Reklamná kampaň od Microsoftu atakuje Apple

Spoločnosť Microsoft spustila novú kampaň propagujúcu „PC“ počítače s operačným systémom Windows. Hlavnou ideou a podporným bodom kampane je nižšia cena „Windows-based“ počítačov oproti sortimentu Apple s Mac OS X. Microsoft útočí na Apple priamo, podobne ako Apple so svojimi TV spotmi „Get a Mac“.

Po zhliadnutí prime-time TV spotu zmienenej novej kampane si napriek osobne bezproblémovému používaniu produktov Microsoft dovolím uviesť radikálnejší názor – spoločnosť Microsoft sa v oblasti reklamy masového charakteru jednoducho potápa. Nech to znie akokoľvek preexponovane, táto kampaň je už tretí nefunkčný pokus osloviť bežných amerických „consumers“ zákazníkov za posledných 6 mesiacov.

Prvou veľmi neúspešnou kampaňou v hodnote 300 mil. USD boli 2 až 10 minútové spoty s komikom Jerrym Seinfeldom, ktoré boli médiami hodnotené veľmi negatívne, označené tiež ako nudné a nedosahujúce požadovanú úroveň humoru. Microsoft kampaň predčasne zrušil a prostredníctvom reklamnej agentúry interpretoval, že zrušenie a prechod na novú kampaň bol plánovaný strategický ťah. Druhá kampaň, ktorá bola v samotnom jadre nápadu založená na podplácaní vysokými honorármi a klamstve si vyslúžila podobné negatívne ohlasy zo strany médií. Bežní ľudia aj mediálne celebrity v týchto spotoch hovoria „I’m a PC“, pričom niekoľko z týchto ľudí je z médií paradoxne známych tým, že používajú počítače Apple a nedajú na ich ovládanie dopustiť, menovite napr. spevák a producent Pharrell Williams.

Tretia kampaň v štýle reality show so slečnou Lauren jazdiacou na štýlovom Volkswagen Beetle Cabrio, ktorá si podkopáva sebavedomie tým, že na vlastnenie produktu Apple nie je dostatočne štýlová, je finálnou pokryteckou bodkou za nekompetentnosťou marketingového oddelenia spoločnosti Microsoft. Je známe, že v USA majú nemecké vozidlá určitú pridanú hodnotu a predstavujú pre zákazníkov kvalitu, ktorú vedia ohodnotiť. Ak si niekto v spojených štátoch zvolí vozidlo z dielne nemeckých inžinierov namiesto obľúbených domácich amerických vrakov od General Motors a následne sa tvári, že vyššiu kvalitu nepotrebuje a nevie ju oceniť, nedá sa to nazvať inak ako nedomysleným reklamným pokrytectvom. Ak aj pominieme tento irelevantný fakt, fotografie dokazujú, že Lauren v skutočnosti obchod Apple ani nenavštívila a zároveň táto osoba nereprezentuje napriek „reality show“ forme vlastný názor a životnú situáciu – média jej identitu už dôkladne preverili a zistili, že Lauren je znova „len“ zaplatenou herečkou (napriek tomu, že spot tvrdí opak).

Celý tento spot tajne a nepochopiteľne hovorí, že PC s Windows je pre zúfalcov, a zároveň zbytočne zvyšuje ego hladinu už aj tak pýchou preplnených majiteľov hračiek od Apple. Aj 50 ročný farmár Joe Smith z Alabamy, ktorý bol aspoň raz vo Walmarte vie, že najlacnejšie počítače má vyložené na pulte a vedľajší Apple Store už len kvôli prestížnemu a drahému dizajnu radšej obíde. Aj päťročné dieťa hrajúce sa s obľubeným autíčkom Porsche podvedome vie, že práve toto auto z jeho zbierky je high-end. High-endové značky sa proste high-endovo profilujú, dávajú to patrične najavo a ich biznis je založený na vyššej cene, vyššej marži a pridanej hodnote väčšinou v podobe kvality. Čo sa teda snaží spot povedať? Naozaj len to, že PC s Windows sú pri podobných vlastnostiach o niečo lacnejšie zariadenia? Je vôbec na svete človek, ktorý zvažuje kúpu nového počítača a doteraz to nevedel?

