Apky vám odteraz môžu posielať reklamu vo forme Push notifikácií

Upozornenia vám vyskočia iba v prípade, že ich posielanie povolíte.

Zmienku o novom spôsobe reklamy sa spomína v App Store Guidelines. Ide o zaujímavú zmenu, keďže Apple je známy svojimi komplexnými obmedzeniami v oblasti Push notifikácií. Značka dlho neumožňovala aplikáciám využívať upozornenia na reklamu a promo, či dokonca priamy predaj produktov a služieb.

Dvojaký meter

K zmene v politike došlo po viacerých kauzách. Šlo o to, že Apple v minulosti občas v podstate obchádzal vlastné pravidlá, keď posielal Push notifikácie, ktoré obsahovo mohli byť považované za reklamu. Pri iných vývojároch by podobný postup spôsobil ban alebo v lepšom prípade “iba” stratu privilégia posielať notifikácie používateľom apky. Je logické, že si Apple za to vyslúžil kritiku.

Treba však povedať, že pôvodný úmysel bol pozitívny. Notifikácie môžu byť občas otravné – predovšetkým tie s reklamným obsahom. Celoplošný zákaz týchto notifikácií však viedol k zákazu aj upozornení, ktorými aplikácie mohli používateľov informovať o užitočných novinkách ohľadom služieb alebo produktov, ktoré ponúka. Práve nový prístup Apple by tento problém mohol vyriešiť.

zdroj: The Verge

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

V roku 2024 vytvorilo 77 herných spoločností na Slovensku 83 hier

Slovenský herný priemysel pokračoval aj v roku 2024 v konsolidácií a miernom poklese. V minulom roku dosiahli spoločnosti tvoriace digitálne hry na našom území spoločne obrat 67,85 miliónov EUR. Momentálne na Slovensku pôsobí 77 herných spoločností, ktoré zamestnávajú 982 profesionálov, čo je o 35 menej oproti roku 2023.