Bleee… CMYK

Domov Diskusné Fóra Pomoc: software Bleee… CMYK

Zobrazuje sa 13 príspevkov - 1 až 13 (z celkového počtu 13 )
  • Autor
    Príspevky
  • #87904
    Xavier
    Účastník (Participant)

    Čaute, musím previesť farebné profily pre značne nákladnú tlač, kde sa vyžaduje CMYK, lenže ja pracujem zásadne v RGB. Viem, čo je CMYK, viem ako to funguje, viem, ako sa doň konvertuje. Moja otázka znie: Budú tie otrasné čiastočne desaturované obrázky, ktoré mi CMYK spravil po vytlačení vyzerať rovnako, ako vyzerali keď boli v RGB? :D

    #322525
    ATriXe
    Účastník (Participant)

    Nebudu, po vytlaceni budu vyzerat tak ako vyzeraju po prevode do CMYK. Ak robis veci, ktore sa budu tlacit, nastav si uz na zaciatok farby na cmyk a pracuj v tom a snaz sa to urobit co najlepsie. Ked robis v RGB, urobis si to podla svojich predstav a potom si to prekonvertujes do CMYK castokrat ostanes zarazeny.

    #322526
    Anonymný
    Neaktívny

    Daj si v CMYK nahradit farby tymi, ktore si mal v RGB. #xxxxxx Nepojde to?

    #322527
    ATriXe
    Účastník (Participant)

    Nepojde, lebo v CMYK tie farby niesu, CMYK su farebne skaly ktore sa daju vytvorit miesanim styroch farieb Cyan, Magenta, Yellow, Black. RGB je skala ktoru vytvara digitalny obraz (monitory, televizory a pod.). Pokial budes tlacit na tlaciarni za pouziti tychto styroch farieb cize CMYK, nedostanes tam odtiene RGB ani za nic. Iba keby si si zaplatil farbu naviac, tie farby naviac sa nazyvaju Pantone farby, je tam skala vsetkych moznych farieb, ale kazda stoja majland a oplati sa ti to iba keby si tlacil naozaj velke velike pocty kusov, Pantone farby pouzivaju znacky ako Coca Cola a pod, ktore potrebuju presne ten svoj odtien….

    #322532
    Xavier
    Účastník (Participant)

    Určite? Predchádzajúci dokument, ktorý som robil v konvertovanom CMYKu z RGB vyzeral po vytlačení úplne normálne ako RGB na displeji, dokonca lepšie, lebo bol vytlačený na lesklý papier… Dokonca nebolo vidno rodziel medzi čiernou farbou na obrázku a 100% čiernou farbou podloženou 20% magentovou na väčších plochách…

    #322533
    jigga1411
    Účastník (Participant)

    Vsetko zalezi na pouzitej technologii tlace a aky profil pouzijes. Pre tlac na kriedovy papier pouzivaj CMYKOVY PROFIL Fogra….. pokial ides na nejaky hajzlak (novinovy papier) nahod si tam nieco co sa vola RPA_ISO newspaper.. teda aspon ten pouzivam ja v praci. No ten druhy si budes musiet niekde stiahnut lebo nieje defaultne v PS.

    Inak ked upravujes fotky a budes nakoniec musiet prehodit na CMYK vzdy rob v CMYK nahlade. V PS je to skratka Ctrl+y. Aspon uvidis kolko farieb „stratis“ a eventuelne si to budes vediet doladit. No v tomto momente je velmi vhodne mat nakalibrovany monitor a celkovo mat dobry monitor ktory pri posune hlavy neukazuje iny odtien ako vacsina kancelraskych LCD.

    v podstate tie fogry su uplne okej ja doma pouzivam len tieto profily.. na rgb mam tusim adobeRGB

    #322539
    Xavier
    Účastník (Participant)

    Aj ja používam Fogru a výsledný výtlačok je skvelý aj bez dodatočných úprav. Tlač je veľmi kvalitná a nákladná. Ale mám totálny chaos v tých zobrazeniach na displeji. Stále dostanem čosi iné a v Preview je to katastrofa, preto používam aj Adobe. Zobrazenie CMYKu je stále problém kvôli inému krytiu, napríklad čiernu farbu podloženú magentovou mám zobrazenú ako nejakú fialovo-hnedú… Nejestvuje nástroj na lepšie zobrazenie CMYKu než Preview alebo Reader?

    #322541
    robos
    Účastník (Participant)

    ked pouzivas adobe acrobat pro, tak si zapni overprint preview, alebo zapni separacie a zobrazi ti desaturovane farby tak ako by mali vyzerat pri tlaci. preview netreba pouzivat na zobrazovanie pdfiek ktore maju ist na tlac.

    v com to konvertujes do cmyku?

    #322542
    Xavier
    Účastník (Participant)

    Cez inDesign to konvertujem…

    #322546
    MooDy
    Účastník (Participant)

    Je dolezite aj to, akym sposobom to konvertujes. Neviem ako v inDesign, ale v Photoshope je tam viac moznosti – perceptual, saturation, relative colorimetric a absolute colorimetric.

    V tvojom pripade je najlepsia volba to tretie – relative col. – farby mimo CMYK gamutu prisposobi, a nahradi najblizsimi moznymi v CMYK, takze vysledok by mal byt priblizne rovnaky aj v tlaci.

    Konkretne s InDesign som nikdy nepracoval, ale tieto moznosti by tam mohli byt zahrnute, nakolko je to vsetko od Adobe..

    #322549
    jigga1411
    Účastník (Participant)

    ja osobne radsej konvertujem fotky do CMYKu v PS aspon mam presne pod kontrolou co sa s fotkou udeje. Nieze by toé iNdesign robil inak ale jeden nikdy nevie co sa udeje.

    #322555
    robos
    Účastník (Participant)

    myslim ze indesing je fajn na tieto veci. aspon tam ti urobi korektne pdfko a nie ako photoshop. este je dolezite ake pouzijes nastavenia pri tlaceni postcriptu alebo pdfka do suboru pri exporte. a tak isto aj v indesigne mas separacie Shift+F6 a ked to zapnes tak ti zobrazi nahlad grafiky tak ako to bude vyzerat pri tlaci.

    Ked robis tlac cez postscript tak tam mas nastavenia. Daj Postscript determines printer color, namiesto Indesing determines printer color. Potom daj transparency flaterner – high resolution. a send data daj all a nie optimalized. V Acrobat Distiller potom zvol print quality preset a dostanes korektne tlacove PDF, ktore ti nebude ani zaberat az tak vela mb.

    Ked robis export do PDF tak zvol Print quality preset a este mozes tam upravit nastavenia na podobne ako som hore napisal. Takto to pouzivam ja a doteraz nikdy som nemal problem pri tlaci ci fotiek alebo zlozitejsiej grafiky.

    #322559
    Xavier
    Účastník (Participant)

    Veľmi pekne vám všetkým ďakujem :)

Zobrazuje sa 13 príspevkov - 1 až 13 (z celkového počtu 13 )
  • Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.