Marketingové vedenie spoločnosti Microsoft podľa všetkého ešte nepochopilo, že produkty od Apple nie sú pre všetkých (tzn. pre najnižšie sociálne vrstvy potrebujúce počítač). Je celkom možné, že si z obecenstva len robí srandu a snaží sa rozpútavať diskusie – aj to je forma marketingu, ktorá sa tentokrát podarila. Otázka je, či táto forma nie je dlhodobo len zúfalstvom, degradovaním hodnoty, imidžu a úrovne tohto softvérového giganta (aj napriek tomu, že sa vysiela len v USA). V oblasti reklamy by sa mal Microsoft ešte od Apple dlho učiť, naopak Apple by sa mal veľa učiť v oblasti podpory vývojárov a softvérových spoločností. Distribúcia, podpora, proces a komunikácia napr. pre vývoj iPhone aplikácií v podaní Apple je totiž podobne extrémny nonsens, ako reklamné kampane Microsoftu.

~~Článok je subjektívnym názorom autora a analyzuje marketingovú aktivitu spoločností.~~

komentárov
  1. pekne povedane
    ano, preco si niekto kupuje vw beatle cabrio, ked si moze kupit lacnu daciu logan, mat 4 dveri, vacsi kufor, pevnu strechu, skvelu kvalitu …

  2. Apple ma tak katastrofalnu podporu pre developerov? Ten SW co je na Mac tomu ale nedokazuje. Vsak ved je tu kopec freewaru a soft podobnych kvalit na PC by stal urcite aspon par desiatok dolarov. Na druhej strane Apple dava XCode zadarmo na rozdiel od MS.

  3. Pán Balogh, skutočne si myslíte, že najnovšie počítače Apple sú prestížne a drahé pre svoju kvalitu? Viem vám vymenovať množstvo vecí, v ktorých oproti značkám, ako napríklad Dell alebo Lenovo, zaostávajú o celé generácie.

    Myslím si, že Microsoft dobre (aj keď nie celkom pravdivo v štádiu realizácie) poukazuje na to, že kým pri kúpe Macu (na príklad si zoberiem o čosi staršie plastové MacBooky) dám (e^8)/1,5 EUR, no aj tak dostanem lacné plasty, krehké vyhotovenie, celú radu technických problémov, pretože predstavenie robia narýchlo (aj keď pomaly), zošúchavajúci sa touch pad a pod., pri kúpe PC dostanem to isté, ale za (e^6)*2 EUR.

    Ako som povedal, nebudem veľmi rozpisovať súčasné chyby, ale ako jeden krásny príklad ešte považujem krkolomnú klávesnicu v súčasnom MacBook Pro a všadeprítomné lesklé displeje vhodné maximálne vyvolanie org… /potešenia/ američanov a iných “love-glossy-positive”.

  4. No ja ale nechapem tak trosku tu reklamu, je dost mizerne postavena na podporu mrkvosoftu, kedze ziaden HW priamo pod svojou znackou nepredava narozdiel od apple.
    ale na druhej strane, je to predsa mrkvosoft a na bizardne veci v ich podani som zvyknuty

  5. Čitateľ 3.141592 – To si samozrejme nemyslím. Apple má okrem unibody rady aj nekvalitné produkty. Počítače Apple sú prestížne a drahé:

    1. pretože značka je vyprofilovaná po rokoch dobrej marketingovej práce takým sposobom, že si to môže dovoliť
    2. pretože sú určené pre inú cieľovú skupinu
    3. pretože generujú oveľa väčšie zisky, ako produkty spoločností zameriavajúce sa na najlacnejší “low-end”
    4. pretože Apple má vysoké náklady na vývoj softvéru (Mac OS X a iLife), ktoré ostatné spoločnosti nemajú
    5. pretože Apple konštantne zavádza inovatívne prvky, ktoré musia vymýšľať najlepšie platení ľudia z oboru
    6. pretože Apple vytvára ideálny kompromis výkonu, hmotnosti, výdrže a dizajnu, čo je technicky zložitý úkon

  6. nemysim ze su apple nejak extremne predrazene.
    vsetci furt melu len o tech. spec. ako MHz, GB atd.
    no ja velmi ocenujem celkove spracovanie aj pohyblivych aj pevnych casti macbooku.
    oproti nejakemu HP alebo ASUS ci LENOVO alebo DELL za 30000tis dostane clovek plastovu hracku s vela GB HDD ktora vsade vrzga a sa im rosype po roku dvoch

  7. este

    uzivam si stale silno minoritne uzivane applu a tym aj nezaujem virusoveho biznisu.
    akonahle presvedcime moc vela ludi na prechod na mac prideme o tento uzastny bonus ktory mac maju

  8. To Dominik Balogh: Víte, ono je to ještě mnohem jednodušší. Apple je pouze tak drahé, jak chtějí jeho potenciální kupující aby drahé bylo. Možná si spousta lidí myslí, že dnešní doba je érou zákaznického individualizmu. Opak je pravdou. Lidé bytostně touží po komunitním životě (Facebook, atd…) a k takovému způsobu života je potřeba také mít “komunitní prostředky vyjadřování”. A Apple takovéto prostředky nabízí. V podání Apple totiž člověk není kompletní bez jejich iStaffu, a tím lidem sugeruje dojem vyjímečnosti. Ale ouha – jak můžu být výjimečný, když bílé šputny iPodu koukaj z uší i metřům chodníku a iPhone má k ruce přilepený každý Lebeda?

