Domov › Diskusné Fóra › Pomoc: software › Cinema 4D vs Maya
- Toto téma obsahuje 4 odpovede, 2 hlasy, a bola naposledny upravená pred 9 years, 2 months od
majdy.
-
AutorPríspevky
-
12. apríla 2016 o 19:40 #475335
majdy
Účastník (Participant)Ahoj preživším.
Dúfam, že sa tu stále nachádza niekto, kto má bohaté skúsenosti a vedomosti.
Už dlhšiu dobu riešim dilemu, ktorý program má lepšiu perspektívu a funkčnosť. Stále totiž objavím niečo čo ma priláka k jednému, alebo druhému… Neviem si rady a keďže toto fórum mám rád a jedná sa o softvér aj na OS X, budem dúfať v konštruktívne komentáre (ak vôbec nejaké).
Je tu teda niekto kto má skúsenosti v oblasti alebo v používaní jedného či druhého programu, na čo ho používa a ako je spokojný? Prečo sa rozhodol ísť práve do toho alebo toho programu? Aké je využitie na slovensku, či v okolitých krajinách?
Maxon vs Autodesk
12. apríla 2016 o 20:21 #475337fix
Účastník (Participant)Ahoj.
Cinema 4D som pouzival na vizualizacie, pouzivam len studentsku verziu, na studentske prace alebo sutaze. Cize ohodnotit to neviem po cenovej stranke ci je lacnejsia alternativa s pododbnym obsahom. Rozmyslal som este nad 3Dmax ale ten nebol pre mac tak som sa rozhodol pre Cinemu. Maya len viem ze existuje nieco som otom cital ale nejak podrobnejsie som sa o to nezaujimal. Neviem ci prave pre vizualizacie by si ho chcel vyuzivat.Blender je tiez podobny, a je opensource + vray a ma tiez podobne vysledky ak sa jedna o vizualizacie.
12. apríla 2016 o 21:59 #475347majdy
Účastník (Participant)Ahoj fix, vďaka za odpoveď.
Vizualizácie vôbec neriešim, pretože používam softvér tretej strany a práve on je taktiež jedným z dôvodov prečo sa neviem rozhodnúť…
Max na Mac stále nieje, takže ten vôbec neberiem a Blender mi príde ako fajn na hranie, no nie na serióznu robotu.
Práve Maya by som povedal, že je priama alternatíva k Cineme, (aspoň tak to teda vnímam, podľa toho čo obe dokážu).
V Cineme som začal pracovať dávnejšie, no v poslednej dobe som všade čítal, ako každý prechádza na Mayu. Chápem produkt od Autodesku, čiže zázemie a kvalita tam musí byť, podľa toho čo som čítal je Maya naozaj profi, berú ju ako to najlepšie v priemysle (teda aspoň v US), používa sa pri filmoch, má skvelé tools…
Čo sa týka ceny. Cinema v plnom balíku cca toľko čo Maya na dva roky, takže 1:1. Otázne je či mi treba plný balík, pri cineme, myslím, že nie a stačí mi základná Prime verzia, čo sa týka Mayi tá má v základe už všetko.
Samozrejme, že by som využil maximum balíčka v rámci možností, no Maya je vraj tak komplexná, že málokto v nej vie všetko a skôr sa hodí pre tímové práce, kde každý ovláda akúsi časť… Ak by som to zhrnul, tak moje hlavné kritéria asi tvorí.
1. Stabilita
2. Modeling
3. UV mapovanie
4. Motion graphics – animácie
(5. možno podpora herných enginov, tá je ale asi lepšia u Autodesk Maya, rovnako ako rigging)
14. apríla 2016 o 20:20 #475565fix
Účastník (Participant)Aha, tak to som ti velmi nepomohol. Ja som to vyuzival len na modeling a potom render. Ale jak citam tak mas so cinemou viac skusenosti. Mne vyhovoval aj na modeling, bolo to jednoduche a rychlo som sa vtom naucil.
14. apríla 2016 o 20:59 #475566majdy
Účastník (Participant)Fix: ajtak vďaka za odpoveď, zrejme si tu už jeden z posledných, kto má čo k tomu povedať…
Áno Cinema je jednoduchá, Maya je hrozne neintuitívna, no začal som sa v nej hrať a modeling mi príde celkom fajn, (zatiaľ) asi by som mohol povedať, že lepší ako v Cineme.
-
AutorPríspevky
- Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.