Domov › Diskusné Fóra › Pomoc: software › Archivovanie súborov s veľkou kompresiou – ZIP, RAR, …
- Toto téma obsahuje 6 odpovedí, 4 hlasy, a bola naposledny upravená pred 12 years, 9 months od
t0panka.
-
AutorPríspevky
-
4. februára 2013 o 15:29 #92201
t0panka
Účastník (Participant)Hľadám program na balenie súborov s veľkou kompresiou. Napríklad 200MB súbor zabaliť do 50MB súboru.
Potrebujem poslať elektronicky 4.5 GB dát a môj upload ako aj u väčšiny z nás je úbohý :)
Vyskúšal som 7zip ale nejako mi nefunguje. Skúšal som 2 GB súbor a spakovalo ho na 1.99 GB súbor O.o
Ďakujem za akúkoľvek radu!
4. februára 2013 o 16:14 #345776
gmanÚčastník (Participant)nooo ono nie je subor ako subor. na textovom subore mozes mat kompresiu aj do 80%, pricom taky .jpeg, ktory je sam osebe komprimovany format ma kompresiu tak 3%, takze Tvoja otazka je velmi relativna
4. februára 2013 o 16:21 #345777t0panka
Účastník (Participant)No súbory ktoré potrebujem skomprimovať sú hrubé RAW súbory s Cannon foťáku
Môj kamarát mi posiela *.7zip súbory napr. 20MB ktoré keď otvorím tak majú 160 MB ale komprimuje ich 7zipom pre windows
12. februára 2013 o 20:56 #346966
mk01Účastník (Participant)RAW fotku neskomprimujes (bezstratovo) – mozno tak do 5%. preto bol vymysleny JPEG a podobne. ale to uz je stratova kompresia.
12. februára 2013 o 21:06 #346971
Jozef RemenÚčastník (Participant)topanka, chalani maju pravdu. Bezstratova aj stratova kompresia su VELMI relativne, zalezi od skomprimovatelnosti suborov. Ak budes mat textovy subor, kde bude dookola veta „Mama ma Emu, Ema ma mamu“ napisana do 200 MB suboru tisicekrat po sebe, dosiahnes usporu aj 99 %.
Na komplikovanych fotografiach v RAW/TIFF apod. bezstratovych formatoch ale moc neusetris. Ak skomprimujes ale RAW fotku holej, bielej steny, dosiahnes vybornu uroven kompresie. Pri kompresii (bezstratovej) RAW fotky plnej roznych farieb, s komplikovanou scenou ale neusetris nic moc.Stratova kompresia ako JPEG, MP4 (video, audio) zase vypusta informacie, ktore ludske oko/ucho nevnima – oko je napr. citlivejsie na zmenu jasu nez farby, preto sa vypusta vela farebnej informacie (napr. 2 rozne zelene body vedla seba sa zapisu na urovni 1 zelenej len s inym jasom) alebo zvuk – orezu sa frekvencie a tony, ktore ludske ucho tazko rozpozna.
V pripade bezstratovej kompresie dochadza k tomu, ze casto opakovana informacia toho isteho typu sa zapise len 1x a ulozi sa info o tom, kde sa nachadzala. Preto napr. kompresia obrazku s mnozstvom rovnako farebnych ploch (logo) je velmi efektivna, kdezto kompresia komplikovaneho obrazku je malo efektivna. To plati pre bezstratovu kompresiu.
Ale napr. stratovy JPEG pouzity na logu ci kresbach je VELMI nestastnym riesenim a svedci o amaterizme. Tento algoritmus je orientovany na stratovu kompresiu fotografii, kdezto taky PNG-8 je sice stratovy, ale orientovany na velke plochy s rovnakymi/podobnymi farbami (loga, kresby, CB foto nizsej kvality)ZIADNY zazracny kompresor NEEXISTUJE. Je to „len“ veda a matematika, nic ine.
17. februára 2013 o 14:48 #347536t0panka
Účastník (Participant)Ďakujem za podrobné vysvetlenie! Po dlhom googlení a hladaní riešenia som nakoniec pristúpil k starodávnej metóde posielania dát —> pošta :)
S tou kompresiou a amaterizmom máš pravdu. Ale aj tak si pamätám že pred pár rokmi som sťahoval hry (konkrétne flatout prvý diel) ktoré mali 2,3,4 GB a boli zabalené do 300 – 500 MB súboru ktorý sa rozbaloval asi hodinu cez DOS okno vo windowse. Túto kompresiu som myslel .)
17. februára 2013 o 19:42 #347558
Jozef RemenÚčastník (Participant)to ano, lenze v pripade hier v tej dobe to vcelku slo. Nepouzivala sa prilis kompresia textur apod. kedze to pocitace nezvladali dekomprimovat za chodu hry. Dnes je situacia ina, graficke karty priamo podporuju kompresiu textur a tak tie uz su stlacene riadne a dekomprimuju sa za chodu hry.
-
AutorPríspevky
- Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.