    Ale k věci. K vaší argumentaci:
    1. Apple se skutečně vyprofilovao. Od výrobce počítačů po producenta bílého zboží. A v tomto segmentu je marketing opravdu nadevše…
    2. Cílová skupina Apple je, stejně jako u ostatních normálních firem, celá populace Země plus přilehlé planetky. To, že jejich produkty ještě nemá každý je důsledkem cenové politiky Apple, která zatím širší pokrytí nedovoluje. Ale všeho dočasu. Přijdou různé malé očesané varianty dražších “dospělých” produktů a hurá do Indie.
    3. v podstatě souhlasím
    4. Ostatní také vyvíjí SW podobného charakteru jako je iLife… a mnohdy zadarmo. V tom to nebude.
    5. No, bylo by docela zajímavé zjistit, jestli je platový průměr v Apple nějak výrazně vyšší než u konkurenčních firem. Myslím, že ne…

  9. to michal styrak: nezlobte se, ale minimálně DELL jste v životě asi ani neviděl, protože jinak byste takové obecné motaniny o “vrzgajuci” hračce nemohl vypustit z úst… Alespoň ne pokud jste při smyslech.
    a strašení viry už je fakt projevem zoufalství. Samozřejmě – viry na PC existují v hojném počtu, ale při jenom trochu normálním chování na síti se jich nemusíte bát ani bez antiviru.

  10. Čitateľ 3.141592 – zaujímalo by, prečo vlastne na túto stránku chodíte ? Aký je Váš dôvod. Keď Vám produkty Apple Inc. nevyhovujú, tak naozaj nechápem prečo nás obťažujete svojimi “múdrosťami”. Na tejto stránke sa skôr očakáva rozumná diskusia o “našich” obľúbených produktoch a nie trápne hádky, ktoré väčšinou vedú iba pubertiaci, honiaci sa za pretaktovanými procesormi, neviem akým chladením a bezprecedentným výkonom ich grafických kariet. Prepáčte, ale presne takto mi vyznieva Váš príspevok.
    Súhlasím s jedným názorom. Touch pad sa mi na prvučičkom bielom MacBooku vyšúchal na njapoužívanejšom mieste, ale fungoval a navyše bol iba hladší, ako okraje. Aký problém ???
    Momentálne mám niekoľko dní najnovší MacBook a neľutujem ani jediného centu, čo som zaň zaplatil !!! Funguje skvele, rýchlosť oproti “plastovému” modelu je neporovnateľná a výkon grafickej karty taktiež. Migroval som svoje všetky nastavenia z TimeMachine disku a za necelé 2 hodiny som sa vrátil k plne funkčnému notebooku pripravenému na všetko načo som si ho kúpil. Nie som gembler. Editujem fotky, robím vlastnú hudbu v GB a začínam sa učiť editovať video. A ide to aj v tejto konfigurácii.
    Viem presne načo počítač potrebujem a preto som si ho kúpil. A navyše, vždy ho otvorím s pocitom dobre investovaných peňazí. Ten hliník fantasticky odvádza teplo, a ventilátor sa tak nezadýcha ako na predchádzajúcom modeli. A nič, vôbec nič na ňom nevŕzga ! A ani nebude. Nevŕzgalo mi ani na predchádzajúcom modeli a v júni tohto roku by mal 3 roky.

    Aké ďalšie veci ponúka Dell alebo Lenovo, pre ktoré by som sa mal obzerať po nich ? Plast ? Strašný design ? Príšerný Win ????

    Čo tak asi môjmu notebooku chýba ? Hmmm… Čítačka pamäťových kariet ? Nie: Pripojím si moju externú, ktorú používam 4 roky.
    Snímač odtlačkov prstov pre prihlásenie do Win ? Nie: Totálna zbytočnosť !
    Chcem si pustiť TV inde ako doma ? Pripojím cez USB Eye TV hybrid a mám to. Buď chytám digitálne vysielanie, alebo analóg.

    Majú všetky modely Lenovo alebo Dell opto-elektrický in/out port ?

    Už ani nebudem ďalej pokračovať, lebo by to bolo nudné a zbytočné. Však ?

    Prajem pekný večer všetkým Mac užívateľom….

