Sony Hdd kamkordér, MPEG2, strih a konverzia videa

Domov Diskusné Fóra Pomoc: software Sony Hdd kamkordér, MPEG2, strih a konverzia videa

Zobrazuje sa 13 príspevkov - 1 až 13 (z celkového počtu 13 )
  • Autor
    Príspevky
  • #58165
    monkey_pt1
    Účastník (Participant)

    Chcel by som poprosiť o radu, akým spôsobom najlepšie dostať video z Harddiskového kamkordéra Sony DCR-SR 36E do strihu a následne vypáliť na DVD s čo najmenšími stratami kvality. Kamkordér zaznamenáva do formátu MPEG2 – muxed. Zatiaľ som prišiel na dva spôsoby: iMovie 08 – iDVD 08. Tam sa mi ale nepáči práca s iMovie – je to trocha taký hračkársky strihový program a má málo možností. Druhá možnosť MPEG2 – Visual Hub – konverzia do DV – strih vo Final Cut Pro – export do Quick Time – vypálenie DVD v Toast Titanium. Tam sa mi nepáči to neustále konvertovanie formátov a tým strata kvality. Vedel by mi dakto poradiť nejaký lepší – priamejší spôsob bez neustáleho konvertovania alebo nejaký dobrý formát kompresie s čo najmenšou stratou kvality? Ďakujem.

    #127872
    gs_peter
    Účastník (Participant)

    1. MPEG2 – muxed = DVD format
    2. z toho jasne vyplyva, ze nemas co riesit, proste to cez Toast napalis ako DVD Video
    3. nesaskuj s formatom a uzivaj si jednoduchosti zivota

    tymto chcem poprosit vsetkych, co riesia veci okolo videa, netreba vymyslat s formatmi, volte nejjednoduchsiu cestu k vysledku, uvedomte si vystupny format z videokamery a podla tomu prisposobte zvysok

    ak ma vasa kamera DV vystu, je to Digital Video = 60 min. je cca 13 – 15 GB materialu, najjednoduchsie je to natiahnut do iMovie a odtial len ulozit alebo exportovat ako MPEG, ten zvysok spravi Toast za vas

    ak vasa kamera vypust MPEG2, v podstate vam uz vytvorila DVD format, je to hlavne preto, aby ste vedeli napalit DVD aj na DVD Recorder, ktory ma DV vstup, takze naozaj netreba vymyslat, ze prevzorkovat video cez N programov a potom vyplakavat, ze to trva dva dni…

    ak ma vasa kamera len cincove vystupy, treba dokupit krabicku od Canopus alebo ForMac alebo EyeTV vo verzii, ktora ma analogovy vstup, je k tomu pribaleny software a ten vam pracu maximalne ulahci, natiahnuty material mozete strihat a nasledne napalit cez Toast…

    info, ktora nesuvisi s nicim, ak mate kameru s DV = FireWire vystupom, mozete tu kameru uzit aj ako Webkameru, je ale potrebne mat aspon PowerPC G4 (tato info ma vaznost iba ak nemate iSight zabudovanu v MacBook-u alebo iMac-ku)

    #127876
    monkey_pt1
    Účastník (Participant)

    Dakujem za odpoved a za namahu, gs_peter. Rad by som si uzival jednoduchosti zivota – ale problem je v tom, ze ja ten material z kamery musim postrihat, pridat hudbu, komentare, grafiku atd…Takze zivot nie je tak jednoduchy ako myslis:-) Keby som potreboval len dostat matros z kamery na DVD no problem…Digitizer od Canopusu mam konkretne Canopus ADVC-100 – uvazoval som o tom ako o jednej z moznosti, kedze kamera ma aj cinchove vystupy, ale je tam takisto strata kvality oproti priamemu prenosu suborov – kedze ide o prevod analogoveho signalu spet na digital + strata na cinchovych vstupoch…atd. Takze – vidim ze si odbornik – rad by som sa spytal na konverziu -KVOLI STRIHU – do Final Cutu pro. Aky format je najlepsi s co najmensimi stratami? Ide o to, aby som mohol aj rovno strihat vo final cute bez renderingu – cize vo formate, ktory final cut podporuje. Dakujem a tesim sa na odpoved.

