Domov › Diskusné Fóra › Pomoc: software › Bleee… CMYK
- Toto téma obsahuje 12 odpovedí, 6 hlasov, a bola naposledny upravená pred 13 years, 3 months od
Xavier.
-
AutorPríspevky
-
20. augusta 2012 o 17:55 #87904
XavierÚčastník (Participant)Čaute, musím previesť farebné profily pre značne nákladnú tlač, kde sa vyžaduje CMYK, lenže ja pracujem zásadne v RGB. Viem, čo je CMYK, viem ako to funguje, viem, ako sa doň konvertuje. Moja otázka znie: Budú tie otrasné čiastočne desaturované obrázky, ktoré mi CMYK spravil po vytlačení vyzerať rovnako, ako vyzerali keď boli v RGB? :D
20. augusta 2012 o 18:15 #322525
ATriXeÚčastník (Participant)Nebudu, po vytlaceni budu vyzerat tak ako vyzeraju po prevode do CMYK. Ak robis veci, ktore sa budu tlacit, nastav si uz na zaciatok farby na cmyk a pracuj v tom a snaz sa to urobit co najlepsie. Ked robis v RGB, urobis si to podla svojich predstav a potom si to prekonvertujes do CMYK castokrat ostanes zarazeny.
20. augusta 2012 o 18:26 #322526
AnonymnýNeaktívnyDaj si v CMYK nahradit farby tymi, ktore si mal v RGB. #xxxxxx Nepojde to?
20. augusta 2012 o 18:30 #322527
ATriXeÚčastník (Participant)Nepojde, lebo v CMYK tie farby niesu, CMYK su farebne skaly ktore sa daju vytvorit miesanim styroch farieb Cyan, Magenta, Yellow, Black. RGB je skala ktoru vytvara digitalny obraz (monitory, televizory a pod.). Pokial budes tlacit na tlaciarni za pouziti tychto styroch farieb cize CMYK, nedostanes tam odtiene RGB ani za nic. Iba keby si si zaplatil farbu naviac, tie farby naviac sa nazyvaju Pantone farby, je tam skala vsetkych moznych farieb, ale kazda stoja majland a oplati sa ti to iba keby si tlacil naozaj velke velike pocty kusov, Pantone farby pouzivaju znacky ako Coca Cola a pod, ktore potrebuju presne ten svoj odtien….
20. augusta 2012 o 19:35 #322532
XavierÚčastník (Participant)Určite? Predchádzajúci dokument, ktorý som robil v konvertovanom CMYKu z RGB vyzeral po vytlačení úplne normálne ako RGB na displeji, dokonca lepšie, lebo bol vytlačený na lesklý papier… Dokonca nebolo vidno rodziel medzi čiernou farbou na obrázku a 100% čiernou farbou podloženou 20% magentovou na väčších plochách…
20. augusta 2012 o 19:51 #322533
jigga1411Účastník (Participant)Vsetko zalezi na pouzitej technologii tlace a aky profil pouzijes. Pre tlac na kriedovy papier pouzivaj CMYKOVY PROFIL Fogra….. pokial ides na nejaky hajzlak (novinovy papier) nahod si tam nieco co sa vola RPA_ISO newspaper.. teda aspon ten pouzivam ja v praci. No ten druhy si budes musiet niekde stiahnut lebo nieje defaultne v PS.
Inak ked upravujes fotky a budes nakoniec musiet prehodit na CMYK vzdy rob v CMYK nahlade. V PS je to skratka Ctrl+y. Aspon uvidis kolko farieb „stratis“ a eventuelne si to budes vediet doladit. No v tomto momente je velmi vhodne mat nakalibrovany monitor a celkovo mat dobry monitor ktory pri posune hlavy neukazuje iny odtien ako vacsina kancelraskych LCD.
v podstate tie fogry su uplne okej ja doma pouzivam len tieto profily.. na rgb mam tusim adobeRGB
20. augusta 2012 o 20:29 #322539
XavierÚčastník (Participant)Aj ja používam Fogru a výsledný výtlačok je skvelý aj bez dodatočných úprav. Tlač je veľmi kvalitná a nákladná. Ale mám totálny chaos v tých zobrazeniach na displeji. Stále dostanem čosi iné a v Preview je to katastrofa, preto používam aj Adobe. Zobrazenie CMYKu je stále problém kvôli inému krytiu, napríklad čiernu farbu podloženú magentovou mám zobrazenú ako nejakú fialovo-hnedú… Nejestvuje nástroj na lepšie zobrazenie CMYKu než Preview alebo Reader?
20. augusta 2012 o 20:53 #322541
robosÚčastník (Participant)ked pouzivas adobe acrobat pro, tak si zapni overprint preview, alebo zapni separacie a zobrazi ti desaturovane farby tak ako by mali vyzerat pri tlaci. preview netreba pouzivat na zobrazovanie pdfiek ktore maju ist na tlac.
v com to konvertujes do cmyku?
20. augusta 2012 o 20:55 #322542
XavierÚčastník (Participant)Cez inDesign to konvertujem…
20. augusta 2012 o 21:12 #322546
MooDyÚčastník (Participant)Je dolezite aj to, akym sposobom to konvertujes. Neviem ako v inDesign, ale v Photoshope je tam viac moznosti – perceptual, saturation, relative colorimetric a absolute colorimetric.
V tvojom pripade je najlepsia volba to tretie – relative col. – farby mimo CMYK gamutu prisposobi, a nahradi najblizsimi moznymi v CMYK, takze vysledok by mal byt priblizne rovnaky aj v tlaci.
Konkretne s InDesign som nikdy nepracoval, ale tieto moznosti by tam mohli byt zahrnute, nakolko je to vsetko od Adobe..
20. augusta 2012 o 22:03 #322549
jigga1411Účastník (Participant)ja osobne radsej konvertujem fotky do CMYKu v PS aspon mam presne pod kontrolou co sa s fotkou udeje. Nieze by toé iNdesign robil inak ale jeden nikdy nevie co sa udeje.
20. augusta 2012 o 22:56 #322555
robosÚčastník (Participant)myslim ze indesing je fajn na tieto veci. aspon tam ti urobi korektne pdfko a nie ako photoshop. este je dolezite ake pouzijes nastavenia pri tlaceni postcriptu alebo pdfka do suboru pri exporte. a tak isto aj v indesigne mas separacie Shift+F6 a ked to zapnes tak ti zobrazi nahlad grafiky tak ako to bude vyzerat pri tlaci.
Ked robis tlac cez postscript tak tam mas nastavenia. Daj Postscript determines printer color, namiesto Indesing determines printer color. Potom daj transparency flaterner – high resolution. a send data daj all a nie optimalized. V Acrobat Distiller potom zvol print quality preset a dostanes korektne tlacove PDF, ktore ti nebude ani zaberat az tak vela mb.
Ked robis export do PDF tak zvol Print quality preset a este mozes tam upravit nastavenia na podobne ako som hore napisal. Takto to pouzivam ja a doteraz nikdy som nemal problem pri tlaci ci fotiek alebo zlozitejsiej grafiky.
20. augusta 2012 o 23:50 #322559
XavierÚčastník (Participant)Veľmi pekne vám všetkým ďakujem :)
-
AutorPríspevky
- Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.