    Marcel

  11. Randy Mamola –

    2. nie je – to je ako povedat, ze cielova skupina Nike je cela zemegula. Keby to chceli, tak predavaju topanky za vyrobnu cenu 5 USD, nie 200 USD. Apple by si tiez ukratil marze z 25% na 10% a prestal by inovovat, keby chcel predavat kazdemu.
    4. kto ma nieco ako iLife?
    5. apple napr. odkupil team profesionalov (firmu) zameriavajucich sa na touch technologie a tieto technologie vyuzil vo vsetkych notebookoch aj iphone. to nie je platenie najlepsich profesionalov na trhu? pocul si, ze by HP alebo Dell investoval do inovacii?

  12. to juraj v.

    2. cílem korporací v kapitalismu je maximalizace zisku. Pokud nemají produkt pro všechny, nutně se musí profilovat jako “pro někoho”
    4. existuje řada dílčích produktů. To, že Apple něco prodává jako celek neznamená, že je to řešení ideální. Snahou Apple ovšem přirozeně je, aby si to uživatelé mysleli.
    5. Microsoft za dobu své existence odkoupil mnoho firem (mimochodem z řad fanatických odpůrců MS to bylo mnohdy hodnoceno jako něco zlého…)

  13. Diskusia sa ubera k produktom…

    Pointou je, a v tom s autorom suhlasim, ze Microsoft totalne zbabral 3 kampane v tak kratkej dobe. Vsetky su uplny odpad.

    Apple ma 2 roky jeden koncept Get a Mac, ktory je sice kontroverzny, ale nie je zaplatenym bohapustym transparentnym klamstvom, ake vypusta Microsoft. A ked sme uz pri tych produktoch, ten 3,5 kilogramovy notebook HP s procesorom AMD je proste vtip.

  14. to randy mamola:

    2. nerozumiem ako tvoja posledna reakcia k tomuto bodu suvisi s tym,co si tvrdil.logicky ked nemas produkt pre vsetkych,tak je iba pre urcitu cast ludi,co ale neznamena,ze chces vyrabat a predavat pre vsetkych a sa ti to len nedari.koniec koncov predavat viac ludom viac tovaru neznamena zakonite maximalizaciu zisku,ze?

    “To, že jejich produkty ještě nemá každý je důsledkem cenové politiky Apple, která zatím širší pokrytí nedovoluje. Ale všeho dočasu. Přijdou různé malé očesané varianty dražších „dospělých“ produktů a hurá do Indie.”

    predstavujes si to ako hurvinek valku. na svete je veeelmi vela firiem,ktore nemaju ziadny zaujem expandovat do inych segmentov a menit cenovu politiku.a maju pre to kopec dovodov.

  15. Chtelo by to rozumet trochu anglicky. Reklama je zalozena na tom ze nema na vyber mezi notebooks okolo 1000dol. a proto se musi odlednout po necem jinem.(prosne malej vyber hardware) dale ve videu rika ze neni tolik v pohode aby zdvojnasobyla svuj rozpocet. Osobne mac vychloubave reklamy ale taky nemusim a tato me pripada lidska.

  16. Chuderka, chcela Mac, ale nanho nemala. Tak si musela ist kupit do zelovocu nejaku PC sunku.
    Poslime je kazdy po jenom dolare! Nech moze mat to, co chce. :-)

  17. K reklame: mne sa veľmi nepáčili ani “I’m a Mac” reklamy, ale to je subjektívny pocit – nemám rád komparatívny spôsob marketingu. V každom prípade boli na míle vtipnejšie ako toto tu (i keď to asi ani nemá byť vtipné).

    K Mac vs PC: nenávidím ten Mac šovinizmus ktorý tu dýcha z mnohých príspevkov. Ja mám doma Maca už vlastne len kvôli iLife – tento softwarový balík je proste neprekonateľný, ináč sa k nemu staviam dosť kriticky – už celkom pravidelne odosielam crash reporty (do Steps to replicate píšem spravidla Buy Mac…) :-) a niektoré veci urobím omnoho rýchlejšie a pohodlnejšie na mojom lacnom nevýkonnom PC notebooku.

  18. Je to vážně škoda, že MS poslední dobou nevyplodili něco humorného a zajímavého. Ty jejich produkty by si to zasloužili. Ale vidím tu i pozitivní věc pro nás z branže, je vidět když tvůrce u svého díla nepřemýšlí a jen přejímá šablony a marketingové školení.

    Apple (i Win produkty) používám hodně dlouho, ale stále mě překvapuje jejich způsob tahu na zákazníka. Prostě čovek se těší na jejich výrobky před i po koupi. Např včera jsem koupil IPod nano a syn mi hned po rozbalení říká “Nádhera, i tohle voní jako ostatní Apple věci”. Takovej detail, parfémované hypáče je normál, ale vonět mp3-jky?

  19. to randy mamola:  poznam a mam skusenost aj s DELL a IBM a boli naozaj kvlitne. No z mojho tvrdenia ich nevytiahnem lebo pocitace tychto dvoch znaciek pouzivane vo fyrme kde som pracoval boli vsetky over 50000.-
    Ja som v mojom tvrdeni porovnaval macbook (dnes 25000) oproti inym bookom v tejto cene.
    A kazdy kto ma apple aj pc book a ma otvorenu mysel vie ze toho REALNE nie je na macu az tak vela k vitknutiu oproti pc bookom v tej cene.
    Okrem toho celkova kvalita HW + SW za ten priplatok niekomu bud stoji alebo nie.
    No osobne mam skusenost ze par kolegom ukradli alebo stratili ci rozbili pc book potrebovali novy – trosku sa motali okolo mojho macbooku a potom sa odvazili a po 10 rokoch s pc presli na mac a po tyzdni my povedali ze jeto to najlepsie co mohli kupit.
    Inak aj tusim IBM nakupili MBP niekedy pred dvomi rokmi pre svojich vyvojarov

  20. randy mamola: v kazdom pripade je dobre ze tu prispievate lebo je vacsina vasich prispevkov naozaj vecna a vidiet ze s tym mate realne odborne skusenosti.

  21. Este dlho a mozno navzdy to tak bude, apple vs. microsoft. Vyzdvihla by som, ze konecne sa Microsoft schopil a urobil aspon trochu rozumnu reklamu, lebo to co doteraz produkovali, bol des a hroza. Ale zas neverim, ze tuto kampan potiahnu kontinualne, tak ako to vie Apple. Ti, ktori sa daju zlakat, si ten lacny pc kupia a potom stiahnu nelegalny software a hura, maju to fakt lacnejsie. Sice skaredy cierny hranaty notebook s padajucim windowsom, ale maju to lacnejsie. Niektorych to mozno prestane bavit a vyskusaju Mac a potom si budu trieskat hlavy, ze sa cele tie roky trapili s windowsom. A ja si budem v pohodicke robit na mojom 13 palcovom MacBook, bielom, oblom nadhernom so stabilnym systemom a vsetkym softwarom, ktory potrebujem. Aj tak tipujem, ze holka dostala prachy, po tyzdni vratila notebook a nabehla do Applestore a len si doplatila a kupila Mac nakoniec :D

  22. Zdravím všetkých,

    k diskusii: na svete neexistuje nič čo by bolo pre všetkých, keby tomu tak bolo, tak na svete existuje v každom tovarovom segmente jediný vyšperkovaný produkt a neexistuje marketing a konkurenčný boj. Pretože ľudské správanie je len čiastočne prepovedateľné – tak pri výbere, sa riadí väčšina ľudí Maslowovou teóriou potrieb. Keďže pri vnímaní potrieb sme tak odlišní,  tak kvôli tomu spoločnosti na celom svete vyvýjajú a vyrábajú navonok rovnaké produkty (napr. notebooky) s rôznou konfiguráciou, či už HW alebo SW.  Teda, žiadna spoločnosť nemôže mať produkt pre každého na tejto planéte a takto stále ostane priestor pre konkurenčný boj (teda zdravé trhové prostredie).
    Gorky v bode 2 má absolútnu pravdu – vyrábať nespočetné množstvo výrbkov v nespočetnom množstve konfigurácií neznamená vôbec zisk – je to bližšie k strate. Ak Apple Inc., má vo svojom biznis pláne nastavenú pevnú predajnú maržu, tak vedzte že z toho neupustí, ani na úkor väčšieho trhu. Akonáhle by to spravili a znížili maržu na úkor masy, veľmi skoro by sa to odrazilo na akciách a trhovej cene spoločnosti – samozrejme že smerom nadol (spoločnosť by išla do rizika s vysokými výrobnými a distribučnými nákladmi, nízkou maržou, drahým marketingom a nepredvítaľným správaním ľudí  nízkej príjmovej skupiny). Pre spoločnosť je prínosnejšia loajálna skupina ľudí, ktorí budú spoločnosti robiť reklamu “kvázi zadarmo”, teda šíriť dobré meno spoločnosti.   
      Som majiteľom dvoch Apple – mac Mini a aj nového MacBook white s nVidou, ale takisto ešte mám aj starší Dell. Mimochodom, s ktorým som ešte stále spokojný, hoci už má 3 roky, ale mám ho hlavne kvôli firemným aplikáciám = potreba. Pretože pracujem ako projektový
    manažér a potrebujem svoje projekty odlíšiť od masy, tak som začal hľadať prostriedok, ktorý by mi to umožnil = potreba. Našiel som, bol to Mac. A odvtedy pracujem len a len na Apple, má tiež svoje muchy, ale stále mi dokáže pokryť moje potreby.