    #127887
    gs_peter
    Účastník (Participant)

    pozrel som tvoju kameru, treba si uvazit, ze mas smolu, ze to ma len USB, S-Video a AV vystup, je to skoda, takze stratu kvality by si vzdy pocitil, avsak je to vlastne vyvazene tym, ze tvoja kamera nema 3 CCD snimac a ani progresiv scan, z coho vyplyva, ze nezbadas stratu kvality ked s tym budes rozumne nakladat,

    tvoj Canopus je zaujimavy, takze by si mal vyuzit jeho prednosti, kedze ma DV = FireWire In/Out, ak si spravne pamatam, vacsina Canopusov dokazala importovat priamo do Final Cut (osobne mam EyeTV 250, domaca skvela vecicka), takze pre teba by bolo riesenie, ze to natiahnes cez AV vystup cez Canopus DV priamo do Final Cut (ako DV format, proste zdigitalizujes analogovy vstup)

    ak chces, je tu este riesenie, ze cez USB, myslim, ze by ti to malo tahat priamo format MPEG2 na HDD len tak, ten by si cez ffmpeg prekonvertoval na DV = Digital Video http://homepage.mac.com/major4/ a to vies spracovat vo Final Cut

    musis si uvedomit, ze vystup budes mat DVD = 720 × 576 PAL, takze nahanat to do vysokych rozliseni nema vyznam a zbytocne budes stracat cas pri konvertovani

    podla mojho nazoru bude vysledok viac ako uspokojivy a urcite nezbadas kvalitativne rozdiely na normalnom TV

    snad som to napisal zrozumitelne…

    #127892
    monkey_pt1
    Účastník (Participant)

    Dakujem za zaujem a odbornu radu, ano napisal si to zrozumitelne. Mas pravdu, ten Canopus pouzivam priamo na grabovanie videa do Final Cutu Pro a spolupracuju vyborne. Pouzival som ho dlhe roky este so starou analogovou kamerou, tak som tuto moznost pravdu povediac dopredu zavrhol. Ale na tvoj podnet vyskusam aj tuto cestu. Takisto vyskusam aj konverziu cez ffmpeg a porovnam vysledky. iMovie a export do iDVD zavrhnem radsej hned, kedze je mi luto kvoli novej kamere zavrhnut investicie do Final Cutu Pro, i ked uz to bolo davnejsie. Pripada mi to, akoby som jazdil na trabante, ked mam v garazi mercedes…:-) Len je mi luto toho medziprocesu, ked mam hotovu mpeg2 v kamere a kvoli strihu to prekonvertovavat a potom zasa spet na mpeg2…Pripada mi to trocha nesikovne…Myslel som, ci neexistuje nejaky sikovny format, pri ktorom sa nestraca kvalita…Ked vyskusam obe moznosti a porovnam kvalitu dam na tomto mieste vediet ako to dopadlo.

    #127931
    monkey_pt1
    Účastník (Participant)

    Tak som vyskúšal všetky možnosti a tu sú výsledky podľa kvality výstupu:
    1. miesto: stiahnuté MPEG2 súbory prekonvertované cez MPEGstreamclip do DV.
    2. miesto: Zdigitalizované video priamo cez Final Cut cez Canopus ADVC-100
    3. miesto: video stiahnuté cez iMovie napálené cez iDVD
    4. miesto: stiahnuté MPEG2 súbory prekonvertované cez Visual Hub do DV.
    Najviac ma sklamal Visual Hub, kde bolo výsledné video roztrasené, evidentne s nižšou kvalitou a akési rozmazané. Nemyslím, že by to bolo zlým nastavením, keďže tam tých možností nastavenia veľa nie je. Výhodou Visual Hubu je, že sa dá konvertovať dávkovo veľa súborov, kým v MPEGstreamclipe sa dá konvertovať len po jednom.
    Dúfam, že týmto som nevyčerpal všetky možnosti a že sa predsa len nájde niekto, kto pozná lepší postup. Za nápady vopred ďakujem.

