Phil Schiller: Apple produkty berieme ako kontinuum

Včera sme písali o exkluzívnom pohľade v ktorom sa novinár Steven Levy pozrel za oponu dizajnového štúdia zodpovedného za nové príslušenstvo pre Mac. Na tému nového iMacu a jeho účelu v portfóliu Apple produktov vyspovedal aj hlavu marketingu, Phila Schillera, ktorý nám priblížil filozofiu za rôznymi kategóriami produktov a dôvod, prečo Macy stále nemajú dotykové ovládanie.

Apple produkty označil ako istú formu kontinua – ich účelom je umožniť používateľovi vykonať čo najviac činností s čo najmenším zariadením predtým, než sa musí presunúť k väčšiemu displeju.

“Hodinky majú za úlohu urobiť čo najviac úkonov na zápästí, tak aby ste nemuseli z vrecka často vyťahovať telefón. Úlohou telefónu je robiť čoraz viac vecí, tak aby ste na ne možno nepotrebovali iPad. iPad by mal byť tak výkonný a užitočný, aby ste už nepotrebovali notebook a účelom notebooku je zas nahradiť desktop.”

“Na čo je teda desktop? Jeho úlohou je zmeniť náš pohľad na to, čo počítač dokáže a robiť veci, ktoré pred tým žiadny počítač nerobil. Pretože ak sa desktop len snaží konkurovať notebooku a byť pritom tenší a ľahší, tak stráca význam.”

Na margo absencie dotykových displejov pri Macoch sa vyjadril, že spoločnosť túto možnosť síce skúmala, no z ergonomického hľadiska pri stolových počítačoch so zafixovanou klávesnicou nejde o najpohodlnejší zážitok. “iOS bol pre multi-touch dizajnovaný už od začiatku” vraví Schiller a dodáva, že pri rozhraniach vytvorených pre ukazovacie zariadenie, ako v prípade OS X, by mal byť multi-touch obmedzený na touchpad a myš.

Schiller taktiež komentoval nedávno predstavené produkty od Microsoftu, ktoré berie ako kompliment: “Je úžasné, že jediný event potvrdil tak veľa toho, čo Apple robí a zároveň nás zobrazil ako zlatý štandard.”

Celé interview určite stojí za prečítanie a nájdete ho ako súčasť rozsiahlejšieho článku na blogu Medium.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť