Apple Watch a AirPods sa predávajú “pod cenu”, tvrdí analytik

To, že Apple produkty so sebou nesú prémiovú cenovku je už nepísané pravidlo – rozdeliť by sme ich pritom mohli na drahé a ešte drahšie. Vo väčšine prípadov však dostávame, za čo si zaplatíme.

A pri niektorých možno vôbec neplatíme tak veľa. Aspoň to tvrdí Neil Cybart z Above Avalon, ktorý sa vo svojom nedávnom článku rozpísal o cenovej politike Applu z celkom zaujímavého uhla.

Podľa neho pravidlo tzv. “Apple dane” už dávnejšie neplatí. Príkladom sú nedávno predstavené AirPods, či hodinky Apple Watch. AirPody sa predávajú za 159 dolárov, čo sa na prvý pohľad možno javí za pár malých slúchadiel ako priveľa, keď sa však pozrieme na použitú technológiu (akcelerometre, senzory, W1 čip a nabíjacie púzdro) a ponuku konkurencie, situácia vyzerá trochu inak. Cybart ukazuje na ostatné bezdrôtové slúchadlá na trhu a hovorí, že nájsť porovnateľný produkt za nižšiu cenu je ťažké.

Ceny konkurenčných slúchadiel za minulý september:

  • Kanoa: $300
  • Bragi Dash: $299
  • Erato Apollo 7: $289
  • Skybuds: $279
  • Earin: $249
  • Motorola VerveOnes+: $249
  • Samsung Gear IconX: $199
  • Bragi Headphone: $149

Apple otriasol trhom bezdrôtových slúchadiel a mnoho výrobcov sa teraz musí naháňať za nižšou cenou. Podobnú situáciu vidí aj pri Apple Watch, ktoré dnes môžete dostať už od 269 dolárov. Za túto sumu je k dispozícii model Series 1, ktorý však obsahuje aktuálny procesor z najnovšej generácie. Ide tak o jedny z lacnejších hodiniek na trhu, Samsung Gear S3 vás napríklad vyjdú na 349 dolárov a fitness náramky ako Fitbit sú len o desiatky dolárov lacnejšie.

Pre tých, čo chcú za svoje peniaze viac, má však Apple pripravené vyššie modely, ktoré okrem funkcionality ponúknu aj luxusné materiály, či dizajn. Ako príklad môže slúžiť Apple Watch Edition, či exkluzívna Hermès kolekcia, ktoré už stoja vyše tisícku. Apple tak vytvoril zaujímavý biznis model, v ktorom ide zároveň po ovládnutí trhu aj po vysokých maržách produktov.

apple watch modely cena
Ceny rôznych modelov Apple Watch.

Tento trend s pomerne nízkymi cenami sa však prejavuje aj opačne. Lacnejšie príslušenstvo ako AirPods, či Watch budú pre mnohých zákazníkov slúžiť ako vstupná brána do Apple ekosystému, v ktorom je hlavným ťahákom iPhone, iPad a Mac. U tých naopak spoločnosť v poslednom čase navyšuje cenovky – iPad Pro stojí stovky dolárov viac ako predošlé generácie a nový MacBook Pro si kvôli astronomickým cenám vyslúžil veľkú kritiku. Aj iPhone nám čoskoro zdražie, očakávaný iPhone 8 s OLED displejom bude prémiovým modelom a predávať by sa mal za vyše tisíc dolárov.

Cybart pripisuje cenovú politiku Applu ich obrovskej škále. Tým, že vyrába a predáva milióny zariadení súčasne je spoločnosť schopná stlačiť produkčné náklady na úpné minimum a to bez zníženia výslednej kvality. Ide tak podľa neho o úplne nový rozmer luxusu, v ktorom už prémiový tovar nie je zásadne drahší od toho bežného.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť