Domov › Diskusné Fóra › Ostatné › Nový reklamovaný iPhone za 1€
- Toto téma obsahuje 49 odpovedí, 17 hlasov, a bola naposledny upravená pred 10 years, 7 months od
iphoneee.
-
AutorPríspevky
-
15. januára 2015 o 23:11 #399716
iphoneee
Účastník (Participant).
16. januára 2015 o 10:22 #399730subside
Účastník (Participant)Takže: pauášl a telefón sú dve rozličné veci a od sebe viac menej nezávislé veci. S operátorom uzatváraš dve zmluvy: kúpnu zmluvu na mobilný telefón a zmluvu o poskytovaní telekomunikačných služieb. Cenová politika operátorov je nastavená tak, že čim drahší paušál, tým je cena mobilného telefónu nižšia. Operátor tak dotuje časť kúpnej ceny, ktorú síce Ty v konečnom dôsledku preplatíš na paušály.
Pretože sú to dva samostatné zmluvné vzťahy, nie je možné ich mechanicky spájať. Uvediem príklad: mojej priateľke ukradli mobil krátko po tom, ako si vzala s novým paušálom. Presne z dôvodu, kúpnou zmluvou o predaji mobilného telefónu (aj za to 1 euro) na ňu prešlo vlastnícke právo k mobil, tak mobil bol jej vlastníctvom a paušál musela platiť nerušene ďalej.
K reklamácii: pretože si mobil kúpil na základe kúpnej zmluvy, vzťahujú sa na túto kúpu ustanovenia § 622 a nasl. Občianskeho zákonníka (aktuálny text nájdeš na zakonypreludi.sk) v zmysle ktorých:
(1) Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.
(2) Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.
(3) Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
§ 623
(1) Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať.
(2) Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.Ak skutočne ide o neopraviteľnú vadu, máš právo žiadať výmenu alebo vrátenie kúpnej ceny. Ak budeš žiadať výmenu, no operátor Ti odpíše, že z objektívnych dôvodov nie je výmena možná (telefón sa už nevyrába) a toto tvrdenie je pravdivé, tak Ti ostane možnosť odstúpiť od zmluvy a pýtať si svoje euro naspať.
No ako si budeš uplatňovať vady tovaru, či odstúpiš alebo neodstúpiš od kúpnej zmluvy, nemá žiaden dosah na Tvoju povinnosť ďalej uhrádzať odplatu za telekomunikačné služby, ktoré Ti operátor poskytuje. Operátorovi je jedno, akým mobilom využívaš svoj paušál, v konečnom dôsledku za kúpený telefón aj tak zaplatíš viacej. To jedno euro bol len medový motúz, ktorým si sa mal nachytať :)
16. januára 2015 o 10:41 #399735????
Účastník (Participant)v obcianskom zakonniku je uvedene „kupujuci ma pravo na vymenu veci alebo pravo od zmluvy odstupit“. slovo PRAVO neznamena povinnost. zakonnik prace je sice zavazny, ale ak mas podpisanu kupnu zmluvu, v ktorej ti predavajuci diktuje tvoje povinnosti (zobrat naspat kupnu cenu), je to na SOI, zbytocne je o tom diskutovat
16. januára 2015 o 10:45 #399738dfx
Účastník (Participant)Este k tej vymene. swap iPhone 5 sa da stale zohnat v autorizovanom servise ako out of order replacement. treba si to zistit napriklad v CCC a od operatora pozadovat vymenu. Ak budes suhlasit s vratenim jedneho eura, tak niekto u operatora na tom pekne zarobi, lebo dostane swap iphone 5 za jedno euro.
16. januára 2015 o 11:39 #399750subside
Účastník (Participant)@s3030150: v tomto prípade ide o nepravdivé tvrdenie. je pravda, že zmluvné stranu majú možnosť si vzájomne upraviť práva a povinnosti odlišne, ako je text zákona, v prípade uplatňovania vád tovaru spotrebiteľom ide o ustanovenia, od ktorých sa strany nemôžu odchýliť, ibaže by to išlo ešte nad rámec zákonneho ustanovenia v prospech spotrebiteľa. Takže ak v tomto prípade občiansky zákonník hovorí o práve spotrebiteľa uplatňovať nejakým spôsobom vady, zakladá toto právo na strane predávajúceho povinnosť tomuto právu vyhovieť.
@dfx: nechcem brániť operátora, no z pohľadu predávajúceho je úplne jedno, či ešte niekto iný predáva model, ktorý on už prestal predávať. Ak operátor objektívne už tento model nepredáva, nemôže Ti ho ani vymeniť za ten istý model, lebo to objektívne nie je možné. Môžeš žiadať vrátenie kúpnej ceny alebo sa pokúsiť dohodnúť s operátom na inom spôsobe. Ak by si operátor vážil svojich zákazníkov, tak by Ti to pokojne mohli vymeniť za 5S, ak by chcel. No sme na Slovensku, takže zrejme Ti ohne lakeť a zostane Ti len to jedno euro.Treba si uvedomiť, že len preto, že nie niečo super mega výhodná kúpa, nemusí v konečnom dôsledku znamenať, že to človek ušetrí. A to je aj tento prípad.
