Mobilná reklamná platforma od Apple, iAd, má problémy, záujem klesá

Zdá sa, že mobilná reklamná platforma iAd od Apple má problémy. Aj keď príčiny nie sú celkom zrejmé, podľa všetkého záujem inzerentov klesá. Applu sa tak nedarí vyplniť všetky plochy, ktoré sú na reklamu určené. Pokles prišiel po prvotnom úspechu, kedy boli uzatvárané veľké zmluvy o spolupráci s firmami ako napríklad L’Oréal, Renault alebo Nestlé. Jednou z príčin môže byť jednoducho sezónny výkyv. Svoj podiel na tom určite má aj rýchlo rastúci počet iOS zariadení, a teda aj reklamnej plochy.

Odhady o využití reklamného priestoru platformy iAd sa pohybujú medzi 6 až 18 %, čo je však stále výrazne menej ako u konkurencie, kde sú tieto hodnoty 100% alebo tesne pod touto hranicou. Teoreticky je možné, že inzerujúci jednoducho nie sú s reklamnými službami od Apple dostatočne spokojní, a tak uprednostnia služby konkurencie. Špekuluje sa aj o tom, že zatiaľ čo po predstavení sa o uzatváranie zmluv starali kľúčoví manažéri Applu na čele so S. Jobsom, teraz ho majú na starosti junior manažéri, ktorí však nemajú prístup k riaditeľom spoločností, ktoré by v iAd mohli inzerovať, ale len k manažérom približne v ich úrovni. Tí si však nemôžu dovoliť uzatvárať miliónové zmluvy.

komentár
Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
Apple Intelligence
pokračovanie článku

Apple pripravuje generačný skok v označení svojho softvéru

Apple v minulosti využíval rímsku číslicu "X" nielen na oslavu jubilejnej iterácie svojho produktu, ale zároveň takáto verzia priniesla zásadné zmeny. Stačí si spomenúť nielen na iPhone X, ale aj na Mac OS X alebo profesionálny softvér Final Cut Pro X a Logic Pro X. S blížiacim sa 20. výročím iPhonu sa spoločnosť chystá na ďalšiu zásadnú zmenu v označovaní svojich produktov.