    Teda, je jedno v akom aute sa slečna (alebo hociktorý klient) preváža a v akom obchode a čo nakupuje, určite sa riadi podľa svojich momentálnych potrieb.

  23. Slečně z reklamy nemusíme spílat, potrestala se sama :-D

    Microsoftí reklamy jsou opravdu ubohé v porovnání s tím, jaký je to gigant. Měli by změnit reklamní agenturu. Jak už jsem psal jinde – předchozí reklamy postrádaly vtip a byly zaměřeny především na business sféru. Ano, většina jejich kampaní prostě k teenagerům nepronikne. No a ukazovat že navoněná bída od HP (myslím pouze řadu “home entertainment” notebooků) je levnější, když to všichni ví? Jako nosit dříví do lesa.
    PCčkář si koupí PC, Macař Mac a tahle blbákovina to prostě nezmění.

  24. dost ma pobavila 1. veta posledneho odstavca
    “najnižšie sociálne vrstvy potrebujúce počítač”

    to akže čorkari z bronxu?

  25. Randy Mamola:

    neodpustim si poznamku … s DELL-om robim niekolko rokov (a myslim si ze je to jedna z najlepsich PC znaciek) a rozvrzane panty na NB sa objavovali celkom bezne … na druhej strane plastove MacBooky tiez neboli nijaka vyhra … takze by som to asi uzavrel tym, ze nic nie je dokonale.

  26. to: Metal hmmm.. pred tyzdnom som vybalil novu klavesnicu hlinikovu
    vonia este dnes celkom vyrazne.. mam rad vonu elektroniky cerstvo vybalenej z krabice.. takisto vonal aj macbookpro, len o cosi menej, nadhera..

  27. Podle mně je ta reklama trapná snad když si chci koupit notebook tak nějakou dobu přemýšlím nat typem, značkou, jak velký budu potřebovat dysplay, pamněť atd. prostě co na něm budu dělat a ne že se jdu podívat do prvního obchodu který najdu a koupím si nejlevnější počítač který uvidím. Prostě v tomhle by se mněl mrkvosoft zamyslet co pouští ven,  protože s takovou mněla slečna v reklamě štěstí že jí neposlaly nakupovat notebook na tržnici tam by určitě našla nějaký levnější a určitě i “kvalitnější” počítač.

  28. Těším se, že Apple tuhle pochybnou reklamu zparoduje v příštím Get a Mac. :-)

    Metal: Parfémované určitě nejsou, to je jen implicitní vůně továrny, která se v uzavřeném prostoru krabice velmi dobře drží.

  29. To, že Apple dělá vtipné reklamy, kde se vymezuje vůči Microsoftu je jasné, má 10% z trhu a snaží se poukázat na to, že je tu nějaká alternativa. Ale proč Microsoft dělá reklamu taktéž na tom, že se vymezuje proti Apple? Asi jejich marketing nemá žádný nápad, aby poukázal na nějaké přednosti? Microsoft opravdu nemá nic, čím by sám osobě zaujal? Přestože jsem applista, myslím, že určitě by se něco našlo. A právě z tohoto důvodu reklamu Microsoftu opravdu nechápu.

  30. A nie je to nahodou toto tu to, co MS chcel? Este vacsi rozvrat medzi komunitami a dokonca mensie rozpory v jednej i druhej? A mozno to je len povrchnost, kedy MS nedovidel dalej, ako na svoj zamrznuty explorer.

    A ak mozem vyjadrit svoj nazor. Som rad, ze Apple je (podla mienky x ludi) drahy. Som rad, ze nas je malo. Som rad, ze sa na svoj Mac nemusim hnevat, ked nieco rychlo potrebujem. Som nesmierne rad, ze Apple ho vyrobil tak, akoby tusil, kto som. A milujem ten neznasanlivy pohlad, ci mienku zarytych MS-ITakov, ked zbadaju moj iPhone, iPod, ci MacBook. Pretoze ja som Mac a ostatni nech su, co chcu. A hlavne, nech sa im dari.

  31. Parada. Uz si nebudem kupovat ani znackovu obuv ale lacnu od cinana a nielenze usetrim ale aj ziskam lepsiu kvalitu. Toto budem aplikovat na vsetky oblasti zivota a preto dakujem ze mi Microsoft a uzivatelia PC konecne otvorili oci.

