záujem klesá

Zdá sa, že mobilná reklamná platforma iAd od Apple má problémy. Aj keď príčiny nie sú celkom zrejmé, podľa všetkého záujem inzerentov klesá. Applu sa tak nedarí vyplniť všetky plochy, ktoré sú na reklamu určené. Pokles prišiel po prvotnom úspechu, kedy boli uzatvárané veľké zmluvy o spolupráci s firmami ako napríklad L’Oréal, Renault alebo Nestlé. Jednou z príčin môže byť jednoducho sezónny výkyv. Svoj podiel na tom určite má aj rýchlo rastúci počet iOS zariadení, a teda aj reklamnej plochy.

Odhady o využití reklamného priestoru platformy iAd sa pohybujú medzi 6 až 18 %, čo je však stále výrazne menej ako u konkurencie, kde sú tieto hodnoty 100% alebo tesne pod touto hranicou. Teoreticky je možné, že inzerujúci jednoducho nie sú s reklamnými službami od Apple dostatočne spokojní, a tak uprednostnia služby konkurencie. Špekuluje sa aj o tom, že zatiaľ čo po predstavení sa o uzatváranie zmluv starali kľúčoví manažéri Applu na čele so S. Jobsom, teraz ho majú na starosti junior manažéri, ktorí však nemajú prístup k riaditeľom spoločností, ktoré by v iAd mohli inzerovať, ale len k manažérom približne v ich úrovni. Tí si však nemôžu dovoliť uzatvárať miliónové zmluvy.

komentár
Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Môže myš zvýšiť produktivitu práce?

Keď sa hovorí o produktivite, väčšina ľudí si predstaví time management alebo pracovné návyky. Úplne zabúdame na to, že aj hardvér, ktorý používame každý deň, má obrovský vplyv na našu efektivitu a produktivitu. Napríklad počítačová myš alebo klávesnica.
pokračovanie článku

Knižný tip: Steve Jobs

Životopis Steva Jobsa, jedinečný svojho druhu a jediný autorizovaný samotným Jobsom, zakladateľom a CEO fenomenálnej spoločnosti Apple!
pokračovanie článku

Knižný tip: Jony Ive – Geniálny dizajnér z Apple

V roku 1997 sa Steve Jobs vrátil do Apple na pozíciu výkonného riaditeľa s nezávideniahodnou úlohou – kompletne zmeniť firmu, ktorú založil. Jedného večera natrafil v centrále spoločnosti Apple na uťahaného britského dizajnéra, obklopeného kopami náčrtov a prototypov. Vtedy Jobs pochopil, že našiel talent, ktorý by mohol zvrátiť dlhodobý úpadok spoločnosti. Tým mladým dizajnérom bol Jony Ive.