16. januára 2015 o 12:04 #399755renad
Účastník (Participant)Každý časom dospeje, či skôr „dozreje“ na to, aby chytil kalkulačku a spočítal si, či sú pre neho dvojročné viazanosti s mobilom za pár € vôbec výhodné … dnes možno tak pre pár jednotlivcov, ktorí neodlepia telefón od ucha … Začína éra „dát“, minúty nie sú zaujímavé ako doposiaľ, ale dáta … k dispozícii sú Skype, Viber, FaceTime … Zaviazať sa dnes niekomu na 2 roky je krátkozraké … veď aký to musí byť paušál, aby „slušný“ mobil stál 1 € ?
16. januára 2015 o 13:25 #399759Steinmetz7
Účastník (Participant)@dfx
Presne TAK!!16. januára 2015 o 13:25 #399760Steinmetz7
Účastník (Participant)@dfx
Presne TAK!!16. januára 2015 o 13:30 #399761dfx
Účastník (Participant)subside: Ide o to, ze reklamovany iPhone sa vracia Applu a je jedno, cez akeho operatora a aky servis. A Apple sa to vzdy snazi riesit vymenou. Takze operator vie zabezpcit od Applu rovnaky iPhone, aj ked ho uz nepredava. V tomto pripade nepochybujem, ze niekto na ceste od Applu k operatorovi si ten iPhone necha a chce vratit len to euro. Bud je to operator alebo servis alebo importer.
Otazne je tiez to, ake su podmienky pre zrusenie viazanosti, pripadne ako sa rata ten mesacny pausal. Ci je to len poplatok za nejake sluzby, alebo je v nom aj splatka za telefon.
16. januára 2015 o 14:04 #399770ruidos
Účastník (Participant)mozno by nebolo od veci keby napises o akeho operatora ide.
16. januára 2015 o 14:31 #399772iphoneee
Účastník (Participant).
16. januára 2015 o 14:39 #399773dfx
Účastník (Participant)Tak potom je to jasne. Telefon v skutocnosti stoji 664 eur ( pokuta plus 1 euro ako zaplatena cena ).
16. januára 2015 o 14:53 #399774iphoneee
Účastník (Participant).
16. januára 2015 o 15:04 #399776ruidos
Účastník (Participant)bracho tak ta pekne oklamali, prave som dostal uplne novy kus iphone 5 :-) z reklamacie z Telekomu
16. januára 2015 o 15:10 #399777iphoneee
Účastník (Participant).
16. januára 2015 o 15:14 #399779ruidos
Účastník (Participant)asi swap, kedze som dostal len novy telefon. ale vymenili. nespekulovali s 1 eurom. ani nic podobne.
kedze uznali reklamaciu, potvrdili aj to ze mam podla zakona pravo na novy kus, alebo refundaciu , kedze som nemal cas toto pravne riesit , zobral som co bolo :-)16. januára 2015 o 16:19 #399784????
Účastník (Participant)reklamacny poriadok Telekomu:
8. V prípade, že Kupujúcemu vzniklo právo na bezplatnú výmenu Výrobku, ktoré si
Kupujúci uplatnil, avšak Podnik nemá k dispozícii na výmenu Výrobok rovnakej
značky a typu, a teda nie je zo strany podniku plnenie možné, je Podnik povinný vrátiť
Kupujúcemu kúpnu cenu, za ktorú Výrobok od neho kúpil, pod podmienkou, že
Kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy a tento vadný Výrobok podniku zároveň vráti.otazka je, co sa stane, ak kupujuci od kupnej zmluvy neodstupi.
16. januára 2015 o 20:15 #399788iphoneee
Účastník (Participant).
16. januára 2015 o 21:01 #399790Drevoplech
Účastník (Participant)Iphone 5 bol v ponuke este cca pred 4 mesiacmi. Brali sme 64 GB verziu za 11 Euro.
Co sa tyka tej pokuty 664 Euro. Tak to niekto napadol a bolo sudom potvrdene, ze tento bod v zmluve je protizakonny. Cize keby si chcel okamzite odstupit od zmluvy aby si si mohol uzavriet novu/vyhodnejsiu, tak od teba nemozu pytat ani korunu. Aj preto uz dnes podla novych zmluv neplatis pokutu za odstupenie, ale v pripade predcasneho odstupenia musis doplatit plnu cenu dotovaneho telefonu.
Kedze mas ale tuto staru zmluvu, kde si naozaj realne kupil telefon za Euro, tak ti urcite viac ani nevratia. Na oplatku ale oni od teba nemozu vymahat zmluvnu pokutu.
Myslim, ze by si stale mohol stiahnut svoju poziadavku na vymenu za novy kus/vratenie penazi a poziadat o opravu. Mali by ti ho vymenit za repas ako sa pisalo vyssie.
16. januára 2015 o 21:17 #399792tono777
Účastník (Participant)je protizakonne si diktovat zarucnu dobu a sposob vymeny zariadnia. tu sa nejedna ci sa model vyraba ale ci je na trhu / v akej cene/ a je na predajcoch aby v pripade potvrdenia zavady vymenil rovnaký model alebo mimimalne rovnakej vykonosti a podobnych parametrov. to by si kazdy zmluvou diktoval ako bude vymienat zariadenia.
ja si otvorim shop a predam telefon ale na fakture bude 12 mesacna zaruka a v podmienkach si napisem ze nie som povinny mu vymenit telefon ak ho nebudem mat skladom lebo ho uz nechcem kupit aj ked sa este relane predava . To je protizakonne. Platia smernice EU . -
AutorPríspevky
- Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.