    #127940
    gs_peter
    Účastník (Participant)

    osobne by som to robil podla 2. mieta (najjednoduchsia cesta a evidentne velmi uspokojiva kvalita)

    ffmpeg si neskusal???

    „Najviac ma sklamal Visual Hub, kde bolo výsledné video roztrasené, evidentne s nižšou kvalitou a akési rozmazané. “

    co myslis roztrasene???

    podla vsetkeho sa tam podpisalo polsnimkove snimanie tvojej kamery (Interlacing), takze namiesto PAL 25 mas PAL 50, a ked to komprimujes, tak sa moze stat, ze tie casti su viditelne „rozthane“, aspon to robi ten dojem

    myslim, ze 4 testy stacia, aby si spravil kratku recenziu o praci s videom v tych moznostiach, co mas, podla mna si nasiel svoj sposob, iny uz ani nehladaj, vzdy to musis nejak konvertovat, takze bud sa uspokojis so svojim vysledkom alebo zanevres na kameru a kupis nejaku s DV vystupom…

    len tak na okraj:
    ja som tento tyzden kupil pre rodicov Sony DCR-HC51E, cena 8 000,- Sk, je to na mini DV a vystup to ma DV, takze je s nou jednoducha praca, co sa vystupu tyka

    #127943
    monkey_pt1
    Účastník (Participant)

    Priznám sa, že som bol príjemne prekvapený kvalitou vstupu z Canopusu, myslel som, že to bude horšie. Asi som bol ovplyvnený kvalitou výstupu starej kamery a materiálmi ku kamere od Sony, kde upozorňujú, že analógový výstup má zhoršenú kvalitu. Schválne som to porovnával s priamo napáleným neupraveným MPEG2 z kamery na veľkom plazmovom televízore ale rozdiel je zanedbateľný. ffmpeg ešte vyskúšam, keď si ho stiahnem. V tom Visual Hube tiež myslím, že je to polsnímkami, je to ten typ „roztrasenia“ žiaľ nikde som tam nenašiel možnosť ako to nastaviť inak.
    mini DV versus HDD kamera. Osobne po týchto skúsenostiach tiež myslím, že miniDV je lepšia možnosť pre tých, čo chcú materiál ešte dodatočne upravovať, je tu väčší komfort pri grabovaní videa do strihového editora, aj kvalita materiálu je vyššia (pri porovnateľnej cene kamery). Pri kúpe Hdd kamery som skôr myslel do budúcnosti- odpadá cena za nákup kaziet a myslím, že aj tá kamera dlhšie vydrží bez porúch keďže vlastne nemá žiadne mechanické súčasti. A pri samotnom točení ponúka väčší komfort. Atd….to by ale už nebolo na Mac fórum ale na fórum o kamerách…

    #167649
    mimoo
    Účastník (Participant)

    Poradi niekto ako dostat .tod subory do iMovie? Mam kameru JVC GZ-HD6.

    #167660
    mimoo
    Účastník (Participant)

    Pomoze niekto?

    #167667
    renad
    Účastník (Participant)

    zadaj di do googlu „.tod imovie“ a čítaj …. je tam hneď niekoľko postupov ….

    #167682
    mimoo
    Účastník (Participant)

    Tie postupy na google funguju cez konvektory, je nechcem konvertovat.

    ps: Nasiel som riesenie, bolo to vo FAQ na JVC strankach, nainstalovat iMovie HD ’06 a funguje. IMovie ’06 narozdiel od ’08 podporuje .tod subory, nerozumiem tomu ale funguje. Este stastie ze som nezahodil „TIGRA“.

    #167688
    renad
    Účastník (Participant)

    Práve to som mal na mysli … tie stránky JVC s variantou iMovie06
    Inak treba skúsiť aj iMovie09 – možno podporuje .tod súbory, iMovie08 je dosť „zvláštna verzia, radšej robím jednoduché veci v 06

Zobrazuje sa 13 príspevkov - 1 až 13 (z celkového počtu 13 )
  • Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.