  32. Nedivím sa MS (a aj VW, HP) že majú obavy. Je hospodárska kríza a počítače a autá sú prvé čo sa prestane kupovať.

    Za posledný rok mal Apple výborný rok. Dosiahol nevídaný úspech iPhonom a jeho alumíniové notebooky vyzerajú naozaj dobre a kvalitne. Na rozdiel od konkurencie (HP, Dell, Nokia) vyrába veľmi málo modelov. Tak síce nie je najpredávanejšou značkou, ale čo sa týka jednotlivých modelov, tak je možné, že sú vo svojich kategóriách najpredávanejšie (minimálne iPhone je najpedávanejší smartphone).

    Pre rokom, bol Apple asi 7-8 v poradí predajnosti počítačov v USA. Teraz je už tretí. Dell a HP majú síce značný náskok, ale na rozdiel od Apple sú vo finančných problémoch.

    Takže je jasné, že sa súboj začne čoskoro pekne pritvrdzovať….

  33. Poviem vam vlastne mudro: “Najvacsi, najzurivejsi a najkrvavejsi kritici Apple a komunity okolo ich produktov su ludia, ktori nikdy Apple nepouzivali.” Nezabudnite ist volit :)

  34. To košér čmuch:)
    sory všetkym bratiam spoza mosta. Ten čmuch je opravdu dobrý a zajímavě zvolený, já sám jsem si ho nepřipsal k nákupu produktu.
    To Melebius: nedám ruku do ohně, maximálně vsadím 2 flašky Bifííítru, ale na to že to dělají ve víc fabrikách a navíc v kultůře, která kašle na pičičandy (omluva korektorovi) nevím, pak možná vlastnost zvoleného polymeru, přesto klobouk dolů. Pokud nevědomá, mě to poučilo a mám zase nějakou vějičku pro zákazníky.

    To Einstainson: Kua baldy, kák chcete orodovat za MS/ Apple/ Linux/ Amiga funcluby copak nemáte aspoň drobet básnického střeva nebo králičích jater, aby vaše příspěvky měly aspoň estetické bonusy? Copak rozhodují značky? Copak to vše necólujeme z vlastních žlučovodů? Prostě mám potřebu = vidím řešení, není důležité zda to je Petr nebo Pavel, stejně vás vobtáhne Josef. Nemám chechtáky a chci si hrát = MS + kradenej soft> nemám chechtáky + konzole + aukro soft = přesto vobtáhnu souseda> kua kauf + Aplee*Adoblé + fajn hokna = stejně hledám lacinou dovču a euro škopek. Prostě furt jen řešíme jak na nás ten marketing působí a né co nám ty produkty přináší. Zná z vás někdo rozdíl je[2]čky v Škoda 100 nebo ve VANu kde jdou složit sicny do roviny? A z těch co vědí, řešíte v tu chvíli někdo zda ten potah je ECO nebo dokonce Made in InDior?

  35. Presne týmto MS ukázal a názorne demonštroval, že PC + Win notebooky sú iba pre socky, čo nemajú na Mac… :) Až takto byť zo strany Microsoftu úprimný a konečne to svetu otvorene povedať… 

  36. myslel som si, ze si tak torchu vymyslate, ze je ta reklama trapna..  Ale som si to teraz pozrel a fakt je to ubohe… 

    Ale najskaredsi je ten obchod s PC, kde maju pod pultami krabice… beee.. Ten AppleStore sa s tym neda porovnat.

  37. Ako neviem preco ktosi kritizuje mac, ja hom mam asi rok a uz by som sa k klasickemu pc nevratil, a vela ludi okola mna spoznalo mac a uz si ho pomaly kupuju, nikomu som ho nenatlacil, stacilo sa na nom chvilku pobavit a hned zistili v com je krasa macbooku.

    K tomu skripaniu, neviem, robim s pc strasne dlho, lebo som servisny technik tak mi preslo rukami mnoho bookov od dell az po trapny acer a mnohe dalsie znacky a skoro na kazdom 3 bol problem s sklapanim, bud to nedrzalo na tom mieste kde som si to nastavil alebo to bolo popraskane, vrzkalo to, mac pouzivam denne x krat a ani raz som nepocul nejake vrzanie ci dokonca prasknutie………

    MS: ten ich slavny win Vista o tom potom….. aby na novom booku za 3 dni padol win aj po preinstalovani… (ta moja oblubena modra obrazovka….)

  38. Az Microsoft zacne robit vlastny design a produkciu nootebookov (ktore budu vyzerat aspon tak dobre ako Mac) okrem dodavania trapneho Win do HW inych firiem, potom sa mozeme zacat bavit o cene medzi Mac a Win…

    A len tak medzi nami…
    Mam firemny Dell 14”, ktory je tucny, tazky a nemotorny, hlavna vec ze ma trackpad a ovladanie cez gulicku medzi klavesami. Startuje dlho a este dlhsie sa vypina.
    Moj stary uz 7 rocny MacBook Pro Titanium 17”, je o polovicu tensi, o stvrtinu lahsi startuje do 15s a vypina sa do 10s.

    Okrem toho po denno dennom pouzivani Win ich musim preinstalovat skoro kazdy pol rok, lebo maju tak zasrate registre a procesy ze sa to neda vydrzat. Mac nainstalujem len raz…

  39. PC vs. MAC
     před nějakým časem jsem se vrátil k jablíčku. Co mám dodat, když musím dělat na PC, tak jsem  toho celý pomatený. Nevím kde co hledat, jak něco udělat. U Maca nemám problém, měl jsem problém, tak jsem na to šel intuitivně. A hle, šlo to. Jednoduchost co přináší Apple svým zakazníkům, se nedá srovnávat. Jenže Apple dělá vše. MS jen systém a přilehlé programy. Proč pak reklama na počítač. Co to má společného se softwarem, když ho ani neukážou. To ja jako když slečna navštívila apple store, taky jsem ho jen viděl na monitoru. Nebyla to náhodou fotka a na PC byl MAC OS X? :-)
    Koupil jsem svému otci počítač. Je to starý pán, tak mu nekoupím drahého maca. V 90. asi nezačne dělat na počítači, notabene učit ho anglicky.I tak ho ale počítač baví. Ale stejně začínám nad tím přemýšlet. Cokoli se řeší, tak nevím. Tam kde by to logicky mělo být, to není. Visty jsou jedna velká starost. Tak jen nevím, jestli není vhodnější vyměnit systém za XP nebo rovnou za pohodlného, uživatelsky přívětivého maca, kdy budu moct pomoc, navigovat k úkonům třeba přes sdílení obrazovky. Lacnější to není, ale nevyváží to druhá stránka věci?

  40. Ake americke vraky od General Motors ??? Americania ich kupuju kvoli pocitu domaceho produktu – presne tak ako je to na Slovensku s automobilmi Skoda – su uplne vsade….a pritom cenovo podobnych je este tucet dalsich aut….

  41. Pán Marcel, príspevok z 30.3.2009, vy ste guru macblogu.sk? Akým právom sa tu obúvate do ľudí, že načo sem chodia a aký majú dôvod? To je problém, keď si tu niekto vyjadrí názor, že mu nevoňajú hnilé jablká? Na fórum môže prísť predsa každý, kto nie je neslušný. Máte licenciu objektívne rozhodovať o tom čo je “rozumná diskusia”? Aha, takže každý podľa Vás, kto je vlastníkom licencie, alebo lepšie povedané má OS Win je ****** (tu si dajte niečo hanlivé čo chcete), pretože VY prehlásite o tom, že Windowsy sú príšerné? Čo sem zase vy pletiete pretaktovávanie, pubertiakov, dvíhanie bezprecedentného výkonu grafických kariet. Ja Vám teda poviem svoj názor a platí to pre všetkých namyslených užívateľov Mac systémov: Kúpili ste si niečo biele, čo nie je Microsoft a zistili ste, že to funguje lepšie. A celý naštvaný ako ste doteraz mohli používať Win teraz vraciate Gatesovmu impériu údery v podobe donebachválenia iného systému. Nevidíte si ďalej od nosa a každý kto používa Win je u vás druhá akosť. Vyfarbili ste sa, namiesto toho aby ste neukazovali svoju nadradenosť, tak ste popriali pekný večer iba užívateľom Macov. Aha a ešte design. Ale už nie, nemá to zmysel. Keď si vezmem kto dnes robí “špičkových” dizajnérov, tak to by som možno niekoho urazil.
    Na záver: Áno, Win má svoje neodškriepiteľné chyby, robí veci inak ako konkurenčný OS, ale je to aj o užívateľovi. Ako sa oň stará, tak ho aj má. Niekomu to bez reinstalu nevydrží ani 3 mesiace, niekomu aj 2 roky, záleží ako si ho nechá špiniť rôznym SW bordelom.
    Takže pokoj všetkým a nielen užívateľom Win!
    P.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

YouTube opäť sprístupnil funkciu Obraz v obraze (+ návod)

Možnosť sledovať videá v zmenšenom náhľade paralelne s inou činnosťou na vašom zariadení bola jednou z noviniek nového iOS. YouTube však funkciu limitoval Premium účtom. Našťastie to už neplatí a my prinášame postup ako sledovať videá z YouTube v tomto režime.